eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleBMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
  • Data: 2010-03-26 16:38:51
    Temat: Re: BMW K100 po wlaczeniu kierunku wlancza sie tez wentylator !!!???
    Od: "Edi" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Edi" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hogct7$uhi$1@mx1.internetia.pl...
    > Witam
    > Po zimie w moim motocyklu, BMW K100 RS '85, zaczelo dziac sie cos
    > niedobrego.
    > O ile na zimnym silniku wszystk jest OK o tyle gdy sie nieco zagrzeje, po
    > wlaczeniu kierunkowskazu (ktory dziala prawidlowo) zaczyna sie krecic
    > przez chwilke (okolo 5s) wentylator chlodnicy (???), nie ma tu znaczenia
    > czy lewy czy prawy kierunek. Podobnie jest gdy wlacze swiatla mijania lub
    > nacisne na klakson, wentylator zaczyna sie przez chwile krecic.
    > Gdy silnik podgrzeje sie bardziej, po wlaczeniu kierunku, wentylator
> [...]

    dziekue za wszystkie sugestie

    Oto co dzisiaj zrobilem:

    - sprawdzilem wszystkie bezpieczniki, wartosci zgodne z instrukcja
    - sprawdzilem prady plynace przez te bezpieczniki, wynik "sporo" ponizej
    wartosci bezpiecznikow
    - sprawdzilem ladowanie akumulatora, przy 1500obr/min bez zalacznych
    odbiornikow - okolo 13,8V, z zalaczonymi "dlugimi", kierunkiem, i
    wentylatorem (ktory sie zalaczyl, cholera) spadlo do 12,7V
    - szcztki alternatora w normie
    - wymienilem alternator na drugi (byl pod reka), wlasciwie bez zmian,
    napiecie moze wyzsze o 0,1- 0,2V
    - zamontowalem termometr na gumowej rurze przechodzacej przez prawa przednia
    czesc silnika, temperatura (mierzona na rurze) przy ktorej zaczynaja sie
    dziac cyrki to okolo 50C
    - kolega Rafik napisla ze jedna z przyczyn moze byc problem ze szczotkami
    rozrusznika. W trakcie pracy juz goracego silnika, sprawdzilem napiecie
    pomiedzy masa a plusem rozrusznika, pomiar wskazal 0V, wydaje mi sie
    szczotki przewodza dobrze.
    - po zdjeciu oslony z kierownicy odnalazlem jeden przewod, ktory wygladal mi
    na masowy, przykrecony ponizej mocowania dzwigni hamulca, oczyscilem
    dokrecilem, przelacznikow nie rozbieralem. Maozna tam znalezc cos ciekawego?

    - akumulator jest nowy, przed zamontowaniem naladowany.

    jutro dzialam dalej

    Edi