-
Data: 2018-05-09 10:05:03
Temat: Re: Bentley....
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 09 May 2018 08:20:25 +0200, Irek.N. napisał(a):
>> Można zrobić bezpiecznik z dwoma obwodami - jeden prawdziwy, drugi dla
>> komputera. No ale to znowu też jakieś skomplikowanie układu i potencjalnie
>> zwiększenie awaryjności.
>
> Średnio rozgarnięty elektronik zrobi to dobrze, więc specjaliści u
> producenta pewnie też dali by radę... chyba.
> Mostka żadnego nie musi być, można sygnał z za bezpieczenika "światłem"
> przekazać przed bezpiecznik :)
Oczywiście wszystko można, nawet są takie rozwiązania stosowane w
przemyśle, włącznie ze zdalnym włączaniem wybitego bezpiecznika.
Yylko pytanie na ile skomplikuje to urządzenie, na ile dołoży błądów "false
positive", ile razy to w obwód kontroli bezpiecznika będzie problemem.
>> Moim zdaniem również oczywistym (i podstawowym) błędem było nieumieszczenie
>> w procedurze awaryjnej, sprawdzenia po kolei wszystkich bezpieczników (ze
>> wskazaniem ich dokładnej pozycji).
>
> Jasne, ale kto to będzie ze zrozumieniem czytał jak będzie problem?
W lotnictwie stososwanie procedur (w tym awaryjnych) jest powszechne.
I obojętnie czy chodzi o nagłe tematy jak pożar silnika, czy jakieś takie
gdzie jest czas na wszystko - drugi pilot otwiera książkę procedur na danej
sytuacji i leci punkt po punkcie.
I w każdym samolocie jest gruba książka mająca przepisy na bardzo dużo
takich sytuacji - od wodowania po pożary.
I z tego co wiem piloci dokładnie na tym bazują - właśnie dlatego żeby nie
zgłupieć w sytuacji kryzysowej i o czymś oczywistym nie zapomnieć.
Choćby o czymś tam oczywistym jak włączenie sygnalizacji zapięcia pasów
przed lądowaniem czy coś...
Przykład:
https://studentpilotnews.com/files/2014/07/emergency
-checklist.png
> Film
> Grawitacja - tam ślicznie jest pokazane jak odpalić lądownik z
> podręcznika. Nie sądzę, żeby było to aż tak banalne i dało się wyczytać
> w 10 minut.
Bez problemu - widziałem takie instrukcje/procedury nawet dla wielkich
samolotów. Prosty opis po kolei co robić i co naciskać żeby samolot
uruchomić, kołować nim, wystartować, wylądować.
I za każdym razem robi to pierwszy pilot, a drugi mu czyta co ma robić. I
pierwszy potwierdza.
>
>> Ale możę też nie było nigdy ani katastrof, ani żadnych problemów
>> wynikających z nieustaleniem tego że bezpiecznik się rozłączył.
>>
>> Same rozłączenia z pewnością się zdarzały, ale po to mają wizualny wskaźnik
>> żeby szybko znaleźć winowajcę.
>
> Pewnie tak. Ale to nie zwalnia z myślenia. Dlaczego nie dali
> bezpieczników na podłodze - bo każdy by sobie ryjek rozbił o nie a w
> końcu by je uszkodził. Dali na bok... ale już nie pomyśleli do końca.
No ten ostatni rząd to bym dyskutował czy on był jeszcze na boku, czy już
na podłodze ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.18 10:15 Tomasz Pyra
- 09.05.18 11:34 Marek
- 09.05.18 17:40 Tomasz Pyra
- 09.05.18 19:17 Shrek
- 09.05.18 19:26 Shrek
- 09.05.18 19:28 Shrek
- 09.05.18 21:55 p...@g...com
- 09.05.18 22:07 Shrek
- 09.05.18 22:17 Marek
- 09.05.18 22:24 Tomasz Pyra
- 09.05.18 22:44 Shrek
- 10.05.18 22:50 Tomasz Pyra
- 10.05.18 23:53 Marek S
- 11.05.18 06:32 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=