  • Data: 2024-06-28 14:57:51
    Temat: Re: Baterie litowe, takie bezpieczne :(
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 Jun 2024 14:16:07 +0200, Cavallino wrote:

    > Jasne, jasne.
    > Bo każdy sam by ocenił że ten Twój hejt, to stek bzdur, bo podatność
    > komórek na pożary znają.

    No widzisz, a jak się zastanawiam, czy powerbank lub laptopa to mogę w
    samochodzie zostawic, to hejt czy histeria?

    Albo czy mogę zostawic telefon do ładowania ...

    > Bev nie znają, to i hejterzy mogą ich straszyć.

    A co tu znac, mało to filmów ? :-)

    > 2 samochody i 2 rowery.

    > No właśnie o to chodziło.

    Azbestowy parawan masz, czy sie nie boisz ? :-)

    > Jak to mała?
    > Co chwilę coś się pali z tego powodu.

    Hm ... to skąd te zwarcia?

    > Teraz coraz częściej w garażu.
    > Ale nie na full, gdy nie chcę nim zaraz jechać.

    Czyżbyś się czegoś bał ? :-)

    Ale daje się tak ustawić, żeby nie na full ?

    > To akurat nie ma znaczenia, pomijając jakieś odpały od niesprawanych
    > kabli poza samochodem.

    A to zależy gdzie ta moc trafi.
    Skoro w ICE się zdarzają przypadkowe zwarcia, to i BEV mogą :-)

    > W ice.
    > Elektryki palą się w innych momentach.
    > Czyli głównie na postoju.

    Wow. Się palą. I jak się zabezpieczasz ? :-)

    > Planuję stopień naładowania do potrzeb wyjazdowych.

    Koncepcja słuszna, chocby z uwagi na żywotność baterii, ale dbasz o
    baterię, czy się czegoś obawiasz ? :-)

    > Wystarczy raz ustawić 80% jako max i po sprawie.

    Dopóki cos nie zawiedzie.
    Bo póki wszystko idzie planowo, to pożaru nie ma :-)

    J.