eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaBardzo stary silnik - stan izolacjiRe: Bardzo stary silnik - stan izolacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2
    .atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bardzo stary silnik - stan izolacji
    Date: Mon, 23 Jan 2017 09:24:41 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 18
    Message-ID: <o64eka$pnp$1@node2.news.atman.pl>
    References: <o628j7$mpr$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: med-net.szpitaljp2.krakow.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1485159882 26361 149.156.180.135 (23 Jan 2017 08:24:42
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 23 Jan 2017 08:24:42 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.6.0
    In-Reply-To: <o628j7$mpr$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:711588
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-01-22 o 13:29, PeJot pisze:
    > Czołem. Liczę na głosy praktyków. Pacjent to ~45 letni silnik indukcyjny
    > 7,5 kW Y/D, używany na wsi, czyli do wszystkiego. Przechowywany z reguły
    > pod chmurką, choć na ogół przykryty. Pytanie jest następujące: czy przy
    > tym wieku maszyny jest szansa na to że izolacja pozwoli na zastosowanie
    > w instalacji wyłącznika różnicowoprądowego ? II pytanie - jak podłączyć
    > przewód 5 żyłowy ( 3xf+N+PE do czegoś takiego ?
    >
    Chodzi bardziej o to żeby BHP oficjalnie się nie czepiało czy żeby było
    bezpiecznie ?
    Jeżeli BHP to silnik nie może mieć przebicia powyżej 15 mA i koniec.
    Jeżeli ma być bezpiecznie, to zrobić porządne uziemienie obudowy silnika
    (albo całej maszyny) i to nawet nie przez wtyczkę ale grubym przewodem
    podłączonym na stałe do uziemienia. Nawet jak będzie jakaś mała
    upływność do obudowy, to silnik nie będzie "kopał" obsługi, a jeżeli
    kiedyś dostanie naprawdę mocniejsze przebicie to skończy się wybiciem
    bezpiecznika nadprądowego (i pewnie przepaleniem uzwojenia w miejscu
    przebicia). Nikt nie ucierpi, a silnik na złom.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: