  • Data: 2010-01-07 20:16:21
    Temat: Re: Będš się ze mnie ?mieli na mie?cie...
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. pisze:

    > Mysmy kiedys tego nie dyskutowali ?
    > Ze w zasadzie obiektywy sa skalowalne, i wystarczy zmniejszyc taki z
    > lustrzanki zeby z mniejsza matryca dzialal tak samo dobrze.

    No niby można wstawić obiektyw o jasności 4,0 który pewnie ma
    wystarczającą średnicę, żeby odwzorować te wszystkie piksele, ale
    pozostaje jeszcze kwestia korekcji różnorakich aberracji przy zachowaniu
    miniaturowych wymiarów. Porównaj sobie chociażby efekty z aparatów typu
    slim vs. te z wysuwanym obiektywem.

    No i to czego nie rozumiem, to to, że np. w astro, o rozdzielczości
    optyki decyduje bezwzględnie średnica obiektywu/lustra, a nie jego jasność.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.