    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Baterie do elektryków
    Date: Wed, 13 Mar 2019 23:03:42 +0100
    <q69c94$9lq$1@dont-email.me> <b7mzj33z8h5r$.drcku4im5cr5$.dlg@40tude.net>
    <q6bcoc$ltv$1@news.icm.edu.pl>
    <1h09s5p3a0uwi$.1ufzqp83ru6i6$.dlg@40tude.net>

    coś mi wcześniejsze Twoje odpowiedzi wycięło, nie ważne. trochę mnie źle
    rozumiesz. podam przykład. jest taka marka redbull. marka czego?
    niczego. To test, zdany test, na to czy ludzie są na tyle głupi, żeby
    dało się im wmówić że potrzebują czegoś co naście lat temu nie istniało
    i nie jest do niczego potrzebne.
    Polowaliśmy na zwierzęta - wiele gatunków wybiliśmy - polujemy mniej,
    ale zjadamy hodowlane.
    wycinaliśmy lasy - mamy meble z wiórów.
    mógłbym mnożyć przykłady, świat się nie zawalił, ewoluował. teraz
    nadszedł moment ewolucji pojazdów z zasilania paliwami kopalnymi na..
    właśnie. prąd? Tak, o ile prąd będzie ze źródeł odnawialnych. natomiast
    ludzie którzy skończyli tą samą szkołę co twórca redbulla, zwietrzyli w
    tym interes. czyli: powiedzmy tłumokom że auta na prąd są ekologiczne
    (półprawda), bezpieczne dla środowiska (półprawda albo bzdura), i to
    jedyna przyszłość - (w naszym życiu kłamstwo).
    Ten wątek jest o bateriach do elektryków. że niby co? Co jest w tym
    przełomowe z punktu widzenia zastąpienia transportu spalinowego
    elektrycznym za naszego życia? Powstanie stacji szybkiej wymiany całych
    baterii będących własnością koncernu "paliwowego"? Do tego nie trzeba
    nic odkrywać. ale zysk z takiego biznesu nie wpadnie jednemu kolesiowi
    do portfela, wiec.. to zły pomysł. (a taki system istnieje w azji w
    skuterach firma kogucik, więc cicho sza) Optymalizacja silników
    spalinowch nie pod kątem przyśpieszenia do setki tylko spalania lpg?
    Brak. Zakaz diesli - ile to trwało - 5 lat? A czemu niema nakazu
    produkowania tylko hybryd? nawet nie nakazu, tylko podatek zero% na
    hybrydy, tak aby diesle mogły być produkowane bez przeszkód, ale udział
    w rynku spadł do 1%. To wszystko są możliwości z których nie korzystamy.
    jako cywilizacja idziemy w kierunku w zasadzie prawidłowym, ale drogą
    która nabija sakiewki cwaniakom. a mnie żal serce ściska jak widzę jak
    tłumy krzyczą "Weź moje pieniądze" i nie potrafią myśleć samodzielnie.
    Pisałeś zemną i Myjkiem o energii odnawialnej. ja nie twierdzę że jest
    jej za mało. ona jest kapryśna. Nie nauczyliśmy się jej magazynować. I
    znowu - jako cywilizacja, (nie samochodowa) potrzebujemy trwałych
    akumulatorów, nie małych. małe - służą do spełniania zachcianek,
    zachcianki mają bogaci, więc jest kogo orżnąć z kasy
    Wracam do Myjka. pisaliście o domach "off grid". O ile pamiętam ktoś
    liczył ze energia cieplna zgromadzona w beczce 200 litrów wody wystarczy
    na 1 dzień. ale nie wiem czy dla człowieka czy dla mieszkania. Ale w
    korzystniejszym przypadku, potrzebny jest "termos" (albo piwnica) na
    100-200 beczek, aby mieć całoroczne ogrzewanie ze słońca. To jest ułamek
    kosztów wspomnianych akumulatorów! Ale znowu - akumulator produkuje
    tesla, maxwell, panasoinc a beczki? dostaniesz po 10zł od faceta który
    sortuje tworzywa sztuczne.
    Kasa panie, kasa pod przykrywką ekologii.

    ToMasz