eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaBack EMFRe: Back EMF
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: p...@w...up.wroc [kropka] pl
    Subject: Re: Back EMF
    References: <o04g96$pl4$1@node1.news.atman.pl> <o057rn$7gh$1@gioia.aioe.org>
    <5826488d$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    <o082gq$hn1$2@gioia.aioe.org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>
    Date: Sat, 12 Nov 2016 22:51:05 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.4.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <o082gq$hn1$2@gioia.aioe.org>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 28
    Message-ID: <58278ec9$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.22.249.242
    X-Trace: 1478987465 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5140 83.22.249.242:16287
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2229
    X-Received-Body-CRC: 3021558886
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:708243
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-11-12 o 22:44, janusz_k pisze:
    > W dniu 2016-11-11 o 23:39, Paweł Pawłowicz pisze:
    >> W dniu 2016-11-11 o 20:57, janusz_k pisze:
    >>> W dniu 2016-11-11 o 14:15, Mirek pisze:
    >>>> Jest sobie silniczek sterowany z L293D. Na wejścia ENABLE podawany jest
    >>>> PWM. Problemem jest oczywiście uzyskanie stabilnych niskich obrotów
    >>>> przy
    >>>> małym współczynniku wypełnienia.
    >>>> Można podłączyć bieguny silnika pod ADC i mierzyć różnicowo napięcie.
    >>>> Pytanie teraz jak to należy robić? Mierzyć pomiędzy impulsami PWM i
    >>>> uśrednić, mierzyć w konkretnym momencie (np, tuż przed początkiem
    >>>> kolejnego impulsu?) - sprawa się komplikuje jeśli używam sprzętowego
    >>>> PWM.
    >>> Taki pomiar nadal Ci nic nie mówi na temat obrotów, możesz mierzyć
    >>> średni prąd, jak przekroczy jakiś próg znaczy że silnik stoi.
    >>> A najlepiej to czujnik na silniku.
    >>
    >> National Semiconductor Application Note 292, jest tam sterownik silnika
    >> w oparciu o pomiar "pomiędzy impulsami PWM".
    > Powodzenia.

    Spóźniłeś się ;-)
    Zrobiłem to jakieś 20 lat temu. Z małym silniczkiem z przekładnią
    działało fajnie, z wiertarką do PCB już nie za bardzo. Wtedy znalazłem
    TPIC2101, używam do dziś :-)

    P.P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: