  • Data: 2016-02-03 18:27:50
    Temat: Re: Bateria vs zasilacz
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Waldek Hebisch" <h...@a...uni.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:n8t21d$gjj$1@z-news.wcss.wroc.pl...
    > Autor pytania pewnie nie ma diod w szyfladzie i latwiej
    > mu kupic zasilacz 9V. A elektronik w pewnie ma pod
    > reka 7809.

    Z pewnością, w najgorszym razie metrem do Wawrzyszewa podskoczy i obije się
    o płot giełdy Wolumen. I koszt takiego cuda, to mostek "Greca", kondziołek
    filtrujący, 7509, czy 7809, ew. jakiś LDO, po kondziołku na we i wy scalaka,
    jak do radia, warto też po 10nF na każdej z diod mostka, liczymy:

    4 diody
    1 scalak
    1 kondzioł
    2 kondziołki
    4 kondziołki nano

    w najgorszym razie 12 części. A jak mostek będzie "scalony", to części robi
    się 9, jeśli odpadną kondziołki nano, to już mamy ich 5. Warto się męczyć
    zestawianiem 20 części, w miejsce 5?
    (tak, wiem, że nie zawsze da się prościej)
    Oczywiście, trafo nie liczę...
    Znajomemu robiłem dokładnie takie coś, zasilacz 9V, bez obciążenia rósł do
    12, co teoretycznie mogło być przyczyną kłopotów. Po wstawieniu 7509 i dwóch
    kondziołków na we i wy, złożyłem zasilacz i idealnie trzymał 9V, zarówno na
    biegu jałowym, jak i pod wymaganym obciążeniem. I tym sposobem tania
    chińszczyzna nabrała żądanych parametrów. A tak to właśnie diodami wytracane
    było.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.