    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
    <v5jc4g$an6$1@news.chmurka.net>
    <1k0aq51mq52m$.uucevx18zgqj.dlg@40tude.net>
    <v5jl9c$an5$2@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <v5lh5f$mt8$1@news.chmurka.net>
    <1t6gca3uc017g$.llqc28gpthko$.dlg@40tude.net>
    <v5ltog$mt9$1@news.chmurka.net>
    Date: Fri, 28 Jun 2024 22:51:31 GMT

    On 2024-06-28, Cavallino <C...@k...pl> wrote:
    > Zazwyczaj jeśli się zdarzają w bev, to przez dłuższe parkowanie z w
    > pełni naładowaną baterią.
    > A tego się po prostu nie robi i kłopot z głowy.

    To jest jakieś zalecenie producentów, czy sam to sobie wykoncypowałeś?
    Tak, serio pytam. Zawsze wydawało mi się, że większość hec zdarza się
    przy ładowaniu, co można zresztą uzasadnić. No ale tak obiektywnie, jak
    już coś ma się stać to czy 100% ładunku, czy 60% to dla skutków
    końcowych może nie mieć jakiegoś dużego znaczenia. No chyba, że 10%.
    Ale, tu z kolei, jak na dłużej to też nie dobrze, bo się rozładuje
    poniżej poziomu bezpiecznego, czego w ostatecznym rozrachunku strażacy
    też nie do końca lubią.

    Długie przechwywanie w pełni naładowanych aku ma MZ w kwestii
    zapobiegania pożarom tylko sens praktyczno-statystyczny. Z tym, że
    dotyczy to wszystkich rodzajów akumulatorów o dużej gęstości energii,
    nie że coś ma do tego bev. Jak się ma w domu czy gdziekolwiek powerbanki
    o dużej pojemności to nie powinno się ich przechowywać wysoce
    naładwanych.

    --
    Marcin