  • 11. Data: 2019-04-02 18:38:15
    Temat: Re: B737Max w naszych samochodach
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-04-02 o 11:20, r...@k...pl pisze:
    > Ale to przypadek/awaria.

    A skąd wiadomo, że nie błąd systemowy?

    --
    SW3
    ----
    Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem
    innych. /Bastiat

  • 12. Data: 2019-04-02 22:02:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 2 Apr 2019 18:38:15 +0200, w <q8035p$8f4$1@dont-email.me>, SW3
    <s...@p...fm.invalid> napisał(-a):

    > A skąd wiadomo, że nie błąd systemowy?

    Bo tak wynika z tekstów na forum.

  • 13. Data: 2019-04-02 23:36:23
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    Sprawdź jeszcze raz, jak to się pisze. :]

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 14. Data: 2019-04-03 21:29:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.04.2019 o 12:42, Myjk pisze:
    > Tue, 2 Apr 2019 02:11:14 -0700 (PDT), Bolko

    > RWD mają taki "fjuczer". Jak kierowca wjedzie kołem z momentem (i jeszcze

    (...)ostatnio pewnien producent ROWERÓW miał kontrolę. Urzędnicy
    nakazali umieszczenie informacji o tym że gdy rowerzysta na bagażniku
    wiezie towar, to droga hamowania może się wydłużyć. Ale o tym że abs w
    pewnych sytuacjach może wydłużyć drogę hamowania gdzieś jest napisane?

    ToMasz

    Ps pracowałem kiedyś w firmie która dostarczała silniki i osprzęt do
    napędu jednostek pływających. Był tam przycisk "override" (czy coś
    takiego). Pytałem co to jest i po co. Wyjaśniono mi, że kiedys statek
    wpływał do portu (czy kanału, śluzy), i w końcowej fazie wpływania
    kapitan miał dać "całą wstecz" na moment. ale chwilę przedtem, silnik
    wywalił "chceck engine" i odmówił posłuszeństwa, doprowadzając do
    kolizji i uszkodzenia statku. Więc to kolejny przypadek gdy elektronika,
    a właściwie oprogramowanie doprowadziło do katastrofy. PRzycisk o którym
    wspominam, "obchodził" wszelkie zabezpieczenia. po wciśnieciu silnik
    miał pracować nawet gdyby to doprowadziło do jego uszkodzenia.

  • 15. Data: 2019-04-03 21:40:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >PRzycisk o którym wspominam, "obchodził" wszelkie zabezpieczenia. po
    >wciśnieciu silnik miał pracować nawet gdyby to doprowadziło do jego

    No, na jakies zludne "check engine" moze i poradzi, ale bez sterownika
    to chyba nawet okretowy diesel nie popracuje :-)

    W lotnictwie to wielokrotnie przerabiano - w Warszawie Airbus nie
    wyhamowal, bo komputer uznal ze nie wyladowal, wiec nie pozwolil
    odwrocic ciagu.
    Z drugiej strony - inne samoloty sie rozbily, bo pilot odwrocil
    jeszcze w powietrzu :-)

    J.

  • 16. Data: 2019-04-03 23:49:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 2 Apr 2019 03:53:10 -0700 (PDT), w
    <7...@g...c
    om>, Bolko
    <s...@g...com> napisał(-a):

    > Ja się nie nam. Ale gość lata i mówi
    > a) dla niego nie jest problemem wsiąść do MAXA i polecieć
    > b) on wydaniem opinii poczeka co powiem odpowiedni raport.

    No i nie wiem jak ten jego "lot bez problemu" skończyłby się:

    "W Boeingu 737 MAX linii Ethiopian Airlines, który rozbił się 10 marca,
    automatyczny system zapobiegający utracie siły nośnej ponawiał kierowanie
    dziobu samolotu w dół po tym, jak piloci go wyłączyli - informuje w środę
    Reuters, powołując się na własne źródła. System ten miał, w niewyjaśnionych
    okolicznościach, uaktywniać się jeszcze cztery razy.

    Zwykle, jak zauważa Reuters, system ten po uaktywnieniu stara się jedynie
    wyrównać lot i sprawić, by maszyna leciała na stałej wysokości. W przypadku
    badanej katastrofy w Etiopii wadliwe działanie MCAS miało jednak sprawić, że
    kierował on samolot w dół, ku ziemi. Jak w środę informuje agencja, z ustaleń,
    które mogą zostać zawarte we wstępnym raporcie wynika, że piloci boeinga linii
    Ethiopian Airlines po stwierdzeniu błędnej pracy MCAS wyłączyli ten system.
    MCAS jednak, według rozmówców Reutersa, aż czterokrotnie wracał do pracy i
    ponownie kierował dziób samolotu w dół."

  • 17. Data: 2019-04-04 07:23:30
    Od: p...@g...com

    Pojawiły się identyczne problemy, piloci walczyli z samolotem.
    Ale nie wyłaczyli bezpiecznika i samolot spadł.

    miedzy wylaczyc system a wylacznik bezpiecznik jest duza roznica ... IMHO watpie aby
    MCAS mial wlasny bezpiecznik w koncu to tylko troche kodu wiec wychodzi ze imbecyle
    nie przetestowali dobrze softu ...

    Ein Insider ergänzte, es werde untersucht, ob die Software von selbst wieder
    angesprungen sei oder die Flugzeugführer es wieder aktivierten.

    no qrwa teraz testy jak 300 osob poszlo do piachu ? kogos powinni tam do lochu
    wsadzic w amarykanskich stylu na 150 lat

  • 18. Data: 2019-04-04 08:30:44
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 kwietnia 2019 07:23:32 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
> [...]
    aby MCAS mial wlasny bezpiecznik w koncu to tylko troche kodu wiec wychodzi ze
    imbecyle nie przetestowali dobrze softu ...

    to zależy w jakim samolocie
    w Airbusach nie da się wyłaczyć
    w Boeingach da

  • 19. Data: 2019-04-04 08:37:22
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > W lotnictwie to wielokrotnie przerabiano

    ja utworzyłem ten wątek i nie wiem dlaczego ale wszyscy o samolotach
    tutaj piszą.
    A mi o samochody chodzi.
    I tak jak napisałem wcześniej i na co zwrócnono w filmie uwagę.
    Na drogach powodem wypadku to jest człowiek z reguły.
    Bo najprościej.
    Pytanie w ilu wypadkach zawinił samochód? Zakładam że był sprawny technicznie.

  • 20. Data: 2019-04-04 09:33:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 3 Apr 2019 23:37:22 -0700 (PDT), Bolko

    > Pytanie w ilu wypadkach zawinił samochód? Zakładam że był sprawny technicznie.

    Nikt nie robi takich statystyk. Ale to się zdarza. Jakiś rok temu, może
    dwa, omawiany był tutaj na grupie taki przypadek, bodajże z Rosji czy innej
    Ukrainy, gdzie samochód po wpadnięciu w uskok w jezdni wpadł w poślizg.

    Sytuację zarejestrowała kamera z tyłu. Generalnie odbyło się to na zasadzie
    opisanej wcześniej gdzie system samochodu uznał iż auto wpadło w poślizg i
    system próbował wyprowadzić auto z poślizgu którego nie było.

    Tak czy siak, to zawsze jest wina człowieka (w tym wypadku programisty). :P

    --
    Pozdor
    Myjk