eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt!Re: Będzie hejt!
  • Data: 2022-06-09 15:45:25
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 9 Jun 2022 14:57:28 +0200, Myjk wrote:
    > Thu, 9 Jun 2022 14:21:44 +0200, J.F
    >> No i co - mowisz, ze Rosjanie płacą, aby tak dalej było?
    >> A jak nie Rosjanie, to Arabowie czy Holendrzy ?
    >
    > Przedew wszsytstkim to ludzie ignoranci, tzw. pożyteczni idioci, bronią
    > uparcie spaliniaków. I oczywiście że koncerny płacą, teraz już mniej, ale
    > kiedyś nawet polaki z koncernów motoryzacyjnych się rozbijali po szeszelach
    > na imprezach integracyjnych. Jak masz znajomych na wyższych stanowiskach w
    > korporacjach to popytaj. :P

    I co - na tych szeszelach to przekonywali, ze za elektryki nie
    zapłacą?

    Przede wszystkim, to te elektryki były ubogie.
    Potem Tesla udowoniła, ze się da zrobic prawie normalne auto.
    Ale najpierw technika musiala sie rozwinąc.

    I drogie to było auto, nadal jest drogie, ale moze jeszcze potanieją.

    Reszta biznesu troche przespała.

    A gdzies tam dalej masz kwestię prądu.
    Bez OZE to są auta na węgiel.

    OZE wprowadzaja swoje problemy do tematu.

    >> Chyba troche za wczesnie generalizowac.
    >> Poza tym:
    >> -ktos potrzebowal i "przeplacil" ... widac nie ma tez podaży :-)
    >
    > Sam bym kupił, ale akurat nie miałem wolnych 50 tys. bo tyle mnie akurat
    > kosztowała kuchnia i łazienki (z pralnią). :P

    A po co ci?

    I czy nie pisales, ze to warte gora 25 tys?

    >> -bateria do samochodu to nie byle jaka bateria z rynku.
    >> jak sie zepsuje to masz klopot - sam nie zrobisz.
    >
    > Gdyżponieważbo? PlĄby ma? :P

    Gdyz chocby nie masz fikusnie wygietej blachy na podstawe :-)

    > Przecież banki z EV się normalnie naprawia. Że
    > nie jest to pospolite i raczej czasochłonne (choć pewnie nie mniej niż
    > remont generalny ICE) to inna sprawa. Ale się da.

    Sie da, ale sie nie oplaca bo za drogie.
    Podobnie jak remont silnika w ICE :-)

    Poza tym jak ci padnie jedno ogniwo w baterii ... po jakim czasie
    zaczna padac nastepne?

    >> -przemysl moto jest przeciez znany z tego, ze czesci sprzedaje duzo
    >> drozej. Silnik, skrzynia biegow, i mniejsze.
    >> Powod akurat ten sam - w razie potrzeby nikt jednej sztuki nie zrobi
    >> po cenie masowej.
    >> Moze drukarki 3D cos zmienią.
    >
    > Bo to firma nastawiona na zarobiek, proste.

    A te, ktore nie zarabialy odpowiednio - padły.
    I z elektrycznymi będzie tak samo :-)

    > Ale fakty są takie że taki Leaf
    > kosztował 160 tys., jak ogłosili dopłaty to automagicznie spadł do 125 tys.
    > I co, nagle z dnia na dzień koszt produkcji spadł?

    Gdzies tam jeszcze jest kurs $.
    Ile kosztowal jak oglosili doplaty, ile rok wczesniej?

    Ceny nowych samochodow w Polsce ... dlugi temat.
    Ale ile kosztowal wtedy samochodzik ICE porownywalny z Leafem?
    Ile w cenniku, ile realnie :-)

    >> -wiele ludzi kupuje auto na 3 lata, godzi sie ze stratą polowy ceny,
    >> to co ich bateria obchodzi ...
    > Degradacja baterii to jest akurat koronny argument dla antyEV.

    Jak dzis kupuje uzywany ICE po Niemcu, to nie wiem czy kupie uzywany
    BEV, wlasnie z tego powodu :-)

    Musi byc przekonanie, ze te baterie sa trwale.
    Albo ze mozna tanio wymienic/naprawic.

    A jak przekonania nie bedzie ... posiadacze BEV beda je sprzedac za
    psie pieniadze, czy pojezdza dluzej?
    Bo juz chyba sie nie da, zeby nastepne auto kupili ICE :-)

    >> A mercedes to nie?
    > A gdzie mercedes wybudował ponad 30 000 stacji (prawie 15% wszystkich
    > dostępnych) ładowania wykupując/dzierżawiąc grunt, robiąc przyłącza,
    > stawiając w końcu same ładowarki?

    15% ... a kto zrobil pozostale 85%?

    Mercedes zainwestowal w Ionity.
    Choc kto ich tam wie - moze tak naprawde banki zainwestowaly i ludzie
    :-)

    A zainwestowal tez np Orlen. I Tauron. I PGE.
    I kto za to placi? :-)

    >> Hale ma moze stare, ale linie w nich nowe, szczegolnie dla elektrykow.
    >
    > Tak czy siak do opracowania mieli zdecydowanie mniej niż taka Tesla która
    > startowała zupełnie od zera.

    Tesla nie korzystala z Lotus Elise?
    Ale przeciez nie za darmo.

    >> I tysiace inzynierow trzeba zatrudniac, do nowych modeli :-)
    >
    > Większość jest ta sama, tylko do modułu EV potrzeba nowych (albo douczonych
    > starych).

    Ale płacic im trzeba :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: