    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Baterie w bev do wyrzucenia
    <u2bg73$415$3$Shrek@news.chmurka.net> <u2d38m$1pkqk$1@dont-email.me>
    <u2e23r$58l$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <644a9a5a$0$19607$65785112@news.neostrada.pl>
    <u2e6b0$58l$8$Shrek@news.chmurka.net>
    <9aykwaqadkv0$.1c02g7su66syl$.dlg@40tude.net>
    <u2fjhg$b2b$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <u2p7cc$ur$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <s...@4...net>
    <u2ri9q$qtc$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <u2rpbn$2qaqe$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <u2rpg7$qtd$6$Shrek@news.chmurka.net>
    <9Ch4M.838626$aQS9.721775@fx01.ams1>
    <u2sqa7$qtc$6$Shrek@news.chmurka.net>
    <gHn4M.1541442$PyXe.1093489@fx08.ams1>
    <u2t137$qtd$17$Shrek@news.chmurka.net>
    Date: Wed, 03 May 2023 10:34:54 GMT

    On 2023-05-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No właśnie nie wiem. Obstawiam, że skoro nie wyszło w postaci ciepła to
    > wciąż tam w jakiś sposób jest.

    MZ po prostu wolniej oddaje tę energię, więc przy ociepleniu powinno
    wrócić do normy. To moge łatwo zweryfikować.

    Ale też może być jakiś inny myk, że np. rozładowanie/ładowanie w niskiej
    temperaturze powoduje wydzielenie większej ilości ciepła niż w wyższej.
    Nie wiem czy to prawda. Wydaje się, że nie bo różne oporności chyba będą
    raczej rosły niż malały?

    Są publikacje, ale mówią one głownie albo o tym, że cierpi wydajność, w
    sensie szybkości oddawania energii, albo też, że mogą zachodzić zmiany
    trwałe, co tu raczej w takiej skali nie zachodzi. Wydawałoby się więc,
    że samo zamrożenie nie powinno skutkować utratą energii.
    https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pi
    i/S0925838822005540

    --
    Marcin