  • Data: 2013-06-05 13:55:04
    Temat: Re: Bateria
    Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-06-05 13:05, J.F. pisze:
    > Jaka tam nietypowa, gdzies tam w Chinach jest fabryka i produkuje
    > milionami :-)

    Jasne - na zagranicznym eBayu, i tym podobnych aukcjach pełno tego. Ale
    w kraju jest tylko jedna ofrta sprzed roku na Allegro, oczywiście ktoś
    wystawił używana baterię..

    > W ogolnosci - glebokie rozladowanie Li-ion szkodzi. Ale dlatego
    > powinny byc przed tym zabezpieczone :-).
    >
    > A tydzien to tak w granicach normalnej eksploatacji.

    Szkodzi i to bardzo, ale o tym poniżej.

    > do sprobowania - naladowac ja troche z laboratoryjnego zasilacza, tak
    > choc do 3.8V.
    > Albo wsadzic do tableta wlaczonego ... choc to ryzykowne.
    >
    > J.

    Idąc tym tropem poszedłem do auta, gdzie podłączyłem tablet pod
    ładowarkę samochodową, która zresztą należy do wyposażenia tabletu. Nie
    wywołało to żadnej reakcji - w odróżnieniu do ładowania z sieci 230V,
    ładowarka samochodowa nie wywołała nawet migania diod na obudowie.
    Wróciłem do domu i podłączyłem urządzenie do komputera po przez USB, z
    zaznaczeniem że tego tabletu nie można ładować po przez USB, do
    ładowania służy inna wtyczka, ale do rzeczy - podłączyłem pod USB - i o
    dziwo tablet się uruchomił! Pokazał się komunikat o rozładowanej
    baterii. Rozłączyłem z kompem - podłączyłem do sieci - i już mam baterię
    w 20%tach naładowaną.. Wcześniejsze próby naładowania skutkowały tylko
    migotaniem diod na obudowie. Widać że to podłączenie przez USB do kompa
    w jakiś sposób pobudziły baterię. Jeszcze za wcześnie mówić o uznaniu
    problemu za niebyły, ale chyba wiszę Ci duże piwo.. Gdyby nie Twoja
    rada to tablet wylądowałby w odpadach niesegregowanych, łącznie z tą
    baterią. :-)