  • Data: 2010-08-17 19:31:45
    Temat: Re: Bateria Centra:)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Piotr,

    Tuesday, August 17, 2010, 2:12:22 PM, you wrote:

    > Tak, tylko otwarta pozostaje kwestia czy zapomniał, czy "zapomniał" ?
    > Dolepiałem też zawsze diodę, aby uniknąć awarii wkrótce po naprawie.
    > Jeszcze do niedawna myślałem, że na cewce przekaźnika zawsze powinna być
    > dioda, ale kilka lat temu wyczytałem, że to może bardzo szkodzić stykom, gdy
    > obciążenie przekaźnika indukcyjne, ale to nie dotyczy kierunkowskazów.

    MOSFETy są w stanie powtarzalnie przyjmować dość sporą ilość energii.
    I teoretycznie niczym to nie grozi. Ale teoria swoje a życie swoje :(

    Najpopularniejsze bocznikowanie cewki przekaźnika diodą powoduje
    bardzo powolne zwalnianie kotwicy. Przy obciążeniach indukcyjnych czy
    spory rezystancyjnych moze to powodować wypalanie styków. Jest
    rozwiązanie kompromisowe - transil równolegle do MOSFETa.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl