eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaBateria termoelekryczna › Re: Bateria termoelekryczna
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bateria termoelekryczna
    Date: Sat, 18 Jun 2011 16:01:26 +0000 (UTC)
    Organization: : : :
    Lines: 47
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <itg2aq$hl8$1@node2.news.atman.pl> <itg2n4$ol1$1@news.net.icm.edu.pl>
    <itg42n$j9q$1@node2.news.atman.pl>
    <t...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <itib2f$mg5$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <itift2$65r$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213-238-77-186.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1308412886 13701 213.238.77.186 (18 Jun 2011 16:01:26 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Jun 2011 16:01:26 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:612198
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan bartekltg napisał:

    >>> Gdzieś mi mignęła informacja, że od paru lat nie dopychają, ale
    >>> znalazłem potwierdzenia o zakazie 'pomagania wsiadającym'.
    >>
    >> Przede wszystkim od paru lat nie ma takiej potrzeby -- widziałem jak
    >> Japończycy rozwiązali problem tłoku w metrze (opis rozwiązania powyżej).
    >
    > Czytałem. Ale kolejka ustawiająca się 5 minut przed przyjazdem
    > pociągu w specjalnym pasie, pod który podjadą drzwi metra a cały
    > ruch pasażerów jest bezkolizyjny, nie pomogą na ciśnienie i to,
    > że jak widać na filmikach, każdy chciał wejść koniecznie w akurat
    > ten pociąg:)

    Miałem na myśli (wcześniej widoczny wyżej) opis oryginalnego pomysłu
    Japończyków, polegającego na tym, by zbudować wystarczająco gęstą sieć
    linii kolei i metra, i żeby puścić po torach liczne składy pociągów.

    > Na to może pomóc tylko zwiększenie częstotliwości kursowania

    Jeśli trzeba, kursują tak często, że za element krytyczny całego
    systemu należy uznać załadunek i wyładunek. Te znaczki na peronach
    wskazujące miejsce kolejkom znakomicie przyspieszają te czynności.

    > lub zrozumienie przez jakiś procent pasażerów, że jak nie wejdą
    > w pierwsze metro po opuszczeniu biura to się świat nie zawali.

    Gorzej jak jadą do biura.

    > W filmiku podesłanym przez J.F. stoją właśnie równym rządku szerokości
    > mniej więcej drzwi metra (ja częściej spotykam obiekt w kształcie
    > połowy okręgu o środku w drzwiach).

    To się fachowo nazywa "zgrubienie czołowe" i jest jest ważnym elementem
    charakterystycznym kolejek tworzących się w naszej części świata.

    > żeby nie było NTG, może jakaś wstrząsarka i automatyczny mechanizm
    > wspomagający załadunek ludzi do wagonów?

    To rozwiązanie jest znane. Stosowane było w autobusach komunikacji
    miejskiej za czasów komuny. Kierowca o dobrym przygotowaniu zawodowym
    zamykał drzwi, ruszał z przystenku i po kilku metrach gwałtownie
    wciskał hamulec. Po ponownym otwarciu drzwi mogło wejść jeszcze
    kilka lub kilkanaście osób.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: