eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBebny a tarczeRe: Bebny a tarcze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.task
    .gda.pl!news.amu.edu.pl!moon.astro.amu.edu.pl!bori
    From: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bebny a tarcze
    Date: Mon, 8 Aug 2011 16:52:22 +0200
    Organization: Adam Mickiewicz University
    Lines: 15
    Message-ID: <a...@m...astro.amu.edu.pl>
    References: <4e3c4908$0$3497$65785112@news.neostrada.pl>
    <o6b0ugatvk6t$.dlg@lepper.institute.com> <j1mr53$hdu$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@l...institute.com> <j1mtbh$s93$3@mx1.internetia.pl>
    <5...@l...institute.com> <j1mtik$s93$4@mx1.internetia.pl>
    <1...@l...institute.com> <j1mtoq$upd$1@mx1.internetia.pl>
    <a...@l...institute.com> <j1mu3i$tn$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@l...institute.com> <j1mv5u$6a5$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@l...institute.com> <j1mvpe$940$1@mx1.internetia.pl>
    <1n76w1q3ruv4u$.dlg@lepper.institute.com>
    <j1n105$f30$1@mx1.internetia.pl> <elryk4qkszn5$.dlg@lepper.institute.com>
    <j1n1mr$i1k$1@mx1.internetia.pl> <3...@l...institute.com>
    <j1ojkn$bmf$1@mx1.internetia.pl> <e...@l...institute.com>
    <j1or9q$bqa$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: moon.astro.amu.edu.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: sodden.amu.edu.pl 1312815143 94160 150.254.66.120 (8 Aug 2011 14:52:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 8 Aug 2011 14:52:23 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <j1or9q$bqa$1@mx1.internetia.pl>
    User-Agent: Alpine 2.00 (BSF 1167 2008-08-23)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2390773
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 8 Aug 2011, PM wrote:

    > bęben zwiększa swoją średnicę, czyli zmienia się rozłożenie masy (większy
    > promień), tym samym z zasady zachowania pędu powstaje moment hamujacy....
    > tyle że to akurat poprawiłoby hamowanie.

    Z zasady zachowania (momentu) pędu w tym przypadku wynika tylko tyle, że
    część tego momentu ucieka sobie "w siną dal" wraz metalem startym przez
    okładzinę z bieżni bębna ;-) A poza tym mimo wzrostu promienia moment
    bezwładności bębna maleje, a nie rośnie (bo masy ubywa) ;-)

    Pozdrawiam :)

    W.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: