eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutopilotRe: Autopilot
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Autopilot
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <8...@g...com>
    <p4coo6q90ogn$.febaqevuqdc5$.dlg@40tude.net>
    <5bffc36e$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <h9gi41r8z2zh$.122fc3jw1ql4x.dlg@40tude.net>
    <ptomp1$nmk$1@node1.news.atman.pl>
    <zgjrdyitok70$.uh25cxy8d22d$.dlg@40tude.net>
    <5bfff2a7$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <1ca883bqmzcy1$.1gnni09oswi8c$.dlg@40tude.net>
    <5bfff881$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <1vfjz69pvsq9p$.1f8bm520vsmsh.dlg@40tude.net>
    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Date: Thu, 29 Nov 2018 16:32:37 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.3.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <1vfjz69pvsq9p$.1f8bm520vsmsh.dlg@40tude.net>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 23
    Message-ID: <5c000690$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 77.255.138.247
    X-Trace: 1543505552 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 503 77.255.138.247:60508
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2405
    X-Received-Body-CRC: 3834949660
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2644968
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-11-29 o 15:50, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dnia Thu, 29 Nov 2018 15:32:38 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    >
    >> W dniu 2018-11-29 o 15:17, Jacek Maciejewski pisze:
    >>>> To zrob autopilota, ktory nie doprowadzi do przeciagniecia, jak mu sie
    >>>> zepsuje czujnik predkosci.
    >>> Banalnie proste. Wystarczy wbudować redundancję w automatykę. Oprócz
    >>> rurek Pitota można mierzyć prędkość GPS-em oraz radarem.
    >> Ale tu potrzeba pomiaru względem powietrza.
    >>
    > Prędkość i kierunek tego powietrza jest znana skądinąd. Zwłaszcza na
    > wysokości 10 km:) Są bieżące satelitarne obserwacje, prognozy meteo
    > itd. Myślisz że piloci tak sobie startują i lecą po prostej nie
    > zastanawiając się czy ignorując skąd wieje i jak silnie?
    > A poza tym, są inne czujniki prędkości względem powietrza niż rurki
    > Pitota.

    No właśnie co poza rurkami może mierzyć prędkość względem powietrza?
    Bo tylko pomiar na żywo ma rację bytu. Satelity, prognozy to tu się nie
    sprawdzą w sytuacji awarii rurki, gdy pilot traci prawidłowy odczyt.
    Rurek Pitota jest chyba kilka.

    Robert

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: