    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 22 May 2013 15:35:53 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Bacon tetris - algorytmika
    From: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 maja 2013 17:51:02 UTC+2 użytkownik Edek napisał:

    > Witam, grupa źle na mnie wpływa - nakładając dzisiaj rano
    > płaty boczku na patelnię (okrągłą) zastanawiałem się,
    > jakiego algorytmu użyć, aby uzyskać możliwie największą
    > ilość boczku nałożonego na patelnię tak, żeby się równo
    > przypiekł.

    > Powiedzmy, że boczek jest podłużny i ma przekrój opsiany
    > poligonem, jak to boczek. Kroimy w poprzek, czyli w
    > płaszczyźnie przekroju, i układamy na patelni o promieniu
    > r tak, aby uzyskać najlepsze możliwe wykorzystanie powierzchni
    > patelni. Przekrój boczku na płaską podstawę (nie wiem jak
> [...]

    Ktoś kiedyś szukał dobrego programu do rozwiązywania jednej z
    wielu odmiany tego zadania. Mianowicie było dostępnych N
    kształtów/rozmiarów desek. Zakup każdego kształtu wiązał się
    z kosztem. Było także zadanych M kształtów i każdy kształt
    potrzebny w określonej ilości. I jedne i drugie kształty
    były wielokątami. Trzeba było uzyskać te M kształtów z
    tamtych N kształtów, minimalizując koszt całkowity. Na koszt
    całkowity poza zakupem N kształtów składał się także koszt
    cięcia. Tak więc trzeba było zminimalizować cenę zakupu plus
    łączną długość cięcia plus ilość pojedynczych cięć po prostej.

    Zadanie było jak najbardziej praktyczne.