  • 81. Data: 2023-05-02 19:30:45
    Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 02 May 2023 13:11:13 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Może pójść w przemiany chemiczne lub fizyczne.

    Z przemian chemicznych to ona sie bierze ... w jakich innych mialaby
    sie schowac?
    Fizyczne ... jakie ?

    > https://www.powerstream.com/p/INR18650-25R-datasheet
    .pdf

    > Wcale nie ma aż takich drastycznych różnić w pojemności pomięcy 0.2C a
    > 5C, przynajmniej dla nowych aku.

    https://youtu.be/zu-bB8xj_00?t=424

    ten spadek mogloby tlumaczyc napiecie koncowe i spadek na rezystancji
    wewnetrznej ... ale chwile pozniej jest "test cardio".

    Juz przy pradzie 3A (3C ?) napiecie szybko spada w ciagu minuty,
    a przy 4A bardzo szybko.
    Co sie tam dzieje? Widac, ze wystarczy przerwać pobór, a napiecie
    rosnie szybko.
    Jakies cuda z prędkoscią pakowania jonów do matrycy tlenkowej?
    Czy wydobywania litu z grafitu?

    No ale jako wzór ogniwa to bym tego nie brał :-)

    > A danych jest kupa, tylko są to publikacje akademickie, np.:
    > Heather M. Barkholtz et al 2017 J. Electrochem. Soc. 164 A2697
    > https://iopscience.iop.org/article/10.1149/2.1701712
    jes/pdf

    Nie krystalizacja. "izolowanie". Przy czym to sie tyczyło
    olowiowo-kwasowych.

    > Tam się dzieją dość skomplikowane rzeczy. Jak komuś bardzo zależy to ww.
    > art. podaje ogólne objaśnienia dla różnych typów "chemicznych". Te
    > używane najczęściej w bardziej wspólczesnych pojazdach to NCA i NMC.

    J.

  • 82. Data: 2023-05-02 19:34:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 May 2023 14:20:26 +0200, Shrek wrote:

    > No właśnie o to się pytam. No ale rezystancja wewnętrzna to powiedzmy
    > pesymistycznie 100 milioma. Prąd przy normalnej jeździe - nie wiem 100A.
    >
    > 10000*0,1=1kW. To chyba nie to, tym bardziej że dane raczej
    > "pesymistyczne" przyjąłem.
    >
    > BTW - do tego mitycznego 20kWh na stówkę to się przyjmuje kWh na
    > gniazdku czy na silniku?

    Myslę, ze na silniku. Czyli tez w baterii, od strony rozładowania.

    Posiadacze moze napiszą, czy przyrost energii w baterii pokazywany
    przez samochod pasuje do rachunku z ładowarki.
    Bo moze jednak od strony ładowania?

    J.

  • 83. Data: 2023-05-02 19:36:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 May 2023 22:28:36 +0200, Janusz wrote:

    > Wielu zapomina że pojemność akumulatora zależy od prądu rozładowania,
    > dlatego pojemności się podaje przy małych prądach np 1/20 C bo większe
    > wychodzą :)
    > Przy dużych prądach spadek pojemności może wynosić nawet połowę.
    > Reszta energii wydziela się na rezystancji wewnętrznej i zamienia w ciepło.

    Energii - a pojemnosci?
    Kazdy kulomb ładunku powinien zrobic reakcje chemiczną i odwrotnie.

    To co sie z tym ładunkiem stało?

    J.

  • 84. Data: 2023-05-02 19:46:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.05.2023 o 19:34, J.F pisze:

    > Myslę, ze na silniku. Czyli tez w baterii, od strony rozładowania.
    >
    > Posiadacze moze napiszą, czy przyrost energii w baterii pokazywany
    > przez samochod pasuje do rachunku z ładowarki.
    > Bo moze jednak od strony ładowania?

    Może napiszą;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 85. Data: 2023-05-02 19:47:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.05.2023 o 19:36, J.F pisze:

    > Kazdy kulomb ładunku powinien zrobic reakcje chemiczną i odwrotnie.
    >
    > To co sie z tym ładunkiem stało?

    Przyłączam się do pytania;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 86. Data: 2023-05-02 21:46:07
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.05.2023 o 19:47, Shrek pisze:

    > Przyłączam się do pytania;)

    To ja dopytam: A zimą? Gdzie można odzyskać straconą energię po nocy
    przy -20C?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 87. Data: 2023-05-02 21:50:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To ja dopytam: A zimą? Gdzie można odzyskać straconą energię po nocy
    > przy -20C?

    No dobra - ale poważnie pytam - masz powiedzmy 20kWh w aku, wystawiasz
    na mróz ubywa 10kWh - gdzie one som:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 88. Data: 2023-05-02 21:59:43
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.05.2023 o 21:50, Shrek pisze:

    > No dobra - ale poważnie pytam - masz powiedzmy 20kWh w aku, wystawiasz
    > na mróz ubywa 10kWh - gdzie one som:P

    Tojest chuj. Ja na przykład mieszkam tak, że do najbliższej ładowarki
    mam 40km. Aku ma na przykład możliwość 300km zimą/60kWh. Czyli rano
    wsiadam, jadę 40km, jem długie śniadanie przy ładowarce, wracam 40km i
    po nocy mam w akumulatorze 150km tylko po to, żeby rano jechać do
    ładowarki. A jak będę stał tydzień to ile mi spierdoli? Czy dojadę do
    ładowarki? Kiedy mam jechać do pracy albo w jakimś innym celu niż się
    ładować?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 89. Data: 2023-05-02 22:04:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-05-02 o 16:42, Shrek pisze:

    > No ale ktoś tu donosił o spadku pojemności do 80% a zasięgu do 50%.
    Przeczytaj jeszcze raz co wyżej zacytowałeś :)

    --
    Janusz

  • 90. Data: 2023-05-02 22:06:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.05.2023 o 22:04, Janusz pisze:

    > Przeczytaj jeszcze raz co wyżej zacytowałeś :)

    No i?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!