  • Data: 2012-05-22 22:47:37
    Temat: Re: Bankowóz ktoś przerabiał ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 22 May 2012, Robert_J wrote:

    > [...] nie uważasz że to lekka paranoja? Wychodząc z takiego
    > założenia można kupować na firmę pralki, zmywarki, kuchenki itp, bo przecież
    > mam prawo wyprać sobie ubranie robocze,

    Ale tak się robi. Można dopisać "niestety", i robia tak oczywiscie
    tylko ryzykanci.
    Było już kilka "sławnych" wyroków NSA, w których przydepnięta przez
    fiskusa firma próbowała bronić z góry przegranej sprawy, bo na dzień
    dobry kontrola nie znalazła tej pralki w firmie i powiedziała że nie
    wyjdzie, dopóki firma nie pokaże "papierów" lub nie zaprowadzi do miejsca
    gdzie ta pralka jest.
    "Wykorzystywanie do celów osobistych", ze wszystkimi skutkami.

    Najsmieszniejsze w tym jest fakt, że przed "gilotyna" chroni
    posiadaczy samochodów ... brak odliczania VAT od paliwa.
    Nawet udowodnienie 'zużycia na cele nie DG' nie skutkowałoby
    najbolesniejszym możliwym ciosem.
    Jakby konsekwencja było wywalenie odliczenia VAT na 5 lat
    wstecz, to większosc by się zastanowiła, czy skoro *musi* rano
    jechac z dzieckiem do przedszkola i do firmy, to czy nie
    lepiej jednak jechac samochodem "osobistym".
    Inna sprawa, że z orzeczeń ETS wynika, że fakt równoczesnego
    wykorzystywania do celów "nieVATowych" nie powinien pozbawiać
    prawa do odliczania VAT, tak dla jasnosci :)

    > Gdyby brać to "zdroworozsądkowo" to idiotyzmem jest kupować
    > bankowów w celu przewiezienia raz na miesiąc jakichś ważnych papierów ;-).

    Jakby wpisać, że ograniczenie ma być "zdroworozsadkowe", to miałbys
    w kraju same procesy z USami.
    O to, że przecież monitor 17" cali wystarczy i z 27" należy oddać
    podatki od 7/8 ceny (z odsetkami), że tokarka przewymiarowana
    dwa razy bo zdaniem US nie warto trzymać większej maszyny aby tylko
    raz na dwa lata dojsc do maksimum parametrów, w zwiazku z czym
    również 45% kwoty za prad ("bo tak", TUP) też niesłusznie
    zaliczono w koszty... i tak dalej.

    > Tylko proszę nie weź mnie za obrońcę idiotycznych przepisów, daleki jestem od
    > tego.

    Nie o to chodzi.
    Niewprowadzenie zasady "US nie jest od oceny zasadnosci rozmiaru
    narzedzia" skutkowałoby jak wyżej.
    Nie jest więc zadaniem i kompetencja US ocenianie, czy do
    konkretnego "papieru" wystarczy aktówka czy bankowóz.

    A że zróżnicowanie bankowozu i samochodu osobowego powoduje
    aberracje, no cóż... z logiki wynika, że głupota plus głupota
    może dać zarówno głupotę jak i sensowny wynik ;)

    pzdr, Gotfryd