eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaBack EMF › Re: Back EMF
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!enother.net!enother.net!e
    nother.net!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!
    newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.
    pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Back EMF
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <o04g96$pl4$1@node1.news.atman.pl> <o057rn$7gh$1@gioia.aioe.org>
    From: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>
    Date: Fri, 11 Nov 2016 22:50:25 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.4.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <o057rn$7gh$1@gioia.aioe.org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 23
    Message-ID: <58263d22$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 095160000012.slupsk.vectranet.pl
    X-Trace: 1478901026 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5152 95.160.0.12:36661
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 1986
    X-Received-Body-CRC: 3422723716
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:708227
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 11.11.2016 o 20:57, janusz_k pisze:
    > W dniu 2016-11-11 o 14:15, Mirek pisze:
    >> Jest sobie silniczek sterowany z L293D. Na wejścia ENABLE podawany jest
    >> PWM. Problemem jest oczywiście uzyskanie stabilnych niskich obrotów przy
    >> małym współczynniku wypełnienia.
    >> Można podłączyć bieguny silnika pod ADC i mierzyć różnicowo napięcie.
    >> Pytanie teraz jak to należy robić? Mierzyć pomiędzy impulsami PWM i
    >> uśrednić, mierzyć w konkretnym momencie (np, tuż przed początkiem
    >> kolejnego impulsu?) - sprawa się komplikuje jeśli używam sprzętowego PWM.
    > Taki pomiar nadal Ci nic nie mówi na temat obrotów, możesz mierzyć
    > średni prąd, jak przekroczy jakiś próg znaczy że silnik stoi.
    > A najlepiej to czujnik na silniku.
    >
    >

    Taki pomiar jak najbardziej mówi o obrotach silnika. W momencie gdy PWM
    ma "przerwę" silnik nie jest zasilany ale nadal się kręci zamieniając
    się w prądnicę, której napięcie wyjściowe jest zależne od obrotów.
    Pomiar prądu bardziej mówi o momencie obrotowym.

    --
    Pozdrawiam
    Grzegorz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: