  • 1. Data: 2003-12-15 09:00:52
    Temat: BGP
    Od: "Mistrzu" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam.

    Chce się dowiedzieć jak krok po kroku załatwić sobie BGP i ile to kosztuje.

    Pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2003-12-20 00:38:05
    Temat: Re: BGP
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    "Mistrzu" <m...@N...gazeta.pl> writes:

    > Witam.
    >
    > Chce się dowiedzieć jak krok po kroku załatwić sobie BGP i ile to kosztuje.

    Zadzwoń do providera, z którym chcesz bgp zestawić.

    Jacek

  • 3. Data: 2003-12-22 19:51:03
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <r...@z...moj.email.dot.com>

    Użytkownik Mistrzu napisał:
    > Witam.
    >
    > Chce się dowiedzieć jak krok po kroku załatwić sobie BGP i ile to kosztuje.

    Jak zapewnie już zdążyłeś się dowiedzieć, BGP znaczy Bardzo Gruby Portfel :)
    A tak na serio potrzebujesz:
    * ISP który umożliwi ci uruchomienie BGP
    * ASn
    * prefix do rozgłaszania (mniej więcej w tej kolejności)
    * sprzęt

    W zależności o warunków lokalnych od 3-4 tys do ... pomyślmy 1 mln PLN

    --
    "Jeśli "a" oznacza szczęście, to a=x+y+z; x - to praca, y - rozrywki, z
    - umiejętność trzymania języka za zębami." (Albert Einstein)

  • 4. Data: 2003-12-22 19:57:49
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Przemysław 'Repcio' Gubernat <r...@z...moj.email.dot.com>
    napisał(a):

    > * ISP który umożliwi ci uruchomienie BGP

    Sa tacy, ktorzy maja to wliczone w cene uslugi, patrz ATMAN czy IPartners.

    > * ASn

    Formalnosc.

    > * prefix do rozgłaszania (mniej więcej w tej kolejności)

    Formalnosc.

    > * sprzęt

    Zebra wystarczy na dobry poczatek.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 5. Data: 2003-12-22 20:15:30
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <r...@z...moj.email.dot.com>

    Użytkownik Przemyslaw Frasunek napisał:

    > Przemysław 'Repcio' Gubernat <r...@z...moj.email.dot.com>
    > Sa tacy, ktorzy maja to wliczone w cene uslugi, patrz ATMAN czy IPartners.
    Dopisz do tej listy TKTelekom i AFAIK Dialog

    > Formalnosc.
    > Formalnosc.
    Zgadzam się... AS - ok 2 dni, prefix z adresami PI - ok. 2 dni do
    tygodnia, status LIR'a + adresy PA - od 1 do 4 miesięcy + miesięczna
    dola dla RIPE

    > Zebra wystarczy na dobry poczatek.

    No chyba że dostaniesz łącze G.703 czy V.35 :>

    Liczyłem najtańszy wariant z Quagga... Zebra jakoś dziwnie działała
    miejscami przy światowym feedzie BGP

    --
    "Ciało dopiero przez erotyzm staje się interesujące i symboliczne."
    (Karol Irzykowski)

  • 6. Data: 2003-12-22 20:22:58
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    napisał(a):

    > Zgadzam się... AS - ok 2 dni, prefix z adresami PI - ok. 2 dni do
    > tygodnia, status LIR'a + adresy PA - od 1 do 4 miesięcy + miesięczna
    > dola dla RIPE

    Po co Ci bycie LIRem? Zakladajac, ze nie potrzebujesz od razu
    przydzialu typu /20, spokojnie mozesz poprosic o PI + ASN, ktore
    zostana zalatwione maksymalnie w tydzien, pod warunkiem poprawnie
    wypelnionych i dobrze umotywowanych wnioskow.

    > No chyba że dostaniesz łącze G.703 czy V.35 :>

    Nie wiem jak z G.703, ale do V.35 i ATM to karte do peceta mozesz
    kupic bez zadnego problemu i za niezbyt wysoka cene.

    > Liczyłem najtańszy wariant z Quagga... Zebra jakoś dziwnie działała
    > miejscami przy światowym feedzie BGP

    Jest jeszcze bgpd z OpenBSD, ktore pojawilo sie pare dni temu w
    -CURRENT.

  • 7. Data: 2003-12-22 20:37:51
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Przemysław 'Repcio' Gubernat <repcio-at-trzebnica-pl@> wrote:
    > status LIR'a + adresy PA

    Co tym ludziom tak miesza w głowach, że jak popsuta płyta powtarzają
    LIR, LIR, LIR?

    *Nie jest potrzebny.*

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 8. Data: 2003-12-22 20:41:48
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <r...@z...moj.email.dot.com>

    Użytkownik Piotr KUCHARSKI napisał:

    > Co tym ludziom tak miesza w głowach, że jak popsuta płyta powtarzają
    > LIR, LIR, LIR?
    >
    > *Nie jest potrzebny.*

    Wiem :) ale niektórzy potrzebują jednak mieć ten status :> aby inni
    mieli adresy PI :)

    --
    "Największa rzecz na świecie to umieć należeć do siebie." (Michel Montaigne)

  • 9. Data: 2003-12-22 20:42:08
    Od: Lukasz Trabinski <l...@w...edu.pl>

    Przemysław 'Repcio' Gubernat <r...@z...moj.email.dot.com> wrote:

    > Liczyłem najtańszy wariant z Quagga... Zebra jakoś dziwnie działała
    > miejscami przy światowym feedzie BGP

    Zebra dziala bardzo dobrze przy swiatowym feedzie, a Quagga nie potrafi
    wspolpracowac z intefejsami ATM. :>
    Sorry za off-topic.

    --
    *[ Łukasz Trąbiński ]*

  • 10. Data: 2003-12-22 20:49:48
    Od: Łukasz Bromirski <w...@w...goes>

    Przemyslaw Frasunek wrote:

    > Jest jeszcze bgpd z OpenBSD, ktore pojawilo sie pare dni temu w
    > -CURRENT.

    Na razie AFAIK nie ma jeszcze pełnej funkcjonalności.

    BTW, gratuluję kolejnego bugtraq'a o OpenBSD ;)

    --
    Łukasz Bromirski lbromirski:mr0vka.eu.org