  • Data: 2009-05-03 20:05:31
    Temat: Re: Będziemy śledzeni
    Od: "Wiesiaczek" <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jenka" <y...@g...kropka.com> napisał w wiadomości
    news:1432359.kOF2fMDQid@jenka.com...
    > Wiesiaczek (c...@v...pl) w wiadomości

    > A co Ci się nie podoba w słowie niezrobienie?!
    > Nie z rzeczownikami pisze się łącznie, a zrobienie jest rzeczownikiem
    > (owszem odczasownikowym, ale rzeczownikiem).
    > Sugerowałabym się najpierw douczyć, zanim się weźmiesz za poprawianie
    > kogokolwiek.

    "a bo mnie zmyliły..." ("Seksmisja")

    Sorki, jak się czyta wypowiedzi w sieci, to już samu można zgłupieć i
    dlatego staram się z tym walczyć.

    Swoją drogą, "zrobienie" nie jest rzeczownikiem lecz imiesłowem
    przymiotnikowym, i właśnie dlatego piszemy je łącznie, chociaż, gdy jest
    użyte w znaczeniu czasownikowym (jak w tym wypadku) dopuszcza się też
    pisownię rozdzielną.

    --
    Pozdrawiam - Wiesiaczek

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: