    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm,pl.rec.gps
    Subject: Re: Będziemy ?ledzeni
    Date: Sat, 30 May 2009 16:33:25 +0200

    J.F. <j...@p...onet.pl> writes:

    > Tylko ze dobrze sie kompresuja kolejne dane jednego klienta.
    > Miec otwartych 15 milionow procesow kompresora ?

    A to swoja droga, ciekawy problem. Mam wrazenie ze ktos odpalal
    podobnej wielkosci ilosc watkow na Linuksie (do nieco innych
    zastosowan). Na pojedynczej, zwyklej maszynce (jakies tam GB RAM itp.
    oczywiscie, ale nic magicznego).

    > Tak znowu calkiem za darmo by nie bylo. nawet 8 bajtow co minute
    > to jest jakies 2MB/s dla 15mln klientow.

    Przy takim zalozeniu to zaden problem. Cyfrowa TV to porownywalne
    wielkosci i potrafia archiwizowac wszystko jak leci bez trudu.

    170 GB/dobe? 60 dyskow po kilkaset zl (na rok)? Wystarczy podpiac to do
    jednego zupelnie nieduzego serwerka (+ drugi, albo dwa takie same
    w mirrorze, append-only wiec nawet nie trzeba archiwizowac), wszystkie
    dane online nawet :-)

    Takie cos to ja prawie moglbym sobie prywatnie w domu postawic, jakbym
    mial potrzebe oczywiscie.
    --
    Krzysztof Halasa