  • Data: 2012-07-14 11:09:58
    Temat: Re: Avast, a konkretnie avastsvc.exe
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maurycy Piec-Bocheński wrote:

    > Net Limiter pokazuje mi, że Avast, a konkretnie plik avastsvc.exe
    > ściąga mi dziennie megabajty danych - np. dzisiaj już 165 mega.
    > Automatycznie aktualizacje mam wyłączone. Ponieważ czasem będę używał
    > internetu mobilnego, który ma ograniczenia transferu, to chciałbym nad
    > tym zapanować.

    Avast tworzy jakieś pseudo proxy (a właściwe przekierowuje ruch wychodzący
    na port 80, port pop3,smstp i pewnie jeszcze inne na port na którym
    nasłuchuje to proxy) i przez nie kieruje cały ruch celem filtrowania
    zagrożeń.
    Dowiesz się jakie to gówno jak zaczniesz otwierać dużo połączeń na raz
    np. dużo zakładek w przegladarce + klient poczty + jakiś ftp + samba wtedy
    nagle strony www przestaną Ci się wczytywać zgłaszając błąd w dns albo
    timeout serwera.
    > Czy żeby wstrzymać to ściąganie muszę całkowicie wyłączyć Avasta, czy
    > też jest to jakaś część tego programu, którą można wyłączyć w menu?
    > Proszę o proste wytłumaczenie, ponieważ nie znam się na tym.
    >
    > MP-B
    Ja bym go wywalił tak jak radzą inni:)
    Nie wiem co polecić jako alternatywę gdyż windowsa mam już tylko na mszynie
    wirtualnej bez antywirusa żeby nie mulił :)

    Grzegorz Woźniak
    xmpp:skinek_at_jabster_pl