-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl
!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.
POSTED!not-for-mail
Date: Mon, 08 Aug 2011 09:55:31 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:5.0) Gecko/20110624 Thunderbird/5.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Bebny a tarcze
References: <4e3c4908$0$3497$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@n...onet.pl>
<4e3dff90$0$3501$65785112@news.neostrada.pl>
<4e3e5bb3$0$2491$65785112@news.neostrada.pl> <j1mrsc$hee$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <j1mrsc$hee$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 68
Message-ID: <4e3f9672$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.246.178
X-Trace: 1312790130 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2455 83.23.246.178:8160
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2390549
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-08-07 22:17, ..:maniek:.. pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra"
>> Mocniejsze są, ale z powodu że jest tam dźwignia.
>
> o jakiej dzwignie piszesz/myslisz?? bo ja tam nigdy zadnej dzwigni nie
> widzialem :-)
Tłok nie rozpycha szczęk promieniowo, a działa prawie po stycznej.
IMO to robi solidną dźwignię i siła docisku szczęki do bębna jest
większa niż siła z którą jej koniec pcha tłok.
>
>> Dlatego w bębnach wystarczy mały tłok, a w tarczach potrzebny jest
>> większy.
>
> no wlasnie dlatego ze powierzchnia tarcia jest inna => innej sily trzeba
> uzyc by zadzialac tak samo
Siła tarcia jest taka sama niezależnie od powierzchni.
Większa siła hamowania w bębnach wynika z konstrukcji mechanizmu, a nie
powierzchni szczęk.
=> cza do tarcz dac wiekszy tlok+zastosowac
> serwo+zastosowac przelozenie na dzwigni pedalu hamulca ktore wynosi
> przewaznie 7:1
>
>> Tyle że jedyny plus tej właściwości to to, że w bębnach łatwo zrobić mocny
>> ręczny uruchamiany linką.
>
> czyli?? ;-) jednak mniejszej sily cza uzyc => sa skuteczniejsze.
Łatwość i siła ręcznego w bębnach też wynikają ze specyfiki konstrukcji.
Łatwo dołożyć prosty rozpierak który będzie rozpychał szczęki, niż
mechanizm na gwincie który będzie ściskał klocki.
>> Te wszystkie sprężynki i podkładki z bębnów kosztują grosze.
>> Za to nie ma tam jarzma i zacisku, a dołożenie hamulca awaryjnego do
>> bębnów jest też dużo prostsze (i tańsze) niż do tarcz.
>
> tak grosze..tylko pomnoz te grosze przez miliony egzemplarzy danego modelu,
> w kazdym modelu masz przynajmniej 4 takie sprezynki, niech sprezynka
> kosztuje 1zl to da ci to juz 4mln zl..
Hamulec tarczowy tylny w Civicu składa się z większej ilości elementów
niż hamulec bębnowy.
Tarczowy jest też jakieś 2x droższy.
> do tego dodaj sobie pracochlonnosc
Zmontowanie hamulca bębnowego to będzie pewnie 1/3 czasu potrzebnego na
zmontowanie hamulca tarczowego.
> montazu (bebny sklada sie przewaznie recznie), zas montaz tarczowek z uwagi
> na prostote konstrukcji bez problemu moze sie odbywac na zautomatyzowanej
> linii - co w dzisiejszych czasach jest chyba najwazniejsze...
Obawiam się że mylisz wymianę klocków ze składaniem hamulca.
> teraz sobie to
> wszystko pododawaj i zobacc co w efekcie wyjdzie taniej :-)
Oczywiście że tańsze są bębny i to znacznie.
Gdyby tańsze były tarcze, to powszechnie w tanich samochodach używano by
tarcz. Stosuje się bębny dlatego że są tańsze.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.08.11 10:02 AZ
- 08.08.11 10:11 RoMan Mandziejewicz
- 08.08.11 10:15 RoMan Mandziejewicz
- 08.08.11 10:18 AZ
- 08.08.11 10:36 DoQ
- 08.08.11 10:38 Filip KK
- 08.08.11 10:39 Filip KK
- 08.08.11 10:54 RoMan Mandziejewicz
- 08.08.11 11:08 AZ
- 08.08.11 11:28 DoQ
- 08.08.11 11:43 Karolek
- 08.08.11 11:51 AZ
- 08.08.11 11:54 AZ
- 08.08.11 11:58 DoQ
- 08.08.11 12:05 Waldek Godel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=