  • 41. Data: 2018-11-29 20:21:46
    Temat: Re: Autopilot
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 listopada 2018 15:43:05 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:

    > Ogarnij się :)

    tu masz wszystko wyjaśnione

    https://youtu.be/6KYNf9EwO28?t=1143

  • 42. Data: 2018-11-29 20:36:25
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > NA 10 wypadków lotniczych najmarniej 9 jest spowodowanych ludzkim
    > błędem. Bezpieczniej jest lecieć bez pilota. Ponadto, samoloty
    > bezzałogowe będą miały możliwość zdalnej korekcji trasy oraz możliwość
    > nadzoru i interwencji podczas startów i lądowań. Więc nie będą one tak
    > całkiem "bezzałogowe". Ostatnią linią obrony wciąż będą ludzie.

    Pytanie.
    Czy taki człowiek za drążkiem, próbujący ratować jakiś samolot, ale nie
    będący w zagrożeniu jak się to nie uda, będzie tak samo skuteczny jak
    pilot na miejscu - w samolocie?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 43. Data: 2018-11-29 21:09:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Nie stał się
    >Po pierwsze żeby samoloty mogły latać na GPS musi być pięc satelitów.

    Cztery. Czasem nawet 3 - choc czy w samolocie mozna uzyc 3 to glowy
    nie dam.
    5 to juz daje pewien szacunek bledow.

    >A to nie jest zawsze.

    Prawie zawsze.

    >Piloci nie widzą wskazań GPS na swoich ekranach.

    Nie widza, ale do FMS podlaczony i FMS korzysta.

    >Podstawowymi systemami nawigacji w samolotach są systemy nawigacji
    >bezwładnościowej które są oparte o trzy żyroskopy i trzy
    >akcelorometry.
    >Po każdej dla osi.
    >Samolot sobie zlicza i w oparciu o to zna swoją pozycje.
    >Jeśli jest różnica miedzy GPS a a systemem nawigacji
    >bezwładnościowej.
    >To nie bierze się pod uwagę GPS.

    >tutaj wyjaśnione
    >https://youtu.be/6KYNf9EwO28?t=1143

    Ale nad oceanem to bedzie odwrotnie - INS bedzie korygowany przez GPS.
    Co pan zreszta wyraznie mowi.

    J.

  • 44. Data: 2018-11-29 22:16:59
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 29-11-2018 o 08:50, Bolko pisze:
    > Ot ciekawostka z samolotów:
    > https://youtu.be/-ki_aJTSiyA?t=1059
    >
    > W Airbusach jest "pełna automatyka" czyli jak ciągniesz drążek
    > to on wysyła sygnał elektryczny który do jakiegoś siłownika
    > który coś tam robi.
    >
    > No i pan opowiada że w Airbusach była historia gdzie czujniki stwierdziły
    > że samolot leci za wolno co było nie prawdą.
    > Piloci chcieli przejąc stery no ale komputery nie pozwoliły.
    > I dopiero piloci wpadli na pomysł że trzeba wyłaczyć
    > obwody odpowiedzialne za mierzenie prędkości.

    Raptem kilka tygodni temu Boeing w Indonezji wpadł do morza z podobnego
    powodu.
    Komputer błędnie uważał, że samolot jest przeciągany, więc obniżał
    dziób, a piloci nie wpadli na to żeby to wyłączyć.
    A że wszystko działo się w momencie startu, gdzie podniesiony dziób jest
    bezwzględnie konieczny, to lot za długo nie potrwał.....

  • 45. Data: 2018-11-29 23:31:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Mateusz Viste pisze tak:

    > mało kto wsiądzie w samolot bez pilota. Ale do metra bez
    > konduktora jednak wsiadamy...

    bo w metrze nie ma paliwa ;)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 46. Data: 2018-11-30 00:09:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > Ale czy to prawda ?
    >
    > Olbrzymie te stery, wspomagane hydraulicznie - czy aby na pewno
    > jest tam ciagle jakies mechaniczne połączenie ?
    >
    > No i cos mi chodzi po glowie, ze w paru wypadkach tak bylo, ze
    > jak hydraulika wysiadla, to i stery wysiadly,
    > ale moze przy okazji uszkodzily sie i linki

    Kto ma wielowahaczowe zawieszenie z przodu niech zdejmie pasek pompy
    wspomagania i spróbuje pojeździć. A to jest przekładnia.

    Linka może tylko pociągnąć. Chyba nie może pokręcić przekładnią.

    Teraz pociągnąć taką płaszczyznę to chyba tylko mógłby Arni w spokojnym
    locie bez wiatru i wygibasów.

    In aeroplanes, hydraulics controls the movement of an aircraft in all
    four directions. In the event of a hydraulic failure, the pilots will
    lose the ability to control left or right. Only in the event of a total
    hydraulic failure will pilots be unable to climb. However, there is
    still a way to fly a plane in this unlikely eventuality.

    By increasing and decreasing the power of the engines, skilled pilots
    will be able to slowly descend the plane to a safe distance to attempt
    an emergency landing.

    It is worth pointing out though, before people cancel their flight
    tickets in fear of this happening, that not only would this happen in
    the rarest cases, but there are a number of additional security
    measures that are in place in case of such a hydraulic failure.

    Smaller planes will usually have a manual flight control option, which
    means you can override the system and fly the plane without the aid of
    hydraulics. For bigger planes this isn't an option. However, large
    commercial aircraft will likely have three of four hydraulic systems
    and it would be an exceedingly rare occurrence for all to fail at once.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 47. Data: 2018-11-30 07:50:33
    Od: p...@g...com

    --Jak na razie to widac, ze Pitoty wygrywaja. Owszem, sa inne, np ultradzwiekowe ...
    ale czy beda odporne na oblodzenie ? :-)

    wszystko zaczelo sie od niesprawnego kibla

    22:45 FAILURE LAV CONF Fehlfunktion WC

    potem wylaczyl sie autopilot

    02:10:10 WARNING AUTO FLT AP OFF Warnung Autopilot aus

    kluczowy jest fakt ze zaloga wlaczyla odlodzenie czujnikow predkosci 3-4 minuty
    wczesniej

    02:06:50 Bonin Va pour les anti-ice. C'est toujours ça de pris. Schalte die Enteisung
    an. Das ist immerhin etwas.

    ale nikt nie szuka przyczyny dlaczego system nie zadzialal:

    Die die Geschwindigkeit des Flugzeugs messenden Pitot-Sonden fielen zeitweise aus,
    was wahrscheinlich durch Verstopfung durch Eiskristalle hervorgerufen wurde.

    byl niesprawny ? ma zbyt mala moc aby usunac oblodzenie ale wystarczajaca aby temu
    zapobiec ? oczekiwalbym ze system antyoblodzeniowy wlaczy sie sam tak jak w
    samochodach :-)

  • 48. Data: 2018-11-30 10:51:11
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A żeby cię pognębić, to pokaż mi pilota który wyląduje jak mu się
    > skrzydło urwie :) Pewnie powiesz że skrzydła się nie urywają? No to ja

    https://youtu.be/-_EXtBEaBbs
    https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/katastro
    fa-mysliwca-f-16-ladowal-bez-skrzydla,518797.html

    :]

  • 49. Data: 2018-11-30 11:44:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 30 Nov 2018 10:51:11 +0100, sirapacz napisał(a):

    > https://youtu.be/-_EXtBEaBbs
    > https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/katastro
    fa-mysliwca-f-16-ladowal-bez-skrzydla,518797.html

    > :]

    No bez przesady, oderwało tylko końcówkę. Nawet kawał lotki został. I
    nie "urwało się" tylko ktoś urwał.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 50. Data: 2018-11-30 13:08:07
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    fa-mysliwca-f-16-ladowal-bez-skrzydla,518797.html

    > No bez przesady, oderwało tylko końcówkę. Nawet kawał lotki został. I
    > nie "urwało się" tylko ktoś urwał.

    W tym pierwszym filmie całe skrzydło:)