-
X-Received: by 10.157.34.41 with SMTP id o38mr1008057ota.6.1474035875397; Fri, 16 Sep
2016 07:24:35 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.157.34.41 with SMTP id o38mr1008057ota.6.1474035875397; Fri, 16 Sep
2016 07:24:35 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
x192no1157348itb.0!news-out.google.com!w143ni2965itb.0!nntp.google.com!x192no11
57338itb.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 16 Sep 2016 07:24:35 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <57dbe76b$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=83.5.61.8;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 83.5.61.8
References: <9...@g...com>
<c...@g...com>
<nre8rs$5l5$1@dont-email.me>
<57daaa7c$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5...@g...com>
<57dbbba2$0$12540$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<57dbe76b$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <0...@g...com>
Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
From: s...@g...com
Injection-Date: Fri, 16 Sep 2016 14:24:35 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588688
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek, 16 września 2016 14:37:01 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:b5ff31c2-6784-45ba-8d21-04924ffaefd7@go
oglegroups.com...
> W dniu piątek, 16 września 2016 11:30:12 UTC+2 użytkownik J.F.
> napisał:
> > >O tu masz:
> > >https://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil
> >
> > Jak widac - sila nosna w miare liniowo zalezy od od kata natarcia (i
> > warto pamietac, ze zalezy od predkosci).
> > Ale tylko do pewnej granicy (->przeciagniecie)
> > sila oporu czolowego rosnie wraz z katem natarcia, ale
> > -nieliniowo,
> > -do zera nie schodzi.
> > Samolot czy szybowiec w locie potrzebuje okreslonej sily nosnej, a
> > wiec predkosci i kata natarcia. [...]
>
> >Zgadza się.
> >W praktyce tam jest sporo zmiennych i nawet szybowiec (czyli
> >zakładamy że raczej korzysta z siły nośnej z profilu a nie z kata
> >natarcia)
>
> Nie ma takiego rozroznienia.
Standardowo sie tego nie rozróżnia. nie ma potrzeby.
Ale zakładając że płat ustawiamy tak aby profil pracował tylko jako profil
aerodynamiczny a nie jak "latawiec" to i tak sytuacja jest dosyć skomplikowana.
> To jest ze soba polaczone - nawet na powyzszym wykresie widzisz, ze
> mozesz miec kat ujemny, sila nosna nadal jest, i opor tez jest.
> W dodatku nieproporcjonalnie duzy.
>
To oczywiste. Właśnie na to zwracałem uwage inicjalnie. Siła nośna zawsze jest
związana z tym ze powietrze pcha się w dół a nie tylko rozrzedza nad skrzydłem.
> A jesli nie robisz jakis manewrow, tylko zwyczajnie prosto lecisz, to
> sile nosna potrzebujesz taka jak ciezar, z predkosci wynika potrzebny
> w danym momencie kat natarcia, z niego i predkosci opor skrzydla ... i
> albo silnik/grawitacja taki ciag zapewnia, albo zwalniasz i wkrotce
> przeciagasz :-)
> Mozna tez odwrotnie - silniki na moc przelotowa, a dalej to trzeba
> taki kat kadluba i skrzydel ustawic, aby poziomo leciec.
>
No własnie.
Ten kat natarcia (troche spłaszczając wywód) powoduje że popychamy powietrze w dół. I
to w sporej częsci wypadków jest główne źródło siły nośnej.
W końcu latawiece lataja mimo że płaskie są :)
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.16 16:53 elmer radi radisson
- 16.09.16 18:00 Budzik
- 16.09.16 18:51 re
- 16.09.16 19:08 J.F.
- 16.09.16 19:09 J.F.
- 16.09.16 19:16 J.F.
- 16.09.16 20:38 s...@g...com
- 16.09.16 21:00 Budzik
- 16.09.16 21:28 J.F.
- 16.09.16 23:38 s...@g...com
- 17.09.16 08:41 cef
- 17.09.16 23:05 Przyjazny
- 17.09.16 23:37 Przyjazny
- 18.09.16 00:01 masti
- 18.09.16 11:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Yanosik
- sprezony amoniak
- Nowy VW 208 :-)
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
Najnowsze wątki
- 2025-03-27 PKW JUŻ odrzuciła 9/53 kandydatów na prezydenta ale może JESZCZE nie mamy Drugiej Rumuni z TEGO powodu :-)
- 2025-03-27 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-27 Warszawa => Asystent Sprzedaży <=
- 2025-03-27 Warszawa => Customer Service with Spanish + translation <=
- 2025-03-27 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-27 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-03-27 Czy prawo mówi o prawie do udziału w przesłuchaniu pełnomocnika czy pełnomocników?
- 2025-03-27 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-27 Gerald B. zeznawał z DWOMA pełnomocnikami z najwyższej półki
- 2025-03-27 Yanosik
- 2025-03-26 Jaka wełna na poddasze?
- 2025-03-26 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-26 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-03-26 Kraków => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-26 Czujnik dławienia termicznego procesora - który?