-
141. Data: 2023-05-04 09:18:41
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2023-05-03 o 18:27, Shrek pisze:
> W dniu 03.05.2023 o 16:45, Janusz pisze:
>
>>>> Akumulator w samochodzie ma podaną pojemność np. 40Ah. Ale jest to
>>>> pojemność (najczęściej) dla prądu rozładowania C20 - prądu o stałej
>>>> wartości pobieranego przez 20h
>>>
>>> Eeee. Chyba C20 dla 40Ah to będzie 40*20=400A - raczej nie 20 godzin;)
>> Nie, C20 oznacza 1/20 pojemności, czyli dla 40Ah wynosi 2A, czyli
>> powinien oddawać te 2A przez 20h.
>
> To w modelarstwie inaczej liczą?
Oni to jak audiofile mają swoje jednostki np KV dla silników :)
Normalni czyli reszta :) krotności pojemności oznacza np 10C, a ułamki
C10 albo C/10 jak pisał JF.
> Ogniwa C10 dają kijowy prąd max bo 10
> razy pojemność, a C50 to można akrobacje robić bo z baterii 2Ah wyciągniesz
>>> No dobra - ale "komputer" wyświetla pojemność dla samochodu a nie
>>> powerwalla. Jeśli pojemność spada do 80% a zasięg do 50% to znaczy że
>>> te pomiary są niewiearygodne a mówiąc wprost oszukane.
>>>
>> Nie, nie są oszukane, pojemność nominalna tyle wynosi ale pobierając
>> określony prąd (duży) efektywna energia jest znacznie mniejsza do
>> uzyskania.
>
> No ale co cię obchodzi "nominalna" jak potrzebujesz właśnie ten duży prąd?
>
>> W tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=zu-bB8xj_00&t=424s
>> masz to ładnie pokazane, dla 0,2, 0,5 a nawet dla 1A pojemność to
>> ponad 1000mAh i tyle energii z ogniwa można 'wyciągnąć' ale dla 5A już
>> wynosi 505mAh i dalej masz pokazane z czego to wynika.
>
> No ok, ale skoro żeby ruszyć samochód trzeba dużego prądu to należy
> podawać pojemność dla tego prądu. Inaczej jest to delikatnie mówiąc
> dezinformacja.
Masz rację tylko to nie takie proste jak widać, te charakterystyki
zmieniają się dynamicznie
i na dodatek wystarczy seria słabszych ogniw żeby one poszły w ogóle w
buraki.
Druga sprawa że producent auta nie ma w tym żadnego interesu więc będzie
jak będzie.
--
Janusz
-
142. Data: 2023-05-04 11:09:41
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 4 May 2023 09:18:41 +0200, Janusz wrote:
> W dniu 2023-05-03 o 18:27, Shrek pisze:
>> W dniu 03.05.2023 o 16:45, Janusz pisze:
>>
>>>>> Akumulator w samochodzie ma podaną pojemność np. 40Ah. Ale jest to
>>>>> pojemność (najczęściej) dla prądu rozładowania C20 - prądu o stałej
>>>>> wartości pobieranego przez 20h
>>>>
>>>> Eeee. Chyba C20 dla 40Ah to będzie 40*20=400A - raczej nie 20 godzin;)
>>> Nie, C20 oznacza 1/20 pojemności, czyli dla 40Ah wynosi 2A, czyli
>>> powinien oddawać te 2A przez 20h.
>>
>> To w modelarstwie inaczej liczą?
> Oni to jak audiofile mają swoje jednostki np KV dla silników :)
A to jest akurat w miare normalna jednostka.
> Normalni czyli reszta :) krotności pojemności oznacza np 10C, a ułamki
> C10 albo C/10 jak pisał JF.
>
>>> W tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=zu-bB8xj_00&t=424s
>>> masz to ładnie pokazane, dla 0,2, 0,5 a nawet dla 1A pojemność to
>>> ponad 1000mAh i tyle energii z ogniwa można 'wyciągnąć' ale dla 5A już
>>> wynosi 505mAh i dalej masz pokazane z czego to wynika.
>>
>> No ok, ale skoro żeby ruszyć samochód trzeba dużego prądu to należy
>> podawać pojemność dla tego prądu. Inaczej jest to delikatnie mówiąc
>> dezinformacja.
>
> Masz rację tylko to nie takie proste jak widać, te charakterystyki
> zmieniają się dynamicznie
> i na dodatek wystarczy seria słabszych ogniw żeby one poszły w ogóle w
> buraki.
> Druga sprawa że producent auta nie ma w tym żadnego interesu więc będzie
> jak będzie.
Jak pojdzie fama, ze ma slabe baterie, to tez bedzie jak bedzie.
J.
-
143. Data: 2023-05-04 13:47:47
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Wednesday, May 3, 2023, 6:14:15 PM, you wrote:
[...]
> Zalezy. Tesla ma sporą predkosc maksymalną, i moc potrzebna wtedy
> rosnie.
> Mozna tez na Nurburgring pojechac i rozladowac baterie w 15 minut.
> Albo przegrzac :-)
> https://youtu.be/EiuIyHORZi8?t=2035
> po 100km jazdy z predkoscią 200 znikło 70% baterii,
No i co w tym nienormalnego? Przy ostatnim wyjeździe w Bieszczady,
pozwoliłem sobie pojechać szybko na końcowym odcinku A4. W efekcie
musiałem tankować LPG po 120 zamiast 300 km, żeby starczyło mi do celu
podróży. Wyszło ok. 20 l/100 km LPG + benzyna, która również jest
zużywana przy dużych prędkościach.
Normalka - to jest elementarna fizyka.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
144. Data: 2023-05-04 14:31:34
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 4 May 2023 13:47:47 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello J.F,
> Wednesday, May 3, 2023, 6:14:15 PM, you wrote:
> [...]
>> Zalezy. Tesla ma sporą predkosc maksymalną, i moc potrzebna wtedy
>> rosnie.
>> Mozna tez na Nurburgring pojechac i rozladowac baterie w 15 minut.
>> Albo przegrzac :-)
>> https://youtu.be/EiuIyHORZi8?t=2035
>> po 100km jazdy z predkoscią 200 znikło 70% baterii,
>
> No i co w tym nienormalnego?
Nic - tylko wygląda na to, ze bateria jest dostosowana do rozladowania
w czasie 45 min.
I chyba nawet pojemnosci jej nie ubywa jakos istotnie ..
> Przy ostatnim wyjeździe w Bieszczady,
> pozwoliłem sobie pojechać szybko na końcowym odcinku A4. W efekcie
> musiałem tankować LPG po 120 zamiast 300 km, żeby starczyło mi do celu
> podróży. Wyszło ok. 20 l/100 km LPG + benzyna, która również jest
> zużywana przy dużych prędkościach.
>
> Normalka - to jest elementarna fizyka.
Było se kupic diesla :-P
J.
-
145. Data: 2023-05-04 15:33:37
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Thursday, May 4, 2023, 2:31:34 PM, you wrote:
[...]
>> Normalka - to jest elementarna fizyka.
> Było se kupic diesla :-P
Że niby w dieslu przy dużych prędkościach w baku przybywa? Zapewniam,
że LPG jest tańszy przy każdej prędkości i tej mocy.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
146. Data: 2023-05-04 16:08:01
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2023-05-04 o 11:09, J.F pisze:
>> Oni to jak audiofile mają swoje jednostki np KV dla silników ?
> A to jest akurat w miare normalna jednostka.
>
Tak? a co ona oznacza?
--
Janusz
-
147. Data: 2023-05-04 16:53:11
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 04.05.2023 o 14:31, J.F pisze:
>> Przy ostatnim wyjeździe w Bieszczady,
>> pozwoliłem sobie pojechać szybko na końcowym odcinku A4. W efekcie
>> musiałem tankować LPG po 120 zamiast 300 km, żeby starczyło mi do celu
>> podróży. Wyszło ok. 20 l/100 km LPG + benzyna, która również jest
>> zużywana przy dużych prędkościach.
>>
>> Normalka - to jest elementarna fizyka.
>
> Było se kupic diesla :-P
Bo dizle nie palą więcej przy 200/h;)
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
148. Data: 2023-05-04 17:00:47
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 04.05.2023 o 09:18, Janusz pisze:
>> To w modelarstwie inaczej liczą?
> Oni to jak audiofile mają swoje jednostki np KV dla silników :)
> Normalni czyli reszta :) krotności pojemności oznacza np 10C, a ułamki
> C10 albo C/10 jak pisał JF.
C/10 rozumiem że C10==C/10 pierwsze słyszę ale może...
>> No ok, ale skoro żeby ruszyć samochód trzeba dużego prądu to należy
>> podawać pojemność dla tego prądu. Inaczej jest to delikatnie mówiąc
>> dezinformacja.
>
> Masz rację tylko to nie takie proste jak widać, te charakterystyki
> zmieniają się dynamicznie
Jak nie możesz z miejsca ruszyć to nie dynamicznie;)
> Druga sprawa że producent auta nie ma w tym żadnego interesu więc będzie
> jak będzie.
No właśnie do tego dąże. Fanboje mówią że po 10 latach 80% pojemności a
tu się okazuje, że to 50% zasięgu. Zaraz się okaże że w zimę to starczy
na to żeby pojechać raz na tydzień do ładowarki i wrócić.
No masz rację, że to mało korzystne dla producenta;)
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
149. Data: 2023-05-04 17:01:35
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 04.05.2023 o 16:08, Janusz pisze:
>>> Oni to jak audiofile mają swoje jednostki np KV dla silników ?
>> A to jest akurat w miare normalna jednostka.
>>
> Tak? a co ona oznacza?
Ile obrotów robi zasilany napięciem 1V (oczywiście bez obciążenia).
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
150. Data: 2023-05-04 17:15:12
Temat: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 4 May 2023 16:53:11 +0200, Shrek wrote:
> W dniu 04.05.2023 o 14:31, J.F pisze:
>>> Przy ostatnim wyjeździe w Bieszczady,
>>> pozwoliłem sobie pojechać szybko na końcowym odcinku A4. W efekcie
>>> musiałem tankować LPG po 120 zamiast 300 km, żeby starczyło mi do celu
>>> podróży. Wyszło ok. 20 l/100 km LPG + benzyna, która również jest
>>> zużywana przy dużych prędkościach.
>>>
>>> Normalka - to jest elementarna fizyka.
>>
>> Było se kupic diesla :-P
>
> Bo dizle nie palą więcej przy 200/h;)
palą wiecej, ale nie az tak :-)
Poza tym RoMan nie napisał ile sobie pozwolił :-)
J.