  • 11. Data: 2012-05-21 17:54:28
    Temat: Re: Bankowóz ktoś przerabiał ?
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-21 15:11, AL pisze:
    > Bankowoz to kolejny uklon dla kombinatorow - znowu oszustwo
    > zalegalizowane i jak poprzednio kratki spotykalo sie nawet w
    > kabrioletach - tak teraz nic z zewnatrz nie bedzie wyroznialo auto tzw
    > bankowoz.

    Wiesz co to jest VAT? Załóżmy, że wiesz, a więc skoro samochód jest
    narzędziem mojej pracy, dlaczego mam nie móc odliczać sobie go z
    zakupionego paliwa? A wiem, po to, aby darmozjady mogły od 7 rano chlać
    pod sklepem za zasiłki od Państwa. A więc skoro wiesz czym jest VAT to
    czy oszustwem jest przerabianie samochodu na bankowóz, czy oszustwem
    jest uniemożliwienie uczciwemu przedsiębiorcy odliczenie podatku VAT z
    paliwa?

  • 12. Data: 2012-05-21 18:05:40
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-21 17:50, anacron pisze:
> [...]

    "Aby auto zostało uznane przez polskie prawo za bankowóz typu C (bez
    opancerzenia), a w dowodzie miało kategorię "samochód specjalny", musi
    być wyposażone m.in. w immobiliser, dodatkowy alarm, system transmisji
    alarmu oraz specjalny pojemnik. Taki pojemnik najczęściej umieszczany
    jest w w miejscu koła zapasowego."

    Przeróbka to około 10-12 tys. zł, do tego potrzebna homologacja, jej
    kosz to to około 18 tys. zł. Tak więc inwestujesz 30 tys. Opłacać się
    będzie w przypadku bardzo drogich aut.

    Ot proszę Hyundai i3, cena katalogowa to 63900 w dieslu. Doliczamy do
    tego 30000 i robi się 93900. VAT z tego to 17558 zł. Aby inwestycja się
    zwróciła musiałbyś więc przez 5 lat odpisać 12442 zł VAT od paliwa,
    czyli zakupić za 66537 zł paliwa, co przy obecnej cenie diesla daje
    niecałe 12000 litrów. Idąc dalej, średnie spalanie to 6l/100, musiałbyś
    więc przejechać 198000 km. Mi zwróci się to po 2-3 latach, a Tobie?

  • 13. Data: 2012-05-21 18:06:10
    Od: anacron <a...@a...pl>

  • 14. Data: 2012-05-21 18:21:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 05/21/2012 05:38 PM, PesTYcyD wrote:

    > Oszustwo to są podatki, których razem z pośrednimi płacisz ponad 60%
    > (zus + dochodowy + vat przy każdym zakupie + podatki w paliwach, które
    > nie idą na cele które powinny itd...)

    Chyba się walnąłeś w obliczeniach, suma sumarum pewnie wychodzi coś koło
    80% :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 15. Data: 2012-05-21 18:38:21
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-21 18:21, AZ pisze:

    > Chyba się walnąłeś w obliczeniach, suma sumarum pewnie wychodzi coś koło
    > 80% :-)

    Ja kiedyś z ciekawości policzyłem dokładnie dla jednego miesiąca
    (zbierałem paragony i fv za wszystko). Razem z ZUS, VAT, akcyzami etc.
    wyszło mi 67%. Przerażające to, ale co ja mogę?

  • 16. Data: 2012-05-21 19:44:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Bankowoz to kolejny uklon dla kombinatorow

    Akurat kombinatorzy są po drugiej stronie, kombinują jak ukraść należne
    przedsiębiorcy odliczenie vat.

  • 17. Data: 2012-05-21 20:14:20
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-05-21 18:05, anacron pisze:

    > Przeróbka to około 10-12 tys. zł, do tego potrzebna homologacja, jej
    > kosz to to około 18 tys. zł.

    naprawdę aż tyle sama homologacja? dowiadywałeś się? bo wydawało mi się,
    że jak czytałem na ten temat to zamykało się wszystko razem w okolicach
    10000zł (przyjmując że elektronikę sam przerobię)

    Tak więc inwestujesz 30 tys. Opłacać się
    > będzie w przypadku bardzo drogich aut.

    ...lub dużych przebiegów.

    > Ot proszę Hyundai i3, cena katalogowa to 63900 w dieslu. Doliczamy do
    > tego 30000 i robi się 93900. VAT z tego to 17558 zł.

    znając życie homologację w koszty wrzucisz, ale waty już nie odliczysz... :)

> [...]
    > niecałe 12000 litrów. Idąc dalej, średnie spalanie to 6l/100, musiałbyś
    > więc przejechać 198000 km. Mi zwróci się to po 2-3 latach, a Tobie?

    idąc dalej - moja octavia średnio pali mi 7,5-8l/100, jeśli stać by mnie
    było na kupno takiego nowego auta to musiałbym za nie dać 80kpln+30
    homologacja=110kpln, z czego 20500zł to wata, ale na osobówkę chyba
    6000zł waty mógłbym odliczyć - więc przepłacam 15500zł. Paliwa musiałbym
    kupić za ponad 82000zł czyli musiałbym zrobić min. 170000km. U mnie to
    ok. 4 lata. Wniosek jeden: przerabiaj na bankowóz, odkupię od ciebie po
    paru latach, bo mi się nie opłaca :)

  • 18. Data: 2012-05-21 21:27:28
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-05-21 18:06, anacron pisze:

> [...]
    > będzie w przypadku bardzo drogich aut.
    >
    > Ot proszę Hyundai i3, cena katalogowa to 63900 w dieslu. Doliczamy do
    [..]

    raczej cayenne, x5 i takie tam przerabia się na bankowozy ;) Ostatnio na
    tvn turbo był nowy nissan terrano v8 (o ile dobrze pamiętam)
    prezentowany - bankowóz :). Jak chleje 20-30l/100 a VATu jest 60 koła,
    to zaczyna to inaczej wyglądać ;) I chyba akcyza (18,9) odchodzi przy
    zakupie. jak mył miał 200kkm najeździć aby się dopiero inwestycja
    zwróciła, to bez sensu.

    --
    pozdro
    W.

  • 19. Data: 2012-05-21 23:04:23
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-05-21 17:54, anacron pisze:

> [...]
    > czy oszustwem jest przerabianie samochodu na bankowóz, czy oszustwem
    > jest uniemożliwienie uczciwemu przedsiębiorcy odliczenie podatku VAT z

    prowadze rowniez wlasna DG i wiem co to VAT - chocby co miesiac
    odwiedzajac US z VAT-7:) Ale ja nie o tym.

    Jesli samochod sluzy do pracy - OK - powinien byc normalnie VAT
    odliczany - tu nie mam zadnych zastrzezen.
    Tyle, ze u nas jest tak, ze kazdy naciagalby to na maksa - kupil auto
    sobie, zonie, dzieciom - wszystko na firme by VAT odliczyc i w koszta
    wliczyc celem pomniejszenia podatku - a ze samochody uzywane prywatnie,
    to juz go nie interesuje. I niestewty te auta nie sluzylyby wcale
    osiagnieciu dochodu wprost.

    Dlatego napisalem nt tablic dla samochodow sluzbowych - jak jest w
    innych krajach.
    Zobacz sobie np. Danie: tam przez weekend samochodow sluzbowych raczej
    nie spotkasz - bo one sluza do pracy, a w weekend jezdzi sie prywatnym
    autem a nie autem, ktore sluzy do pracy i odliczasz z niego VAT i
    wrzucasz w koszta (pomijam fakt, ze 2% ludzi pracuje jednak w wwekend).
    U nas jest niestety jak wyzej opisalem - nagminne naciaganie by jak
    najbardziej 'odkuc sie'.
    I tu im ktos zarabia wiecej - tym bardziej ma mozliwosc i zachete by
    takie przekrety robic (np. bankowoz) - bo mu sie to oplaca.

    Dzieki takim zabiegom, MF zaczyna kombinowac skad by tu wycisnac te
    podatki, ktore przez sprytnego 'przedsiebiorce byly odzyskane'.
    I tak dostaje w dupe Kowalski poprzez dowalenie kolejnego podatku i
    wszyscy zaczynaja narzekac, ze tyle podatkow placic trzeba (o tym, ze
    placimy za duzo nie musisz mnie przekonywac)
    To takie samonapedzajacy sie mechanizm (a ustawodawca tez kombinuje,
    gdyz przymyka oko na to co sie dzieje na rynku - czyli tysiace bankowozow).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 20. Data: 2012-05-21 23:09:49
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-05-21 21:27, V-Tec pisze:

> [...]
    > to zaczyna to inaczej wyglądać ;) I chyba akcyza (18,9) odchodzi przy
    > zakupie. jak mył miał 200kkm najeździć aby się dopiero inwestycja

    nie terano a patrol - seria limitowana na 60-cio lecie istnienia firmy
    (biala wersja sciagnieta z Dubaju) - cos mowili o niecalych 400tys jako
    koszt zakupu. I oczywiscie w bagazniku kasetka i auto jako bankowoz
    (pewnie w zyciu nic w tej kasetce nie przewiezie).
    Najlepszy przyklad jak mozna uciekac od podatku (usmiech na twarzy
    komentatora niemal tez to potwierdzal) :)

    --
    pozdr
    Adam (AL)