eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaBateria litowa do GPS z 4 drucikamiRe: Bateria litowa do GPS z 4 drucikami
  • Data: 2011-05-14 21:55:38
    Temat: Re: Bateria litowa do GPS z 4 drucikami
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:iqh637$dqr$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
    >> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>> Dosc typowe. Masz zabezpieczenie przed nadmiernym rozladowaniem, ktore
    >>> jednoczesnie jest zabezpieczeniem przed zwarciem, i jak na chwile
    >>> zewrzesz, to tranzystor w srodku odcina zewnetrzne zaciski .. wiec tam
    >>> nadal jest zero napiecia i dziala zabezpieczenie zwarciowe :-) I trzeba
    >>> na chwile podlaczyc do ladowarki.
    >>>
    >>> Oczywiscie nie upieram sie - tu moze byc calkiem inaczej.
    >>
    >> Czyli paczuszka jest dobra tylko rozładowana i stąd 0V?
    >
    > Nawet niekoniecznie rozladowana - chwilowe zwarcie moze
    > wprowadzic baterie w taki stan i bez pomocy nie ruszy :-)
    >
    > No ale jesli zmierzyles 2.8V, to jest rozladowana.

    Tak, teraz czytam o tych układach i mój akumulator został
    uśpiony z powodu nadmiernego rozładowania przez tą
    elektronikę zabezpieczającą...
    http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_
    lithium_ion_batteries
    Over-discharging Lithium-ion
    [...]If the discharge continues to about 2.70V/cell or lower,
    the battery's protection circuit puts the battery into a sleep
    mode. This renders the pack unserviceable and a recharge
    with most chargers is not possible.

    No to jest już jasne co się stało z moją poprzednim akumulatorem...

    Niestety ciąg dalszy sprawy nie jest wesoły... Dostałem dziś
    pocztą nowy akumulator - zmierzyłem napięcia na wtyczce
    i zgodnie z oczekiwaniami czerwony to +, czarny to - i mam
    3.8V... Włożyłem do GPSa a ten pokazuje że bateria jest
    w stanie minimalnym, prawie rozładowana - co jest niedziwne
    bo nie wiadomo przecież ile leżała w sklepie w magazynie...
    Niestety godzina z ładowarką nie zmieniła nic, wręcz się
    bateria rozładowała, pokazuje że nie ma już prądu i chce się
    wyłączać. Zamiast się ładować, rozładował się pracując....

    Gdy mierzę napięcie na zaciskach wtyczki akumulatora
    w czasie ładowania mam teraz 3.71V, czyli nie dość że się
    nic nie ładuje to się jeszcze rozładowało poniżej tego 3.8V.

    A więc kicha - padł układ ładowania baterii w GPSie... :-(
    A więc Fox - wykrakałeś, wydałem $13 dolców i nic :-)
    No trudno, warto było spróbować bo go bardzo lubiłem...
    Może się kiedyś zabiorę za naprawę, choć wygląda na to
    że nie będzie to łatwe ze względu na upakowanie SMD...
    Przed wycieczką doładuję go do 4.2V i może starczy na
    kilka dłuższych tras a po powrocie trzeba będzie coś
    kupić nowego...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: