eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBebny a tarczeRe: Bebny a tarcze
  • Data: 2011-08-08 09:55:31
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-08-07 22:17, ..:maniek:.. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra"
    >> Mocniejsze są, ale z powodu że jest tam dźwignia.
    >
    > o jakiej dzwignie piszesz/myslisz?? bo ja tam nigdy zadnej dzwigni nie
    > widzialem :-)

    Tłok nie rozpycha szczęk promieniowo, a działa prawie po stycznej.
    IMO to robi solidną dźwignię i siła docisku szczęki do bębna jest
    większa niż siła z którą jej koniec pcha tłok.

    >
    >> Dlatego w bębnach wystarczy mały tłok, a w tarczach potrzebny jest
    >> większy.
    >
    > no wlasnie dlatego ze powierzchnia tarcia jest inna => innej sily trzeba
    > uzyc by zadzialac tak samo

    Siła tarcia jest taka sama niezależnie od powierzchni.

    Większa siła hamowania w bębnach wynika z konstrukcji mechanizmu, a nie
    powierzchni szczęk.



    => cza do tarcz dac wiekszy tlok+zastosowac
    > serwo+zastosowac przelozenie na dzwigni pedalu hamulca ktore wynosi
    > przewaznie 7:1
    >
    >> Tyle że jedyny plus tej właściwości to to, że w bębnach łatwo zrobić mocny
    >> ręczny uruchamiany linką.
    >
    > czyli?? ;-) jednak mniejszej sily cza uzyc => sa skuteczniejsze.

    Łatwość i siła ręcznego w bębnach też wynikają ze specyfiki konstrukcji.
    Łatwo dołożyć prosty rozpierak który będzie rozpychał szczęki, niż
    mechanizm na gwincie który będzie ściskał klocki.

    >> Te wszystkie sprężynki i podkładki z bębnów kosztują grosze.
    >> Za to nie ma tam jarzma i zacisku, a dołożenie hamulca awaryjnego do
    >> bębnów jest też dużo prostsze (i tańsze) niż do tarcz.
    >
    > tak grosze..tylko pomnoz te grosze przez miliony egzemplarzy danego modelu,
    > w kazdym modelu masz przynajmniej 4 takie sprezynki, niech sprezynka
    > kosztuje 1zl to da ci to juz 4mln zl..

    Hamulec tarczowy tylny w Civicu składa się z większej ilości elementów
    niż hamulec bębnowy.
    Tarczowy jest też jakieś 2x droższy.

    > do tego dodaj sobie pracochlonnosc

    Zmontowanie hamulca bębnowego to będzie pewnie 1/3 czasu potrzebnego na
    zmontowanie hamulca tarczowego.


    > montazu (bebny sklada sie przewaznie recznie), zas montaz tarczowek z uwagi
    > na prostote konstrukcji bez problemu moze sie odbywac na zautomatyzowanej
    > linii - co w dzisiejszych czasach jest chyba najwazniejsze...

    Obawiam się że mylisz wymianę klocków ze składaniem hamulca.

    > teraz sobie to
    > wszystko pododawaj i zobacc co w efekcie wyjdzie taniej :-)

    Oczywiście że tańsze są bębny i to znacznie.
    Gdyby tańsze były tarcze, to powszechnie w tanich samochodach używano by
    tarcz. Stosuje się bębny dlatego że są tańsze.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: