  • 51. Data: 2019-03-13 19:54:07
    Temat: Re: Baterie do elektryków
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Mar 2019 17:52:13 +0100, Myjk napisał(a):

    > No to właśnie czekam aż zbilansujesz.

    No to masz:
    ZAŁOŻENIA:
    dom 150 m2
    potrzeby CO 30W/m2
    sprawność pompy 500%
    Grzanie przez pół roku na pełny gwizdek.
    Dodatkowo 30% na CW
    Najgorszy, grudniowy bilans nasłonecznienia.
    WYCHODZI:
    Panel FV o powierzchni 230 m2
    Powerpak na 10 dni jakieś 250 kWh

    Jak dorzucisz do tego panele o sprawności osiągalnej za 10 lat,
    dodatkowy wiatrak (przydaje się zimą kiedy wieje), termoizolacyjność ze
    20 W/m2 (to jeszcze nie dom pasywny), poprawkę że jednak nie grzejesz na
    cały gwizdek pół roku to pewnie wyjdzie ze 100m2 albo mniej.
    IMO to jest technicznie wykonalne. Pytanie o cenę - nie chce mi się
    liczyć ale te wszystkie szpeje tanieją jakieś kilka % na rok więc za 10
    lat będą całkiem tanie.
    Inna sprawa że latem nie będzisz miał co zrobić z energią, no chyba że
    będziesz ładował bryczkę, którą zimą będziesz ładował za pieniądze
    gdzieś w publicznej ładowarce.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 52. Data: 2019-03-13 20:30:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2019 19:30:22 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Wszyscy tutaj wiemy ze jebniety jestes na punkcie ekologi. Jak dla mnie nie musisz
    elaboratow pisac. Wystarczy ze ksywke widze i juz wiem co bedzie napisane.

    Co za bzdury piszesz?
    EkoPoldek kupił nowe auto nie utylizując starego i narzeka na smog i domaga się
    ograniczenia ruchu samochodowego w warszawce
    Kupił motor a dziwi się ze motocykliści w warszawce hałasują.
    Kupił motor z lampa na angielskie ulice i dziwi się ze inni kierowcy go oślepiają
    Wcale bym się nie zdziwił jakby się okazało ze Poldek narzeka na smog a mieszkanie
    ogrzewa śmieciuchem cy innym kaflakiem
    W warszawce tak bywa;)

  • 53. Data: 2019-03-13 20:42:55
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-13 19:48, Jacek Maciejewski wrote:

    > A ilu tam zginęło?

    W ...j i trochę.

  • 54. Data: 2019-03-13 20:47:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Mar 2019 20:42:55 +0100, kk napisał(a):

    > W ...j i trochę.

    Acha. To mniej.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 55. Data: 2019-03-13 20:58:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wedlug ONZ szescdziesiat kilka mosob. Tak trudno sprawdzic w necie?

  • 56. Data: 2019-03-13 21:44:18
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-13 20:47, Jacek Maciejewski wrote:

    > Acha. To mniej.

    Wiesz dobrze, że nie masz racji

  • 57. Data: 2019-03-13 21:57:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 Mar 2019 19:54:07 +0100, Jacek Maciejewski

    > No to masz:

    Przecież podałem założenia, to czemu je nagle zmieniasz?

    > dom 150 m2
    > potrzeby CO 30W/m2

    To jest moc, ma się tak sobie do zapotrzebowania. Zatem podaj zużycie
    energii i przelicz ponownie, bo wszystko jest źle. Niemniej pociągnę po
    Twojej linii, bo i tak Twoja teoria uniezależnienia się od prądu
    sieciowego, kuleje.

    > sprawność pompy 500%

    Średni COP zimowy dla pompy powietrznej to 3. Dla gruntowej może 4 jak
    wymiennik będzie przewymiarowany. I nie będzie NIGDY więcej w tej
    technologii, nawet za 50 lat.

    > Najgorszy, grudniowy bilans nasłonecznienia.
    > WYCHODZI:
    > Panel FV o powierzchni 230 m2
    > Powerpak na 10 dni jakieś 250 kWh

    Ile kosztuje "powerpak" 250kWh? Wg obecnych cen ponad 100 000 zł. No niech
    akumulatory spadną do $60/kWh to nadal ponad 50 000 zł. A to tylko 250kWh,
    wystarczy na 4 dni z 30 dni w miesiacu (ew. 8 jak zejdzie się z
    zapotrzebowaniem) grzania w styczniu.

    No i w końcu z czego naładujesz te 250kWh skoro MIESIĘCZNY uzysk w styczniu
    wynosi W SUMIE 100kWh, razem z lutym w porywach 300kWh. Tymczasem
    potrzebujesz miesięcznie 720kWh. Braknie Ci tak z 600kWh (ew. 300) per
    miesiąc. I to tylko CO. Jeszcze CWU i prąd bytowy.

    > Jak dorzucisz do tego panele o sprawności osiągalnej za 10 lat,

    Masz kryształową kulę? Weź pożycz. :P

    > dodatkowy wiatrak (przydaje się zimą kiedy wieje),

    Gorzej jak nie wieje. Pogoda to loteria. Równie dobrze można pograć w
    rosyjską ruletkę.

    > termoizolacyjność ze
    > 20 W/m2 (to jeszcze nie dom pasywny), poprawkę że jednak nie grzejesz na
    > cały gwizdek pół roku to pewnie wyjdzie ze 100m2 albo mniej.

    Nawet jak się zejdzie z zapotrzebowaniem o połowę, to bardzo słabo to
    wygląda.

    > Inna sprawa że latem nie będzisz miał co zrobić z energią, no chyba że
    > będziesz ładował bryczkę, którą zimą będziesz ładował za pieniądze
    > gdzieś w publicznej ładowarce.

    Czyli taka skórka za wyprawkę to odpięcie się od sieci.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 58. Data: 2019-03-13 22:20:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 Mar 2019 19:54:07 +0100, Jacek Maciejewski

    > No to masz:

    Aha, brakuje nadal zbilansowania kosztów powerpaków, paneli, wiatraków i
    porównania do kosztów grzania prądem sieciowym od którego chcesz tak
    panicznie uciekać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 59. Data: 2019-03-13 22:22:46
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-13 20:58, Zenek Kapelinder wrote:
    > Wedlug ONZ szescdziesiat kilka mosob. Tak trudno sprawdzic w necie?

    Ta katastrofa miała wieloletnie skutki dla zdrowia ludzi i spowodowała
    naprawdę potężne szkody materialne. Porównywanie tego do wypadków w
    trakcie wydobycia węgla śmieszne jest.

  • 60. Data: 2019-03-13 23:03:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    coś mi wcześniejsze Twoje odpowiedzi wycięło, nie ważne. trochę mnie źle
    rozumiesz. podam przykład. jest taka marka redbull. marka czego?
    niczego. To test, zdany test, na to czy ludzie są na tyle głupi, żeby
    dało się im wmówić że potrzebują czegoś co naście lat temu nie istniało
    i nie jest do niczego potrzebne.
    Polowaliśmy na zwierzęta - wiele gatunków wybiliśmy - polujemy mniej,
    ale zjadamy hodowlane.
    wycinaliśmy lasy - mamy meble z wiórów.
    mógłbym mnożyć przykłady, świat się nie zawalił, ewoluował. teraz
    nadszedł moment ewolucji pojazdów z zasilania paliwami kopalnymi na..
    właśnie. prąd? Tak, o ile prąd będzie ze źródeł odnawialnych. natomiast
    ludzie którzy skończyli tą samą szkołę co twórca redbulla, zwietrzyli w
    tym interes. czyli: powiedzmy tłumokom że auta na prąd są ekologiczne
    (półprawda), bezpieczne dla środowiska (półprawda albo bzdura), i to
    jedyna przyszłość - (w naszym życiu kłamstwo).
    Ten wątek jest o bateriach do elektryków. że niby co? Co jest w tym
    przełomowe z punktu widzenia zastąpienia transportu spalinowego
    elektrycznym za naszego życia? Powstanie stacji szybkiej wymiany całych
    baterii będących własnością koncernu "paliwowego"? Do tego nie trzeba
    nic odkrywać. ale zysk z takiego biznesu nie wpadnie jednemu kolesiowi
    do portfela, wiec.. to zły pomysł. (a taki system istnieje w azji w
    skuterach firma kogucik, więc cicho sza) Optymalizacja silników
    spalinowch nie pod kątem przyśpieszenia do setki tylko spalania lpg?
    Brak. Zakaz diesli - ile to trwało - 5 lat? A czemu niema nakazu
    produkowania tylko hybryd? nawet nie nakazu, tylko podatek zero% na
    hybrydy, tak aby diesle mogły być produkowane bez przeszkód, ale udział
    w rynku spadł do 1%. To wszystko są możliwości z których nie korzystamy.
    jako cywilizacja idziemy w kierunku w zasadzie prawidłowym, ale drogą
    która nabija sakiewki cwaniakom. a mnie żal serce ściska jak widzę jak
    tłumy krzyczą "Weź moje pieniądze" i nie potrafią myśleć samodzielnie.
    Pisałeś zemną i Myjkiem o energii odnawialnej. ja nie twierdzę że jest
    jej za mało. ona jest kapryśna. Nie nauczyliśmy się jej magazynować. I
    znowu - jako cywilizacja, (nie samochodowa) potrzebujemy trwałych
    akumulatorów, nie małych. małe - służą do spełniania zachcianek,
    zachcianki mają bogaci, więc jest kogo orżnąć z kasy
    Wracam do Myjka. pisaliście o domach "off grid". O ile pamiętam ktoś
    liczył ze energia cieplna zgromadzona w beczce 200 litrów wody wystarczy
    na 1 dzień. ale nie wiem czy dla człowieka czy dla mieszkania. Ale w
    korzystniejszym przypadku, potrzebny jest "termos" (albo piwnica) na
    100-200 beczek, aby mieć całoroczne ogrzewanie ze słońca. To jest ułamek
    kosztów wspomnianych akumulatorów! Ale znowu - akumulator produkuje
    tesla, maxwell, panasoinc a beczki? dostaniesz po 10zł od faceta który
    sortuje tworzywa sztuczne.
    Kasa panie, kasa pod przykrywką ekologii.

    ToMasz