-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.h82-143-187-50
-static.e-wro.net.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Date: Tue, 2 May 2023 19:30:45 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <of72faiv77zm.1tkyxtzhzdr6t$.dlg@40tude.net>
References: <u2a9dt$1sn$3$Cav@news.chmurka.net>
<64493558$0$2965$65785112@news.neostrada.pl>
<u2bg73$415$3$Shrek@news.chmurka.net> <u2d38m$1pkqk$1@dont-email.me>
<u2e23r$58l$4$Shrek@news.chmurka.net>
<644a9a5a$0$19607$65785112@news.neostrada.pl>
<u2e6b0$58l$8$Shrek@news.chmurka.net>
<9aykwaqadkv0$.1c02g7su66syl$.dlg@40tude.net>
<u2fjhg$b2b$3$Shrek@news.chmurka.net>
<u2p7cc$ur$1$Janusz@news.chmurka.net>
<u2pcrl$63f$1$Shrek@news.chmurka.net>
<u2qs5p$id7$1$Janusz@news.chmurka.net>
<RZ74M.800470$BiG3.591729@fx11.ams1>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl:82.143.187.50";
logging-data="7588"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:VLfIw6QLQl4EGRo7oQUkwbL53U4=
sha256:7s2IzWyGtxOB8JKYKxZe2Z9Rhgmn4tfyNMm/FlYlcjk=
sha1:M97+/7c3CIy6Fzg7eR6v7fNh8ow=
sha256:PV2cpKqvxGO1X7Qpe36abs6twkbBYROwGdgiqsXosO4=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2713477
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 02 May 2023 13:11:13 GMT, Marcin Debowski wrote:
> On 2023-05-02, Janusz <j...@o...pl> wrote:
>> W dniu 2023-05-02 o 00:02, Shrek pisze:
>>> W dniu 01.05.2023 o 22:28, Janusz pisze:
>>>
>>>> Przy dużych prądach spadek pojemności może wynosić nawet połowę.
>>>> Reszta energii wydziela się na rezystancji wewnętrznej i zamienia w
>>>> ciepło.
>>>
>>> Chyba niebardzo - to są pojedyncze miliomy.
>>>
>> No nie, jednak jest to istotny problem, ta energia nie znika tajemniczo,
>> musi się z nią coś stać, skoro nie idzie w napęd to idzie w ciepło,
>> innego wyjścia nie ma.
>
> Może pójść w przemiany chemiczne lub fizyczne.
Z przemian chemicznych to ona sie bierze ... w jakich innych mialaby
sie schowac?
Fizyczne ... jakie ?
>> Są charakterystyki rozładowania ws prąd (dla ołowiowych dla litowych
>> jeszcze nie ma ogólnie dostepnych) gdzie widać dokładnie różnicę
>
> https://www.powerstream.com/p/INR18650-25R-datasheet
.pdf
>
> Wcale nie ma aż takich drastycznych różnić w pojemności pomięcy 0.2C a
> 5C, przynajmniej dla nowych aku.
https://youtu.be/zu-bB8xj_00?t=424
ten spadek mogloby tlumaczyc napiecie koncowe i spadek na rezystancji
wewnetrznej ... ale chwile pozniej jest "test cardio".
Juz przy pradzie 3A (3C ?) napiecie szybko spada w ciagu minuty,
a przy 4A bardzo szybko.
Co sie tam dzieje? Widac, ze wystarczy przerwać pobór, a napiecie
rosnie szybko.
Jakies cuda z prędkoscią pakowania jonów do matrycy tlenkowej?
Czy wydobywania litu z grafitu?
No ale jako wzór ogniwa to bym tego nie brał :-)
> A danych jest kupa, tylko są to publikacje akademickie, np.:
> Heather M. Barkholtz et al 2017 J. Electrochem. Soc. 164 A2697
> https://iopscience.iop.org/article/10.1149/2.1701712
jes/pdf
>
>> pojemności ws prąd rozładowania i nie jest to jak JF sugeruje krystalizacja.
Nie krystalizacja. "izolowanie". Przy czym to sie tyczyło
olowiowo-kwasowych.
> Tam się dzieją dość skomplikowane rzeczy. Jak komuś bardzo zależy to ww.
> art. podaje ogólne objaśnienia dla różnych typów "chemicznych". Te
> używane najczęściej w bardziej wspólczesnych pojazdach to NCA i NMC.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.05.23 19:34 J.F
- 02.05.23 19:36 J.F
- 02.05.23 19:46 Shrek
- 02.05.23 19:47 Shrek
- 02.05.23 21:46 LordBluzg(R)??
- 02.05.23 21:50 Shrek
- 02.05.23 21:59 LordBluzg(R)??
- 02.05.23 22:04 Janusz
- 02.05.23 22:06 Shrek
- 03.05.23 02:00 Marcin Debowski
- 03.05.23 02:08 Marcin Debowski
- 03.05.23 03:11 Cavallino
- 03.05.23 07:07 Shrek
- 03.05.23 07:10 Shrek
- 03.05.23 07:54 Tomasz Gorbaczuk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=