eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBaterie litowe, takie bezpieczne :(Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!weretis.net!feeder8.news.weretis.ne
    t!news.neodome.net!usenet.blueworldhosting.com!diablo1.usenet.blueworldhosting.
    com!peer01.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!peer01.ams1
    !peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!
    posting.tweaknews.nl!fx13.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
    References: <v5f3ko$m5i$1@news.chmurka.net>
    <1x9mxybxw6smg$.19jttn64ichzp.dlg@40tude.net>
    <v5goi8$nt4$1@news.chmurka.net>
    <11ra46zgfo292.32grejix1tnq$.dlg@40tude.net>
    <v5gqdk$nt3$1@news.chmurka.net> <v5h2l8$e1c$3@news.chmurka.net>
    <v5hn3k$3bk$1@news.chmurka.net> <v5hnej$1uj$2@news.chmurka.net>
    <ovot9cc3kmzw$.1jx911de07yke.dlg@40tude.net>
    <GJtfO.68951$StE9.60801@fx15.ams1> <v5mvs4$ith$4@news.chmurka.net>
    <%KGfO.90157$uZFb.57546@fx09.ams1> <v5ob2d$s0$2@news.chmurka.net>
    <XOOfO.90163$uZFb.10381@fx09.ams1> <v5oigt$s1$5@news.chmurka.net>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 67
    Message-ID: <wangO.133955$i55e.81687@fx13.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 01 Jul 2024 00:58:04 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Mon, 01 Jul 2024 00:58:04 GMT
    X-Received-Bytes: 4725
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2722119
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2024-06-29, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > W dniu 29.06.2024 o 09:35, Marcin Debowski pisze:
    >
    >>> Baterie dopiero zaczynają pracować. I problem z nimi jest taki, że są
    >>> niebezpieczne u użytkownika końcowego. Przy uszkodzeniu mechanicznym po
    >>> prostu same z siebie się palą - to nie jest bezpieczne... Przyszło mii
    >>
    >> Problem jak już jest w ich gaszeniu, bo co argumentacji o tym że są
    >> niebezpieczne dla użytkownika końcowego, to benzyna się też może
    >> zapalić, się zapala i całkiem podobnie można tu argumentować.
    >
    > Sama z siebie to raczej nie;) Uszkodzisz bak to się wyleje i zwykle na
    > tym się skończy. Uszkodzisz baterię to od izolacji zależy czy spłonie
    > jedno ogniwo i zgaśnie czy będzie z tego pożar na zasadzie "aż wszystko
    > się wypali". No i jak pisałem - ICE palą się zwykle w czasie używania,
    > więc ktoś je będzie gasił albo sobie na poboczu po prostu spłoną. BEV na
    > parkingu albo pod ładowarką, gdzie zwykle kierowcy nie ma...

    A pala się częściej czy rzadziej?

    >> Osobiście
    >> bym nie demonizował. Raczej nie zapalają się częsciej niż benzyna i
    >> benzynowce. Po prostu takie zdarzenia są bardziej medialne. Do płonących
    >> paliw się już wszyscy przyzwyczaili.
    >
    > Nie dramatyzuje, ale problem rzeczywiście jakiś jest. Nawet jak nie w
    > skali (bo chyba nie) to w okolicznościach.

    MZ dobrą analogią jest transport lotniczy. Tam problem też jakis jest. Z
    powodu charakteru technologii czy jej aplikacji jesli ten problem juz
    wystapi to jego ogarnięcie jest trudne a skutki są powazne. W związku z
    czym kupa ludzi bo sie latac samolotem, a każdy wypadek jest raportowany
    przez media. A jak jest z ogólnym bezpieczeństwem to sam wiesz. I to
    wszystko mimo, ze to juz będą ze 2 pokolenia, gdu można ten transport
    widziec jako bezpieczny.
    Podobnie tutaj. Każdy incydent to sensacja medialna. A incydentów
    związanych z icu nikt pewnie w mediach ogólnokrajowych nie raportuje, no
    chyba, że są jakieś dodatkowe okoliczności (np. są ofiary). Widze to
    tak, że jesli zagrożenie będzie faktycznie istone to wejdą dodatkowe
    regulacje kontrolujące rynek.

    > Spalinkę też teoretycznie musisz zutylizować, a jednak każdy z nas
    > widział dziesiątki wrakow - ot komuś się umrze i stoi. W przypadku
    > spalinki to co najwyżej olej i paliwo wycieknie, w przypadku BEV to
    > większy problem...

    To jest problem. Np. taki czysto praktyczny, jak masz te aku zutylizowac
    czy coś innego z nimi zrobić na skale nazwijmy przemysłową, to jak
    stwierdzić, że jest naprawdę rozładowany :) Mozna to oczywiście wsadzić
    do jakiejś zupy, która rozładuje czy wręcz roztworzy całość, ale wtedy
    masz zupę, którą dalej trzeba przerobić. Dochodzą koszta i rozmaite
    kabonfutprinty szybują pod niebiosa.

    >> końca komfortowo, że baterie mają w sobie wszystko co by się zapalić,
    >> ale jeśli ich produkcja będzie jakoś rozsądnie kontrolowana takoż
    >> użytkowanie, to ryzyko powinno być odpowiednio niskie.
    >
    > Bo ryzyko jest niskie. Tylko skutki mało fajne. Z drugiej strony mamy
    > kuchenki gazowe i co jakiś czas coś wybucha. Tylko - są wypierane przez
    > technologię bezpieczniejszą a tu na odwrót. No i w bloku wszyscy mają

    Quid pro quo, vide wspomniany transport lotniczy.
    Będzie faktyczny problem, zajmie się tym EU i z dziką pasją zaproponuje
    dodatkowe regulacje :)

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: