  • 11. Data: 2017-12-28 00:26:07
    Temat: Re: Awaryjne zasilanie w domku jednorodzinnym.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Dec 2017 22:43:34 +0000, Cezar napisał(a):

    > 2kW to wielki zapas. Mysle ze srednie zuzycie bedzie na poziomie 100-200W

    Nadal. Liczac pobor 250W z akumulatora, to nam trzeba 18kWh.

    akumulator 12V 60Ah ma 0.72kWh, i trzeba ich 25 sztuk.

    J.

  • 12. Data: 2017-12-28 08:27:12
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 27/12/2017 23:26, J.F. wrote:

    > Nadal. Liczac pobor 250W z akumulatora, to nam trzeba 18kWh.
    >
    > akumulator 12V 60Ah ma 0.72kWh, i trzeba ich 25 sztuk.

    Napisalem wczesniej - z reguly jest to 2-4h i tyle mi wystarczy. 3 dni
    to byl przypadek ekstremalny gdzie cala okolice zasypało sniegiemi i
    pozrywalo sporo linii WN.

    1kWh energii bedzie wystarczające.

    c.

  • 13. Data: 2017-12-28 08:53:20
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Cezar wrote:

    > Napisalem wczesniej - z reguly jest to 2-4h i tyle mi wystarczy. 3 dni
    > to byl przypadek ekstremalny gdzie cala okolice zasypało sniegiemi i
    > pozrywalo sporo linii WN.
    >
    > 1kWh energii bedzie wystarczające.

    No ale przecież Ci tu koledzy piszą, że obok domku będziesz
    musiał postawić pomieszczenie akumulatorni, bo obłędne ilości
    tych akumulatorów wychodzą.

    Albo na akumulatorach postawisz tylko kilkadziesiąt watów
    najbardziej krytycznego obciążenia, albo agregat spalinowy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 14. Data: 2017-12-28 08:54:41
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Uzytkownik wrote:

    > Potrzeba jest ok. 70 tys. zł na akumulatory.

    Przy takim zamówieniu może dostać spory upust od hurtownika. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 15. Data: 2017-12-28 09:06:43
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    na złej grupie pytasz. Na budowlanej spotkałbyś ludzi którzy to mają i
    używają. ale to coś z chin:
    > https://www.ebay.com/itm/131779788850
    ma za cieńkie kable żeby przepuścić 166A.
    Tanim rozwiązaniem dla Ciebie, jest zakup sprawnego ale pustego upsa apc
    1500 - 2000 i dwóch akumulatorów samochodowych

    ToMasz

  • 16. Data: 2017-12-28 09:10:29
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 28/12/2017 07:53, Piotr Wyderski wrote:

> [...]
    >
    > Albo na akumulatorach postawisz tylko kilkadziesiąt watów
    > najbardziej krytycznego obciążenia, albo agregat spalinowy.

    To moze przelicz jeszcze raz... Jak dam 2 aku po 60Ah kazdy to bede
    mial 1.4kWh. Przyjmujac najgorszą sprawność przetwornicy na poziomie 80%
    to mi da ponad 1kWh enegrii do wykorzystania. przy przy srednim poborze
    ok 200W powinno wystarczyc na ok 5h...
    Coś źle licze?

    c.

  • 17. Data: 2017-12-28 09:23:43
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 28/12/2017 08:06, ToMasz wrote:
> [...]
    > Tanim rozwiązaniem dla Ciebie, jest zakup sprawnego ale pustego upsa apc
    > 1500 - 2000 i dwóch akumulatorów samochodowych

    przewod wyglada na jakies 6mm2 wiec powinien wystarczyc. wazne ze
    konektory wygladaja dobrze . Kabel sobie wymienie.

    UPSy plują prostokątem i wolno ładują. Te online są chyba duzo droższe.

    c.

  • 18. Data: 2017-12-28 09:28:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezar napisał:

    > UPSy plują prostokątem i wolno ładują.

    ...kątemplują.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2017-12-28 09:33:34
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Cezar wrote:

    > To moze przelicz jeszcze raz... Jak dam 2 aku po 60Ah kazdy to bede
    > mial 1.4kWh.

    To jest pojemność teoretyczna, osiągalna przy rozładowywaniu
    małym prądem. Ty chcesz z akumulatora ciągnąć ~100A przez 5
    godzin. Nawet nie wiem, czy on to fizycznie wytrzyma. Do takich
    celów są akumulatory trakcyjne, a nie rozruchowe. Zakładając
    jednak, że wytrzyma, przyjmij sobie dostępność połowy tej energii.

    > Coś źle licze?

    Przyjmujesz zbyt optymistyczne założenia.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2017-12-28 09:34:01
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 28/12/2017 08:10, Cezar wrote:

> [...]
    > mial 1.4kWh. Przyjmujac najgorszą sprawność przetwornicy na poziomie 80%
    > to mi da ponad 1kWh enegrii do wykorzystania. przy przy srednim poborze

    BTW, czasami oglądam filmiki tego gościa z nudów.
    https://www.youtube.com/channel/UC0pBauLp63yzf6sVdEO
    IUbA

    w skrócie - zrobił sobie powerwall z odzyskanych ogniw 18650. Obecnie ma
    48kWh i nie wygląda to na baterię zajmującą

    Na tym filmiku sprzed kilku miesiecy pokazuje całą instalację 40kWh

    https://www.youtube.com/watch?v=Md4l9bFDOtc