  • 61. Data: 2011-06-20 19:24:30
    Temat: Re: Bateria termoelekryczna
    Od: mk <m...@o...pl>

    W dniu 2011-06-20 20:14, J.F. pisze:
    > Za to o ile pamietam to byly pomysly takie zeby banke zarowki pokryc
    > warstwa przepuszczajaca swiatlo a odbijajaca podczerwien do srodka.
    > Ale sie chyba na pomysle lub prototypach skonczylo, nie wiem czemu.

    Eeeee...
    Właśnie oświetla moje biurko taka żarówka.

    pzdr
    mk

  • 62. Data: 2011-06-20 19:30:44
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

> [...]

    > warstwa przepuszczajaca swiatlo a odbijajaca podczerwien do srodka.
    > Ale sie chyba na pomysle lub prototypach skonczylo, nie wiem czemu.

    gdzieś mi się obiło kiedyś o uszy, że takie coś chyba Philips w
    żarówkach samochodowych robi/robił i że były jakieś przepychanki
    patentowe o to

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 63. Data: 2011-06-20 19:35:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Jun 2011 21:24:30 +0200, mk wrote:

    >Eeeee...
    >Właśnie oświetla moje biurko taka żarówka.

    I jakie ma parametry ?
    A typ jakis ma ?

    J.

  • 64. Data: 2011-06-20 20:25:43
    Od: mk <m...@o...pl>

    W dniu 2011-06-20 21:35, J.F. pisze:

    > I jakie ma parametry ?

    Halogen jak to halogen... Ok. 20.6 lm/W. Klasa energetyczna B.
    Moc: 30 W.

    Kupiłem bo z wystawionych na półce miała najwyższą temperaturę
    barwową... ale to nie to samo co Osramy Active White :(((( - teraz już
    nie do dostania.
    Trzeba zacząć szukać LEDów o wysokim CRI.

    > A typ jakis ma ?

    Philips EcoClassic50.

    Opis ze strony:
    <cytat>
    Technologia, która kryje się w żarówkach halogenowych EcoClassic50 jest
    niezwykle przemyślna. Wnętrze żarówki pokryte materiałem odbijającym
    promienie podczerwone przesyła odbite promienie z powrotem do włókna,
    zupełnie jak lusterko. Dlatego w odróżnieniu od zwykłych żarówek, które
    powodują utratę energii w postaci znacznych ilości ciepła, żarówki
    EcoClassic50 odbijają to ciepło do włókna, gdzie zostaje ponownie
    zużytkowane. Dzięki temu pozwalają obniżyć zużycie energii o połowę.
    <!cytat>

    http://www.philips.pl/c/other-light-bulbs/ecoclassic
    50-30-w-52-w-zwykly-trzonek-cieple-biale-swiatlo-872
    790025023710/prd/

    Takie marketingowe bla, bla, bla...
    20 lm/W wrażenia nie robi. Spodziewać można by się czegoś więcej...

    Wnętrze bańki (wewnętrznej) faktycznie jest czymś pokryte - na oko, coś
    jakby delikatna warstwa antyrefleksyjna.
    Przypuszczam, że i w wielu innych żarówach halogenowych stosuje się ten
    trik i podobne.

    pzdr
    mk

  • 65. Data: 2011-06-20 20:53:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > To, co widziałem to ustrojstwo firmy Wolf. Jak po polsku to nie wiem,
    > po naszemu to Block-Heiz-Kraftwerk, czyli BHKW. To, co widziałem ma 7kW
    > elektrycznej i chyba 20kW cieplnej, ale ten budynek ma chyba 400m^2.

    Ten Kraftwerk pracuje w budynku non-stop? Jest tam jakieś sensowne
    wykorzystanie energii elektrycznej przy pracy z minimalną mocą?
    Rozumiem, że 7kW to maksymalna moc. A ile jest minimum i ile to wtedy
    spala (na godzinę na przykład).

    --
    Jarek (dzięki za użyteczne informacje)

  • 66. Data: 2011-06-20 21:32:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Jun 2011 22:25:43 +0200, mk wrote:
> [...]
    2790025023710/prd/

    >Takie marketingowe bla, bla, bla...
    >20 lm/W wrażenia nie robi. Spodziewać można by się czegoś więcej...

    No wlasnie - nie robi wrazenia.
    A wiec .. jakas podpucha z ta podczerwienia ?

    >Wnętrze bańki (wewnętrznej) faktycznie jest czymś pokryte - na oko, coś
    >jakby delikatna warstwa antyrefleksyjna.

    od wewnetrznej strony ? wolframem i jodkiem wolframu :-)

    >Przypuszczam, że i w wielu innych żarówach halogenowych stosuje się ten
    >trik i podobne.

    rurka to nie jest dobry ksztalt do odbijania promieniowania, no chyba
    ze wlokno osiowe i bardzo dlugie.

    J.

    P.S. wlasnie potrzebuje 15W E14 mozliwie krotka - w lodowce sie
    spalila. Szukac jakiegos LED ?

  • 67. Data: 2011-06-20 22:13:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > P.S. wlasnie potrzebuje 15W E14 mozliwie krotka - w lodowce sie
    > spalila. Szukac jakiegos LED ?

    Dzisiaj w markecie patrzyłem na półkę z żarówkami. Były też jakieś takie
    specjalistycne "do piekarnika", "do kuchenki" czy cóś. Zdaje się, że po
    20-30 zł, nie zapamiętałem dokładnie. Więc chyba szukać.

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2011-06-20 22:16:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Jun 2011 22:13:07 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Dzisiaj w markecie patrzyłem na półkę z żarówkami. Były też jakieś takie
    >specjalistycne "do piekarnika", "do kuchenki" czy cóś. Zdaje się, że po
    >20-30 zł, nie zapamiętałem dokładnie. Więc chyba szukać.

    technicznie jestem za, ale ekonomicznie .. zwykla zarowka chyba
    wystarczy do konca zycia lodowki :-)

    J.

  • 69. Data: 2011-06-20 22:39:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    >>> P.S. wlasnie potrzebuje 15W E14 mozliwie krotka - w lodowce sie

    > technicznie jestem za, ale ekonomicznie .. zwykla zarowka chyba
    > wystarczy do konca zycia lodowki :-)

    Poprzednia nie wystarczyła. Może to znak, że trzeba lodówkę zmienić?

    --
    Jarek (ładnie to tak w nocy podjadać?)

  • 70. Data: 2011-06-21 19:43:00
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Poprzednia nie wystarczyła. Może to znak, że trzeba lodówkę zmienić?

    albo przejść na dietę :-)