eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutopilotRe: Autopilot
  • Data: 2018-11-29 16:57:30
    Temat: Re: Autopilot
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1ca883bqmzcy1$.1gnni09oswi8c$.dlg@40tud
    e.net...
    Dnia Thu, 29 Nov 2018 15:06:42 +0100, J.F. napisał(a):
    >> To zrob autopilota, ktory nie doprowadzi do przeciagniecia, jak mu
    >> sie
    >> zepsuje czujnik predkosci.

    >Banalnie proste. Wystarczy wbudować redundancję w automatykę. Oprócz
    >rurek Pitota można mierzyć prędkość GPS-em oraz radarem. Wystaczy
    >porówywać pomiary i w przypadku jednego nieprawidłowego nie brać go
    >pod
    >uwagę.

    A potem rurka podaje ci 800, GPS 1000, a radar 700.
    I komu uwierzysz ?

    Niestety - GPS sie nie nadaje, a radar bardzo kiepsko.

    >A żeby cię pognębić, to pokaż mi pilota który wyląduje jak mu się
    >skrzydło urwie :) Pewnie powiesz że skrzydła się nie urywają?

    Byl taki jeden Zyd. Tzn Izraelczyk.

    >No to ja
    >ci powiem że druciki się nie przerywają. I tak sobie możemy do
    >usranej
    >śmierci ponieważ nie powołujemy się na statystyki. A statystyki są
    >nieubłagane. Najmarniej 9 na 10 wypadków z kasacją płatowca, załogi i
    >pasażerów ma za przyczynę błąd pilota.

    Mysle, ze statystyki sa bardziej nieublagane i oblodzenie rurek Pitota
    jest normalne, tzn czeste.

    I na razie wymyslili, ze autopilot nalezy wylaczyc i przekazac wladze
    pilotowi.

    Tam ponos byla sprawa jeszcze ciekawsza - po drodze byl komputer,
    "inteligentny" i jak piloci obnizali nos, to im mowil ze przeciagaja,
    a jak podnosili, to przestawal mowic.
    Bo tak interpretowal pomiary z tych oblodzonych rurek.

    Jakby tak samo byl oprogramowany AP, to by spadli w tym samym miejscu
    :-)

    To "za duzo komputerow" tez spowodowalo pare wypadkow.
    Airbus w Miluzie, drugi co lądowal bez paliwa, bo kapitan z
    doswiadczenia wiedzial ze te komputery to tylko swietnie klamia :-)
    Trzeci w Warszawie, gdzie komputer rewersow nie wlaczyl, bo pilot za
    miekko usiadl, a komputer mial zabezpieczenie zeby nie wlaczyc ich w
    powietrzu.

    Co prawda dla rownowagi to pilotom sie zdarzalo wlaczac w powietrzu
    swiadomie lub nie, i tez bylo nieszczescie :-)

    P.S. Rosjanie kiedys stwierdzili, ze Tu-154 to bardzo bezpieczny
    samolot i wszystkie wypadki byly z winy pilota.
    Tak z ciekawosci sprawdzilem kilka i faktycznie - zawsze pilot.
    No ale to jest dosc prosty samolot, i tylko przycisk Uchod nie zawsze
    dziala :-)

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: