    From: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Balans ciala
    Date: Mon, 05 Jan 2009 23:10:32 +0100

    j...@a...at pisze:

    > wlasnie , ze nie , w kazdym razie nie zawsze.
    > na tym polega wlasnie problem , ze w zaleznosci od oswietlenia kolor
    > skory zmienia sie inaczej niz kolor bieli -
    > tzn majac na zdjeciach po zbalansowaniu idealnie biale bialka oczu
    > wcale skora nie musi miec takiega samego koloru , pomijam , ze nie
    > zawsze mamy bialka oczu widoczne.

    Przez "serię zdjęć" zrozumiałem serię zdjęć zrobioną w tym samym
    momencie sesji, w tych samych warunkach oświetlenia. Wówczas
    przekopiowanie ustawień balansu na większą ilość zdjęć się sprawdza.
    Ewentualnie następują drobne korekty.

    To co Ty chcesz zrobić, to się nie sprawdzi. Jest nierealne. Bo co to
    jest prawdziwy kolor skóry? Nie ma czegoś takiego.
    Załóżmy że zrobisz zdjęcie osobie w pomieszczeniu, a później zrobisz tej
    samej osobie zdjęcie na zewnątrz. Załóżmy, że jakimś softem na obu
    zdjęciach ustawisz tej osobie dokładnie taki sam kolor skóry. W skrajnym
    przypadku może się okazać, że owszem odcień skóry wyszedł dokładnie ten
    sam, ale odcień nieba na zdjęciu jest soczyście zielony. Musisz pogodzić
    się z faktem, że kolor skóry na obydwu powyższych zdjęciach *musi* być
    inny, bo to światło maluje kolory.
    Pooglądaj obrazy Fałata. Niby każde dziecko wie, że śnieg jest biały. A
    u niego śnieg ma różne odcienie, błękitne, różowe... On po prostu
    widział, że to światło maluje kolory.

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla