-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader5.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Bentley....
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <a...@n...neostrada.pl>
<q...@4...net>
<a...@n...neostrada.pl>
<pcomr9$ok4$4@node2.news.atman.pl>
<m...@4...net>
<pcq42s$3gd$1@node2.news.atman.pl>
<5af0a1ac$0$677$65785112@news.neostrada.pl>
<11qg440cerm51$.18fzwf6i621um$.dlg@40tude.net>
<pct0bd$hp3$1@node1.news.atman.pl>
<1thnd59ttgcgb$.12avehngv4bht$.dlg@40tude.net>
<pcu3kt$j42$1@node1.news.atman.pl>
Date: Wed, 9 May 2018 10:05:03 +0200
Message-ID: <1utl39kzcvke3$.1z6v7tfcg7af.dlg@40tude.net>
Lines: 66
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.40.32
X-Trace: 1525853107 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 605 89.64.40.32:26610
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3920
X-Received-Body-CRC: 4292280422
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631072
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 09 May 2018 08:20:25 +0200, Irek.N. napisał(a):
>> Można zrobić bezpiecznik z dwoma obwodami - jeden prawdziwy, drugi dla
>> komputera. No ale to znowu też jakieś skomplikowanie układu i potencjalnie
>> zwiększenie awaryjności.
>
> Średnio rozgarnięty elektronik zrobi to dobrze, więc specjaliści u
> producenta pewnie też dali by radę... chyba.
> Mostka żadnego nie musi być, można sygnał z za bezpieczenika "światłem"
> przekazać przed bezpiecznik :)
Oczywiście wszystko można, nawet są takie rozwiązania stosowane w
przemyśle, włącznie ze zdalnym włączaniem wybitego bezpiecznika.
Yylko pytanie na ile skomplikuje to urządzenie, na ile dołoży błądów "false
positive", ile razy to w obwód kontroli bezpiecznika będzie problemem.
>> Moim zdaniem również oczywistym (i podstawowym) błędem było nieumieszczenie
>> w procedurze awaryjnej, sprawdzenia po kolei wszystkich bezpieczników (ze
>> wskazaniem ich dokładnej pozycji).
>
> Jasne, ale kto to będzie ze zrozumieniem czytał jak będzie problem?
W lotnictwie stososwanie procedur (w tym awaryjnych) jest powszechne.
I obojętnie czy chodzi o nagłe tematy jak pożar silnika, czy jakieś takie
gdzie jest czas na wszystko - drugi pilot otwiera książkę procedur na danej
sytuacji i leci punkt po punkcie.
I w każdym samolocie jest gruba książka mająca przepisy na bardzo dużo
takich sytuacji - od wodowania po pożary.
I z tego co wiem piloci dokładnie na tym bazują - właśnie dlatego żeby nie
zgłupieć w sytuacji kryzysowej i o czymś oczywistym nie zapomnieć.
Choćby o czymś tam oczywistym jak włączenie sygnalizacji zapięcia pasów
przed lądowaniem czy coś...
Przykład:
https://studentpilotnews.com/files/2014/07/emergency
-checklist.png
> Film
> Grawitacja - tam ślicznie jest pokazane jak odpalić lądownik z
> podręcznika. Nie sądzę, żeby było to aż tak banalne i dało się wyczytać
> w 10 minut.
Bez problemu - widziałem takie instrukcje/procedury nawet dla wielkich
samolotów. Prosty opis po kolei co robić i co naciskać żeby samolot
uruchomić, kołować nim, wystartować, wylądować.
I za każdym razem robi to pierwszy pilot, a drugi mu czyta co ma robić. I
pierwszy potwierdza.
>
>> Ale możę też nie było nigdy ani katastrof, ani żadnych problemów
>> wynikających z nieustaleniem tego że bezpiecznik się rozłączył.
>>
>> Same rozłączenia z pewnością się zdarzały, ale po to mają wizualny wskaźnik
>> żeby szybko znaleźć winowajcę.
>
> Pewnie tak. Ale to nie zwalnia z myślenia. Dlaczego nie dali
> bezpieczników na podłodze - bo każdy by sobie ryjek rozbił o nie a w
> końcu by je uszkodził. Dali na bok... ale już nie pomyśleli do końca.
No ten ostatni rząd to bym dyskutował czy on był jeszcze na boku, czy już
na podłodze ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.18 10:15 Tomasz Pyra
- 09.05.18 11:34 Marek
- 09.05.18 17:40 Tomasz Pyra
- 09.05.18 19:17 Shrek
- 09.05.18 19:26 Shrek
- 09.05.18 19:28 Shrek
- 09.05.18 21:55 p...@g...com
- 09.05.18 22:07 Shrek
- 09.05.18 22:17 Marek
- 09.05.18 22:24 Tomasz Pyra
- 09.05.18 22:44 Shrek
- 10.05.18 22:50 Tomasz Pyra
- 10.05.18 23:53 Marek S
- 11.05.18 06:32 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-07 Jaki silikon lub może klej?
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-02-07 Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=