eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBaterie litowe, takie bezpieczne :(Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.d97-181.icpnet
    .pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
    Date: Fri, 28 Jun 2024 14:16:07 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <v5m9i7$mt8$2@news.chmurka.net>
    References: <v5f3ko$m5i$1@news.chmurka.net>
    <1x9mxybxw6smg$.19jttn64ichzp.dlg@40tude.net>
    <v5goi8$nt4$1@news.chmurka.net>
    <11ra46zgfo292.32grejix1tnq$.dlg@40tude.net>
    <v5gqdk$nt3$1@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <v5h4gc$nt4$2@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <v5is2l$an5$1@news.chmurka.net>
    <jhlvrut4spho$.106a732qpg8g7$.dlg@40tude.net>
    <v5jc4g$an6$1@news.chmurka.net>
    <1k0aq51mq52m$.uucevx18zgqj.dlg@40tude.net>
    <v5jl9c$an5$2@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <v5lh5f$mt8$1@news.chmurka.net>
    <1t6gca3uc017g$.llqc28gpthko$.dlg@40tude.net>
    <v5ltog$mt9$1@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 28 Jun 2024 12:16:08 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="d97-181.icpnet.pl:77.65.97.181"; logging-data="23464";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:n1ZCypQmd2vT/r5sxGo8Hgzeug4=
    sha256:v2KClvKc7PuNb332eQofSv+YicT86DPvtCo4WNqTSBc=
    sha1:D3e2VNfDkXQ0FDHj7q5TRuAy2JE=
    sha256:BtVmMA5nv9WdJGrPQEg+ayVyMP4pMigxJ9Bg+20LnrU=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    X-Antivirus: Avast (VPS 240627-6, 27.6.2024), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2722072
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 28-06-2024 o 13:39, J.F pisze:
    > On Fri, 28 Jun 2024 10:54:40 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 28-06-2024 o 10:21, J.F pisze:
    >>> On Fri, 28 Jun 2024 07:19:42 +0200, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 27-06-2024 o 15:09, J.F pisze:
    >>>>> On Thu, 27 Jun 2024 14:17:47 +0200, Cavallino wrote:
    >>>>>> W dniu 27-06-2024 o 13:51, J.F pisze:
    >>>>>>>> A ci co wiedzą, to się boją ale i tak mają po kilka?
    >>>>>>>> I tylko w samochodzie na parkingu im zaczyna przeszkadzać?
    >>>>>>>> Hipokryzja full mode....
    >>
    >>>>> A ja nie mowię, ze ICE, tylko że zamkniety samochód na parkingu bardzo
    >>>>> gorący może być, więc zostawianie gadzetów z bateriami li-ion staje
    >>>>> się bardziej niebezpieczne.
    >>>>
    >>>> Ale przecież tym się nikt nie przejmuje.
    >>> Ty się może nie przejmujesz, a ja tam czasem się przejmuję.
    >>
    >> Pokaż te swoje dziesiątki maili na grupę o gsm...
    >>
    >> Bo jak nie - to po prostu łżesz i tutaj hejtujesz, tak jak inni janusze
    >> i ev hejterzy.
    >
    > "Czasem", słowo kluczowe. I niekoniecznie muszę pisać.

    Jasne, jasne.
    Bo każdy sam by ocenił że ten Twój hejt, to stek bzdur, bo podatność
    komórek na pożary znają.

    Bev nie znają, to i hejterzy mogą ich straszyć.

    >> Ale jakoś bardziej podejrzewam większą szansę na przyczynę w jakiejś
    >> badziewnej baterii do elektrycznego roweru, z natury gorszą, gorzej
    >> zabezpieczoną i gorzej pewnie zaprojektowaną, z uwagi na cenę.
    >
    > Być może, a te 4 pojazdy to 4 porządne samochody? :-)

    2 samochody i 2 rowery.

    > Chyba, ze podpali samochód :-)

    No właśnie o to chodziło.

    >
    >> Na zapłon w tych w bev jest pewnie nie większa szansa, niż na pożar ice
    >> z okazji zwarcia w nim gdzieśtam w instalacji.
    >
    > No ale jak tak stoi w garażu, to raczej mała szansa w ICE na powstanie
    > zwarcia.

    Jak to mała?
    Co chwilę coś się pali z tego powodu.


    >
    > A swoje elektryki ładujesz w garażu, czy jedziesz do marketu? :-)

    Teraz coraz częściej w garażu.
    Ale nie na full, gdy nie chcę nim zaraz jechać.

    >
    >>> I bywają podłączone do mocnej ładowarki.
    >> Nie w garażu zazwyczaj.
    >
    > Nawet te 11kW to jest spora moc.

    To akurat nie ma znaczenia, pomijając jakieś odpały od niesprawanych
    kabli poza samochodem.

    >>> Albo przegrzane przez eksploatację samochodu.
    >> Pożary rzadko kiedy są z tego powodu.
    >> To nie ice, nie bmw z jego egr.
    >
    > Zdarzyło sie BMW, to może się zdarzyc i KIA :-)

    W ice.
    Elektryki palą się w innych momentach.
    Czyli głównie na postoju.

    >
    >> Zazwyczaj jeśli się zdarzają w bev, to przez dłuższe parkowanie z w
    >> pełni naładowaną baterią.
    >> A tego się po prostu nie robi i kłopot z głowy.
    >
    > A co - profilaktycznie rozładowujesz przed wstawieniem do garażu? :-)

    Planuję stopień naładowania do potrzeb wyjazdowych.

    >
    > A mi się tam wydaje, że uzytkownicy to chcieliby wstawić, podłączyć do
    > zasilania, i isc spać :-)

    Wystarczy raz ustawić 80% jako max i po sprawie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: