-
51. Data: 2018-11-30 13:55:57
Temat: Re: Autopilot
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Fri, 30 Nov 2018 13:08:07 +0100, sirapacz napisał(a):
>>> https://youtu.be/-_EXtBEaBbs
>>> https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/katastro
fa-mysliwca-f-16-ladowal-bez-skrzydla,518797.html
>>>
>>>
>>> :]
>>
>> No bez przesady, oderwało tylko końcówkę. Nawet kawał lotki został. I
>> nie "urwało się" tylko ktoś urwał.
>>
> W tym pierwszym filmie całe skrzydło:)
1. Samoloty myśliwskie i akrobacyjne potrafią latać w ogóle bez
skrzydeł. Mają tak duży ciąg silników że wytwarzają dostateczną siłę
nośną na kadłubie i statecznikach. Mogą np. lecieć "na żyletkę".
2. Tu mówimy o samolotach pasażerskich.
3. Ten F-15 ma tak szeroki kadłub (dwa silniki obok siebie) że ten kawał
skrzydła co odleciał też może być traktowany jako mniejsza część płata.
4. I znów, nie "urwało się" tylko chłopcy dokazywali i coś nie wyszło :)
--
Jacek
I hate haters.
-
52. Data: 2018-11-30 15:58:04
Temat: Re: Autopilot
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 2018-11-29 o 10:27, Jacek Maciejewski pisze:
> NA 10 wypadków lotniczych najmarniej 9 jest spowodowanych ludzkim
> błędem. Bezpieczniej jest lecieć bez pilota. Ponadto, samoloty
> bezzałogowe będą miały możliwość zdalnej korekcji trasy oraz możliwość
> nadzoru i interwencji podczas startów i lądowań. Więc nie będą one tak
> całkiem "bezzałogowe". Ostatnią linią obrony wciąż będą ludzie.
Rzekłbym, że 10 na 10 jest spowodowane ludzkim błędem. Tylko że błędy
pilotów są tu chyba w mniejszości, a to właśnie ich chcemy zastąpić
komputerami.
-
53. Data: 2018-11-30 16:13:08
Temat: Re: Autopilot
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Fri, 30 Nov 2018 15:58:04 +0100, nadir napisał(a):
> Rzekłbym, że 10 na 10 jest spowodowane ludzkim błędem. Tylko że błędy
> pilotów są tu chyba w mniejszości, a to właśnie ich chcemy zastąpić
> komputerami.
Ciekawe jak ty definiujesz "ludzki błąd". I czy w twoim uniwersum
występują błędy "nieludzkie" :)
--
Jacek
I hate haters.
-
54. Data: 2018-11-30 17:27:10
Temat: Re: Autopilot
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 2018-11-30 o 16:13, Jacek Maciejewski pisze:
> Ciekawe jak ty definiujesz "ludzki błąd". I czy w twoim uniwersum
> występują błędy "nieludzkie" :)
Nie ma w moim uniwersum miejsca na inne błędy.
-
55. Data: 2018-11-30 19:34:11
Temat: Re: Autopilot
Od: s...@g...com
W dniu czwartek, 29 listopada 2018 17:09:14 UTC-6 użytkownik PiteR napisał:
> na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
>
> >>Boeing ma jedynie wspomaganie działań pilota - jeśli wszystko
> >>wysiądzie (zasilanie, elektronika) samolot można pilotować, choć
> >>wymaga to olbrzymiej siły (dlatego był zwolennikiem zatrudniania
> >>facetów), bo wspomaganie pada.
> >
> > Ale czy to prawda ?
> >
> > Olbrzymie te stery, wspomagane hydraulicznie - czy aby na pewno
> > jest tam ciagle jakies mechaniczne połączenie ?
> >
> > No i cos mi chodzi po glowie, ze w paru wypadkach tak bylo, ze
> > jak hydraulika wysiadla, to i stery wysiadly,
> > ale moze przy okazji uszkodzily sie i linki
>
>
> Kto ma wielowahaczowe zawieszenie z przodu niech zdejmie pasek pompy
> wspomagania i spróbuje pojeździć. A to jest przekładnia.
>
> Linka może tylko pociągnąć. Chyba nie może pokręcić przekładnią.
>
Gdybasz. Nie widziales jak to samolociarze robia. Hint. Sa dwie linki, jedna ciagnie
w jedna strone a druga w druga.
Hint 2: W starych radiach tak pokrecalo sie skala, patent jest stary i dziala :)
> Teraz pociągnąć taką płaszczyznę to chyba tylko mógłby Arni w spokojnym
> locie bez wiatru i wygibasów.
>
W duzych tego sie nie stosuje, w malych takich bez hydrauliki ale na tyle duzych ze
to moglo by byc trudne stosuje sie dodatkowe klapy ktore sa na czubkach klap
glownych. One odchylaja sie w druga strone i to nimi pilot manewruje.
I to one poruszaja tymi glownymi klapami.
tu masz:
https://en.wikipedia.org/wiki/Servo_tab
-
56. Data: 2018-11-30 21:40:59
Temat: Re: Autopilot
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:aed4209e-9598-4366-9386-7d8d911a6f51@go
oglegroups.com...
W dniu czwartek, 29 listopada 2018 17:09:14 UTC-6 użytkownik PiteR
napisał:
> na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
>> >>Boeing ma jedynie wspomaganie działań pilota - jeśli wszystko
>> >>wysiądzie (zasilanie, elektronika) samolot można pilotować, choć
>> >>wymaga to olbrzymiej siły (dlatego był zwolennikiem zatrudniania
>> >>facetów), bo wspomaganie pada.
> >
>> > Ale czy to prawda ?
>> > Olbrzymie te stery, wspomagane hydraulicznie - czy aby na pewno
>> > jest tam ciagle jakies mechaniczne połączenie ?
>
>> Kto ma wielowahaczowe zawieszenie z przodu niech zdejmie pasek
>> pompy
>> wspomagania i spróbuje pojeździć. A to jest przekładnia.
>
>> Linka może tylko pociągnąć. Chyba nie może pokręcić przekładnią.
>
>Gdybasz. Nie widziales jak to samolociarze robia. Hint. Sa dwie
>linki, jedna ciagnie w jedna strone a druga w druga.
Ale nadal ruch wolantu niewielki, nie ma jak "krecic przekladnia" .
>> Teraz pociągnąć taką płaszczyznę to chyba tylko mógłby Arni w
>> spokojnym
>> locie bez wiatru i wygibasów.
>W duzych tego sie nie stosuje, w malych takich bez hydrauliki ale na
>tyle duzych ze to moglo by byc trudne stosuje sie dodatkowe klapy
>ktore sa na czubkach klap >glownych. One odchylaja sie w druga strone
>i to nimi pilot manewruje.
>I to one poruszaja tymi glownymi klapami.
>tu masz:
>https://en.wikipedia.org/wiki/Servo_tab
Bardziej znane w wersji "trymer steru wysokosci".
Ale jesli w duzych sie nie stosuje, to poza dyskusja.
J.
-
57. Data: 2018-11-30 23:36:59
Temat: Re: Autopilot
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** pisze tak:
>> Linka może tylko pociągnąć. Chyba nie może pokręcić przekładnią.
>>
>
> Gdybasz. Nie widziales jak to samolociarze robia. Hint. Sa dwie
> linki, jedna ciagnie w jedna strone a druga w druga.
Byłem dwa razy w muzeum RAFu.
> Hint 2: W starych radiach tak pokrecalo sie skala, patent jest
> stary i dziala :)
Wolant to nie korba :)
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
58. Data: 2018-12-01 09:48:54
Temat: Re: Autopilot
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-11-29 o 23:31, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** Mateusz Viste pisze tak:
>
>> mało kto wsiądzie w samolot bez pilota. Ale do metra bez
>> konduktora jednak wsiadamy...
>
> bo w metrze nie ma paliwa ;)
>
Raczej dlatego, że jedzie po to torach to "co może się stać"
-
59. Data: 2018-12-01 09:50:10
Temat: Re: Autopilot
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-11-29 o 10:27, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Wed, 28 Nov 2018 23:50:06 -0800 (PST), Bolko napisał(a):
>
>> W którymś momencie prowadzący (zawodowy pilot) mówi:
>> "ostatnią linią obrony są piloci"
>> I teraz mam wsiąść do autonomicznego samochodu.
>
> NA 10 wypadków lotniczych najmarniej 9 jest spowodowanych ludzkim
> błędem. Bezpieczniej jest lecieć bez pilota.
No i bez samolotu, w końcu to pozostałe 1 na 10 :-)
-
60. Data: 2018-12-01 09:50:40
Temat: Re: Autopilot
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-11-29 o 19:29, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Thu, 29 Nov 2018 17:40:05 +0100, J.F. napisał(a):
>
>> A ta mapa skad wie ?
>
> Z kryształowej kuli. A jak chcesz znać prawdę to se sam poszukaj. I nie
> rób spacji przed pytajnikiem bo to buractwo.
>
To estetyka