  • Data: 2010-10-23 19:43:16
    Temat: Re: Bardzo mocne sewra
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    qlphon napisał(a):

    > na obecnym etapie, u mnie wewnętrzną burzę myśli wygrywa koncepcja
    > pełnej hydrauliki, czyli platforma (nośnik narzędzi) napędzana przez
    > silniki sok
    > w piastach wszystkich 4 kół
    > do której mocujesz potrzebne "funkcje"

    Przeglądnąłem ofertę różnych silników hydraulicznych i faktycznie pomysł
    niezły.
    Te silniki SOK to chyba nawet mogą służyć za piastę koła - na osi
    zamocować flanszę do felgi a silnik do zwrotnicy i po zabawie.
    Według informacji mogą przenosić duże obciążenia promieniowe i osiowe
    więc chyba mogłyby służyć jednocześnie za łożyskowanie kół.

    A co do skrętu kół. Jaki masz pomysł? Normalny układ kierowniczy plus
    siłownik hydrauliczny?
    Czy może jakiś inny patent? Np. siłownik obrotowy ustawiony pionowo nad
    kołem i pełniący jednocześnie funkcję zwrotnicy?
    (jest możliwość precyzyjnego sterowania kątem obrotu takich siłowników)

    Jeszcze kwestia silnika noży kosiarki lub śruby odśnieżarki.
    Przeglądam tą hydraulikę i jakoś nie widzę silników o dużej prędkości
    obrotowej - co by wymuszało stosowanie jakiś przekładni.
    Jakie prędkości obrotowe osiągają silniki mniejszej mocy?

    --
    M.