eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBeda kartkiRe: Beda kartki
  • Data: 2022-06-07 00:42:09
    Temat: Re: Beda kartki
    Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 07.11.2021 o 17:55, J.F pisze:
    > On Fri, 5 Nov 2021 23:15:06 +0100, ii wrote:
    >> W dniu 04.11.2021 o 20:45, J.F. pisze:
    >>> Użytkownik "ii"  napisał w wiadomości grup
    >>> dyskusyjnych:sm13oo$e6g$...@n...icm.edu.pl...
    >>>>>>>> A mnie w ogóle tankowanie nie interesuje. Zatrzymuję się jak mi
    >>>>>>>> już na jeździe nie zależy np chcę coś zjeść. Albo zjechałem z
    >>>>>>>> autostrady, jestem już u celu, stacji mnóstwo i mogę wybierać.
    >>>>>
    >>>>>>> Ale co - bak masz 200 litrow, czy tankujesz zawsze przed wyjazdem
    >>>>>>> do pelna?
    >>>>>>> Bo tankowac jednak czasem trzeba ...
    >>>>
    >>>>>> No czasem trzeba ale jakoś tak wolę przeciągnąć jadąc wolniej niż na
    >>>>>> pierwszą z brzegu stację jechać.
    >>>>
    >>>>> No to ja mam odwrotnie - wole zatankowac wczesniej, miec pelny bak i
    >>>>> spokojnie zapierdalac :-)
    >>>
    >>>> Wtedy na 100% przyjdzie mi tankować w drodze. Wykorzystam wszystkie
    >>>> kuce i tyle będzie z pełnego baku. A tak to sobie przeciągnę i
    >>>
    >>> Ale co - masz czesta trase prawie na caly bak lub pol baku?
    >>
    >> Tylko po to mam spalinowego by jeździć po Polsce. Siłą rzeczy będzie
    >> tyle.
    >
    > No ale skoro tak "po Polsce", to wiekszosc tras bedzie za daleka i i i
    > tak trzeba bedzie tankowac, albo za krotka, i nie trzeba bedzie.

    Odpowiednio naciskając pedał przyspieszenia można uzyskać

    >
    > Po swojemu to mozesz narzekac, gdy masz czesto trasy, ktore akurat
    > pasuja do pojemnosci baku czy ilosci paliwa.

    No to takie właśnie mam.

    >
    >>> Tankowac kiedys trzeba, co roznica w trasie, czy na koniec.
    >> Pisałem, u celu stacji jest dużo, wybór jest, cena niższa, nie ma już
    >> presji kolejnych kilometrów do przejechania, jest gdzie zatrzymać się i
    >> poszukać stacji. Na trasie tankowanie ma sens jak się chce zjeść.
    >
    > Albo jak chcesz bez problemow i bez zwalniania dojechac :-)

    No ale widzisz, jak jest do przejechania 600km to raczej zachodzi na
    czas posiłku. Nie jest problemem samo to, że się człowiek zatrzymuje.
    Problemem jest, że się to trafia na końcu podróży jak już pojadł, popił,
    lulki popalił.

    >
    >>> Natomiast ostatnie auta jakos tak podobnie mi pala, niezaleznie czy
    >>> szybko czy wolno.
    >>
    >> Bzdurzysz. Po prostu nie kontrolujesz tego i może jeździsz tyle że
    >> akurat tylko samo wychodzi.
    >
    > Dawniej byloby to calkiem mozliwe -jade "zwyklą drogą", wydaje mi sie,
    > ze tak szybko jak sie da, a wiekszosc to 70 za jakims tirem.
    >
    > Ale specjalnie dla Ciebie popratrzylem teraz na komputer.
    > W jedna strone kawalek autostrady plus troche "zwyklej drogi",
    > srednia 120 i 6.6l/100, a w druga zatłoczona krajowka i 5.5.
    >
    > przy czym po autostradzie zdarzalo sie i 170, choc akurat sie tirmani
    > wsciekli i czesto wyprzedzali, a ta zatloczona krajowka to tak ~60.

    Różnej kategorii drogami to nie to samo co z różną prędkością. Trzeba
    było krajówką pojechać tyle co autostradą :-)

    Poza tym ja Ci nie sprawdzam ile razy naciskałeś hamulec. Nie naciskaj,
    tak jak na autostradzie, to będzie co porównywać.

    >
    >>> Moze jakbym pojecha autostrada 90 miedzy tirami ... temperament mi nie
    >>> pozwala na taki eksperyment :-)
    >>
    >> Daj spokój. Jakbyś nie umiał obserwować swojego samochodu.
    >
    > Od paliwa mam komputer. Nic nie daje, bo chwilowe spalanie tak
    > skacze, ze nic z tego nie wynika. Ale srednie podaje w miare dobrze,
    > tylko zresetowac musze.
    >
    > A ze to diesel ... rzadko sie zdarza przejechac 500km w rownych
    > warunkach, zeby jakies wnioski z tankowan wyciagnac.

    No widzisz, a ja głównie takie dystanse przemierzam spalinowym. Na
    krótkie trasy Twizy.

    >
    >>>>>> Tylko mi się nie pokazuje ile jeszcze mogę ta jechać. A te 50km co
    >>>>>> mi znika to jest zwykle ten dystans jakiego mi brakuje. No jest
    >>>>>> faktem, że może moje zachwyty nad elektrykami nie mają trochę
    >>>>>> uzasadnienia. Niemiej jednak ... 50km wydaje się da się szacować do
    >>>>>> końca skoro się dało do 50-ciu.
    >>>>
    >>>>> To jest wlasnie zabezpieczenie na takich jak ty, co jak im sie pokaze
    >>>>> "jeszcze 25km", to pojada do nastepnej stacji.
    >>>
    >>>> Czemu nie miałbym jechać jak miałem 50km przed chwilą?
    >>>
    >>> W Polsce zyjemy, i przez 50km pewnie bedzie troche stacji.
    >>
    >> Ale skąd wiesz, że będzie 50? Może tylko 30 bo droga pod górkę jest.
    >
    > I dlatego zasieg znika, a lampka rezerwy sie swieci.

    I wtedy kanister uspokoiłby mnie bardzo. :-)

    > Tankuj na najblizszej stacji.
    > Moze do najblizszej starczy, a jak nie zatankowales, to tylko do
    > siebie pretensje :-)

    No nie, jest oczywiste, że to powinno pokazywać do końca. Jest po prostu
    słabo zrealizowane, że tak nie robi. Dowodzi właśnie jak bardzo kanister
    może pomóc. Nie całkiem rozumiem opór.

    >
    >> stacji na trasie nie ma do wyboru a tylko te, które akurat są. Mówiłem,
    >> nie da się np założyć, że będzie 100-otanówka.
    >
    > A masz auto , ktore takiej wymaga ?

    Takich co wymagają to raczej nie ma. Pojadą na mniejoktanowym. Ale
    lepiej na wysoko. I to tylko przykład. Można chcieć czegoś mniej
    popularnego i tyle.

    >
    >> Ani, że będzie konkretna stacja gdzie mamy rabaty.
    >
    > To tankuj wtedy, gy na taka trafisz :)
    > A nie przetensje do auta "pokazywala mi 20 km zasiegu, a stanal po 18"
    > :-)

    Wtedy mogę nie mieć rabatu bo np trzeba dużo paliwa kupować :-) I
    wystarczy dojechać "na oparach" i już jest. To wszystko ma oczywiście
    taki sobie sens. Najprościej tankować byle gdzie i byle co.

    >
    >>> Ale przez 25, 10, 5 - to juz niekoniecznie.
    >>>
    >>> Ot po prostu - to ma ostrzec, ze najwyzszy czas zatankowac.
    >>
    >> Nie rozumiesz. Tu nie chodzi o lampkę, która się zapala tylko o wskaźnik
    >> zasięgu. To jest po to by zasięg podać. Nie ma przed niczym ostrzegać
    >> tylko liczyć ile tego zasięgu jest.
    >
    > A ten zasieg niedokladny jest i zmienny, wiec co sie dziwic, ze nie
    > chca podawac do konca.

    Gadasz, że nie ma co się dziwić, że masło jest maślane gdy ja chcę
    marmoladę.

    >
    > W elektryku moze troche lepiej, bo i bateria ma rezerwe, ktorej
    > producent nie chce naruszyc, ale w razie czego moze, wie obietnicy
    > dotrzyma, a dwa - ze jakos naturalnie to od poboru mocy i predkosci
    > zalezy, wiec mozna turlac sie i wysysac "do konca".
    >
    >>>> Jak miałem to chyba/pewnie tyle było. Może potem być więcej lub mniej,
    >>>> ale tego już nie pokazuje.
    >>>
    >>> Pomiar paliwa jest z pewna dokladnoscia, wiec sie nie zdziw, ze jak
    >>> mialo starczyc na 50km, to nie wiadomo, czy na 40 starczy.
    >>
    >> Ale ja wiem jak to działa. Dokładniej, że nie działa. Dlatego ten
    >> kanister ma sens bo tam dokładnie wiadomo ile zostało paliwa i na jaki
    >> zasięg to się może przełożyć.
    >
    > No, jak lubisz jezdzic na oparach, to ma sens, ja po prostu tankuje
    > znacznie wczesniej i nie mam zadnego powodu kanistra wozic.

    Pisałeś, że na oparach jechałeś to musi lubisz a teraz kłamiesz :-)

    >
    > W dodatku to straszenie zapowietrzeniem, szczegolnie diesla.

    Sprzedaj tego dizla :-)

    >
    >>>>> Bo to jest tylko pomiar, moze nie byc dokladny, moga sie zmienic
    >>>>> warunki, stanie po 21km i co zrobisz?
    >>>
    >>>> No jest, i wtedy się koryguje wskazanie zasięgu.
    >>>
    >>> Ty to rozumiesz, a wiekszosc nie zrozumie, i bedzie miala pretensje :-)
    >>>
    >>> Poza tym co ci po takim zasiegu - jedziesz, widzisz 50km, stacja jest za
    >>> 45, jedziesz dalej, robi sie pod gorke, czy wiatr wzmaga, widzisz zasieg
    >>> 15km, a do stacji zostalo 18 ...
    >>
    >> Jaki by musiał być wiatr by nie dało się go skompensować wolniejszą
    >> jazdą?
    >
    > Przegapisz moment i nie dojedziesz bo juz sie nie da skompensowac.

    Dlatego właśnie oczekiwałbym wskazania zasięgu do końca. Skoro można
    oszacować ile przejedzie paliwem z kanistra to tak samo możnaby
    oszacować ile paliwem z baku.

    >
    >> To jest RS, spojlery itp. Zużycie jest 7..30/100. Tylko nie
    >
    > Ale po co ci RS, jak lubisz oszczedniej a nie szybciej ? :-)

    Lubię sobie jechać dynamicznie a nie koniecznie szybko.

    >
    >> wiadomo ile w baku jest. Jak mnie zaskakuje 50 to raczej dlatego, że
    >> miałem większe zużycie niż mniejsze. Ale nadal nie wiem ile mam w baku i
    >> ile zasięgu.
    >
    > Miernik paliwa ciagle masz, tylko juz ciezko wierzyc na ostatniej
    > kresce.

    Dokładność na końcu jest żadna. Więcej uzyskałbym słupki drogowe licząc
    i mając na względzie moment wygaszenia zasięgu gdy jeszcze było wiadomo
    ile go jest. A ja narzekam teraz że komp tego nie umie.

    >
    >>>> Problem w tym, że ono tylko znika. Tak, jakby to wskazanie miało
    >>>> dokładność 50km.
    >>>
    >>> Bo pewnie jakos tak ma :-)
    >>> Tzn np 20km, wiec wola wylaczyc przy 50 :-)
    >>
    >> No tak, dlatego mówię, że to jest do d...y. A kanister ma sens choć go
    >> nie wożę.
    >
    > No i sam widzisz - kanister moze by sie przydal, ale tez uwazasz za
    > niepotrzebny grat :-)

    Bo na 500km tylko jakieś 30 jadę z duszą na ramieniu. Potem o wszystkim
    zapominam. I tworzy się wir. I znowu dochodzę do tych 50km i ...
    powtórka z rozrywki.

    Tak se myślę, że problem nawet nie jest w tym, że nie pokazuje do końca,
    ale że przestaje pokazywać zaraz gdy kontrolka się zapali. W efekcie nie
    jestem w stanie dojechać do najbliższej stacji gdy mi jeszcze pokazuje
    zasięg. I muszę sam przejmować się ile to ja jeszcze mam a powinien to
    robić samochód. Wręcz od razu nawigacja powinna mi napisać ile do stacji
    mam. Oczywiście nie robi tego. Mogę se ręcznie wyszukać. Kto szuka
    podczas jazdy. Bezsens. Tępa bezwładność.

    >
    >>>> Tak to ja sobie mogę czytać ze wskaźnika poziomu, który faktycznie ma
    >>>> kilka kresek a reszta jest tylko jakąś spekulacją.
    >>>
    >>> Jak jest w miare dokladny to z grubsza wiesz.
    >>
    >> Nie jest. Wskazanie jest korygowane w bliżej nieokreślonych momentach.
    >> Ma dokładność tych kresek.
    >
    > No to moje raczej plynnie schodzily. Ale i tak nie dowierzam - lepiej
    > zatankowac.

    No widzisz, może tam więcej widać, ale nie przekonuje.

    >
    > Jeszcze taki niuans - na dnie zbiornika kadeta byl taki plastikowy
    > "garnek". Ze 20cm srednicy, 10 cm wysokosci, po co ?
    > Czyzby chodzilo o to, zeby resztka paliwa nie chlupala po calym baku,
    > tylko byla gotowa do zassania i pomiaru? bo w tym zbiorniku ssak,
    > pompa, i plywak paliwomierza.
    > Ale przeceiz musialy tam byc jakies otwory przy dnie, zeby paliwo
    > wplywalo. A otwory dzialaja w dwie strony.
    >
    >>> Ale lepiej sie nie dowiedziec, ze zawyza wskazania.
    >>> Albo - ze sie rozkalibrowal, niedawno na ostatniej kresce jechales, a
    >>> teraz stoisz.
    >>
    >> Czyli znowu, kanister ma sens.
    >
    > Nie ma, bo nie wozisz :-)

    Ja zasadniczo tylko komentowałem po co w ogóle można chcieć "używać
    kanistra w tych czasach".

    >
    > Mialby sens, jakbys wyjezdzal paliwo do konca, ale przeciez to dopiero
    > nie ma sensu :-)

    To by miało sens, gdybym mi się chciało :-) Ostatnio już nawet nie
    notuję tankowań, co kiedyś robiłem. I wiedziałem np jakie było zużycie
    na 100 ostatniego tankowania.

    >
    >>>>> Albo nawet zdazy wyswietlic "zasieg 5 km", tyle, ze do stacji jeszcze
    >>>>> 9km ...
    >>>
    >>>> Dlatego np. 2-litorwy kanister wydaje się mieć sens.
    >>>
    >>> Jaki??
    >>> Bo ty lubisz wyjezdzac do ostatniego litra, i jeszcze masz pasujacą trasę?
    >>
    >> Taki, że jakby mi brakło to nie żebrałbym o podwiezienie itp itd. tylko
    >> sobie po prostu wlał i pojechał zatankować. A tak jadę z duszą na
    >> ramieniu by mi na pewno starczyło.
    >>
    >>>
    >>> Zatankuj sobie jak bedziesz mial pol baku, to sie nie bedziesz musial
    >>> martwic czy starczy, czy stacja nie bedzie zamknieta, czy nie
    >>> zamarzniesz w sniezycy, albo czy nie staniesz w korku.
    >>
    >> Pisałem, wtedy zużyję to używając kucy. :-)
    >>
    >>>
    >>> A 2 litry na duzo nie starcza, moze nie starczyc do kolejnej stacji. 5
    >>> lub 10.
    >>
    >> Strzelałem, że 2, ale może te 5. To jest tylko po to, by nie żebrać.
    >
    > No ale za malo, chyba, ze pilnie uwazasz, aby ostatniej stacji nie
    > przegapic, i te 2 litry powinny wystarczyc.
    >
    > A żebranie ... coraz trudniejsze.
    > Wężyka pewnie nie masz, zeby paliwo spuscic, jak masz, to nie
    > wiadomo czy da sie wepchnac, bo tam jakies przeszkody.
    > A spusic trzeba do czegos - i znow trzeba kanisterek, lub jakas pusta
    > butelka, lub pelna - ale napoje teraz drogie.
    > Ba - nawet nalac z kanisterka do baku to nie takie latwe - lejek by
    > sie przydal.

    Nie o to chodzi. Można do stacji sobie podjechać na stopa, i wrócić
    stopem, problem by ktoś się zatrzymał i barierki. No i że może jestem na
    autostradzie z której prędzej mnie zholują niż paliwo dowiozą.

    >
    >>>> No chyba, że paliwo spala się wolniej jak jest go w baku dużo.
    >>> A spala sie wolniej, jak jest malo ?
    >> Tak, bo zwolnisz :-)
    >
    > Jest to jakis argument - ale IMO - bylo zwolnic przez 500km, a nie na
    > koncowce :-)

    Ale wiesz, tak fajnie jest zap..ć :-) Ale wkrótce pozostanie mi zmienić
    kraj. Bieda mentalna.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 07.06.22 10:15 J.F

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: