    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bateria (UPS) w samochodzie
    Date: Tue, 27 Jul 2010 12:46:55 +0200

    W dniu 27.07.2010 12:34, Myjk pisze:
    > Witam
    >
    > jakiś czas temu zabrałem się za projekt pt. CarPC. Wszystko jest już
    > zrobione, w tym także automatyczne, czasowe (na przekaźniku) całkowite
    > odcięcie zasilania od komputera w 2h po zaniku napięcia "na stacyjce".
    > Nie wdając się w szczegóły, i przechodząc do meritum -- irytuje mnie
    > każdorazowe (po przekroczeniu 2h bez obecnosci w aucie) uruchamianie
    > komputera od zera (trwa to około minuty do dwóch, niby nic, ale
    > chciałem to usprawnić do pełni szczęścia w postaci całkowitej
    > eliminacji czynnika ludzkiego do sprawnego działania tego systemu).
> [...]

    A hibernacja? nie bierz prądu w ogóle. Przy niezbyt dużej ilości RAMu
    będzie to w miarę szybko.
    A może jakieś stopniowanie, po 2h się usypia, a po załóżmy 10h uśpienia
    wyłącza całkiem. Do tego można by kontrolować napięcie akumulatora
    samochodowego, gdy to spada niebezpiecznie nisko to odłącza komputer. Z
    tym że sam układ do kontroli napięcia będzie pewnie coś prądu papusiał i
    nie wiem czy jest warto. Mimo wszystko ja bym dodatkowego akumulatora
    nie dawał, a zabezpieczył ten podstawowy w samochodzie.
    Powstanie jeszcze jeden problem, jeżeli podczas uśpienia bezczelnie mu
    odłączysz prąd to system będzie się domagał przeskanowania hdd, jednak
    moim zdaniem bezpodstawnie, bo podczas odłączenia zasilania głowica
    dysku będzie zaparkowana.