eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBentley....Re: Bentley....
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader5.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Bentley....
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <q...@4...net>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <pcomr9$ok4$4@node2.news.atman.pl>
    <m...@4...net>
    <pcq42s$3gd$1@node2.news.atman.pl>
    <5af0a1ac$0$677$65785112@news.neostrada.pl>
    <11qg440cerm51$.18fzwf6i621um$.dlg@40tude.net>
    <pct0bd$hp3$1@node1.news.atman.pl>
    <1thnd59ttgcgb$.12avehngv4bht$.dlg@40tude.net>
    <pcu3kt$j42$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Wed, 9 May 2018 10:05:03 +0200
    Message-ID: <1utl39kzcvke3$.1z6v7tfcg7af.dlg@40tude.net>
    Lines: 66
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.40.32
    X-Trace: 1525853107 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 605 89.64.40.32:26610
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3920
    X-Received-Body-CRC: 4292280422
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631072
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 09 May 2018 08:20:25 +0200, Irek.N. napisał(a):

    >> Można zrobić bezpiecznik z dwoma obwodami - jeden prawdziwy, drugi dla
    >> komputera. No ale to znowu też jakieś skomplikowanie układu i potencjalnie
    >> zwiększenie awaryjności.
    >
    > Średnio rozgarnięty elektronik zrobi to dobrze, więc specjaliści u
    > producenta pewnie też dali by radę... chyba.
    > Mostka żadnego nie musi być, można sygnał z za bezpieczenika "światłem"
    > przekazać przed bezpiecznik :)

    Oczywiście wszystko można, nawet są takie rozwiązania stosowane w
    przemyśle, włącznie ze zdalnym włączaniem wybitego bezpiecznika.
    Yylko pytanie na ile skomplikuje to urządzenie, na ile dołoży błądów "false
    positive", ile razy to w obwód kontroli bezpiecznika będzie problemem.


    >> Moim zdaniem również oczywistym (i podstawowym) błędem było nieumieszczenie
    >> w procedurze awaryjnej, sprawdzenia po kolei wszystkich bezpieczników (ze
    >> wskazaniem ich dokładnej pozycji).
    >
    > Jasne, ale kto to będzie ze zrozumieniem czytał jak będzie problem?

    W lotnictwie stososwanie procedur (w tym awaryjnych) jest powszechne.
    I obojętnie czy chodzi o nagłe tematy jak pożar silnika, czy jakieś takie
    gdzie jest czas na wszystko - drugi pilot otwiera książkę procedur na danej
    sytuacji i leci punkt po punkcie.
    I w każdym samolocie jest gruba książka mająca przepisy na bardzo dużo
    takich sytuacji - od wodowania po pożary.


    I z tego co wiem piloci dokładnie na tym bazują - właśnie dlatego żeby nie
    zgłupieć w sytuacji kryzysowej i o czymś oczywistym nie zapomnieć.
    Choćby o czymś tam oczywistym jak włączenie sygnalizacji zapięcia pasów
    przed lądowaniem czy coś...

    Przykład:
    https://studentpilotnews.com/files/2014/07/emergency
    -checklist.png


    > Film
    > Grawitacja - tam ślicznie jest pokazane jak odpalić lądownik z
    > podręcznika. Nie sądzę, żeby było to aż tak banalne i dało się wyczytać
    > w 10 minut.

    Bez problemu - widziałem takie instrukcje/procedury nawet dla wielkich
    samolotów. Prosty opis po kolei co robić i co naciskać żeby samolot
    uruchomić, kołować nim, wystartować, wylądować.

    I za każdym razem robi to pierwszy pilot, a drugi mu czyta co ma robić. I
    pierwszy potwierdza.


    >
    >> Ale możę też nie było nigdy ani katastrof, ani żadnych problemów
    >> wynikających z nieustaleniem tego że bezpiecznik się rozłączył.
    >>
    >> Same rozłączenia z pewnością się zdarzały, ale po to mają wizualny wskaźnik
    >> żeby szybko znaleźć winowajcę.
    >
    > Pewnie tak. Ale to nie zwalnia z myślenia. Dlaczego nie dali
    > bezpieczników na podłodze - bo każdy by sobie ryjek rozbił o nie a w
    > końcu by je uszkodził. Dali na bok... ale już nie pomyśleli do końca.

    No ten ostatni rząd to bym dyskutował czy on był jeszcze na boku, czy już
    na podłodze ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: