-
Data: 2018-11-29 16:57:30
Temat: Re: Autopilot
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1ca883bqmzcy1$.1gnni09oswi8c$.dlg@40tud
e.net...
Dnia Thu, 29 Nov 2018 15:06:42 +0100, J.F. napisał(a):
>> To zrob autopilota, ktory nie doprowadzi do przeciagniecia, jak mu
>> sie
>> zepsuje czujnik predkosci.
>Banalnie proste. Wystarczy wbudować redundancję w automatykę. Oprócz
>rurek Pitota można mierzyć prędkość GPS-em oraz radarem. Wystaczy
>porówywać pomiary i w przypadku jednego nieprawidłowego nie brać go
>pod
>uwagę.
A potem rurka podaje ci 800, GPS 1000, a radar 700.
I komu uwierzysz ?
Niestety - GPS sie nie nadaje, a radar bardzo kiepsko.
>A żeby cię pognębić, to pokaż mi pilota który wyląduje jak mu się
>skrzydło urwie :) Pewnie powiesz że skrzydła się nie urywają?
Byl taki jeden Zyd. Tzn Izraelczyk.
>No to ja
>ci powiem że druciki się nie przerywają. I tak sobie możemy do
>usranej
>śmierci ponieważ nie powołujemy się na statystyki. A statystyki są
>nieubłagane. Najmarniej 9 na 10 wypadków z kasacją płatowca, załogi i
>pasażerów ma za przyczynę błąd pilota.
Mysle, ze statystyki sa bardziej nieublagane i oblodzenie rurek Pitota
jest normalne, tzn czeste.
I na razie wymyslili, ze autopilot nalezy wylaczyc i przekazac wladze
pilotowi.
Tam ponos byla sprawa jeszcze ciekawsza - po drodze byl komputer,
"inteligentny" i jak piloci obnizali nos, to im mowil ze przeciagaja,
a jak podnosili, to przestawal mowic.
Bo tak interpretowal pomiary z tych oblodzonych rurek.
Jakby tak samo byl oprogramowany AP, to by spadli w tym samym miejscu
:-)
To "za duzo komputerow" tez spowodowalo pare wypadkow.
Airbus w Miluzie, drugi co lądowal bez paliwa, bo kapitan z
doswiadczenia wiedzial ze te komputery to tylko swietnie klamia :-)
Trzeci w Warszawie, gdzie komputer rewersow nie wlaczyl, bo pilot za
miekko usiadl, a komputer mial zabezpieczenie zeby nie wlaczyc ich w
powietrzu.
Co prawda dla rownowagi to pilotom sie zdarzalo wlaczac w powietrzu
swiadomie lub nie, i tez bylo nieszczescie :-)
P.S. Rosjanie kiedys stwierdzili, ze Tu-154 to bardzo bezpieczny
samolot i wszystkie wypadki byly z winy pilota.
Tak z ciekawosci sprawdzilem kilka i faktycznie - zawsze pilot.
No ale to jest dosc prosty samolot, i tylko przycisk Uchod nie zawsze
dziala :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.11.18 17:01 J.F.
- 29.11.18 17:04 J.F.
- 29.11.18 17:15 Jacek Maciejewski
- 29.11.18 17:40 J.F.
- 29.11.18 18:07 ToMasz
- 29.11.18 18:59 Budzik
- 29.11.18 19:29 Jacek Maciejewski
- 29.11.18 19:49 J.F.
- 29.11.18 20:16 Shrek
- 29.11.18 20:16 Bolko
- 29.11.18 20:21 Bolko
- 29.11.18 20:36 Irek.N.
- 29.11.18 21:09 J.F.
- 29.11.18 22:16 Cavallino
- 29.11.18 23:31 PiteR
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
Najnowsze wątki
- 2025-01-23 5G Apokalipsa - nie tylko dla tutejszych przeżuwaczy podpiczników
- 2025-01-23 wodor
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-23 Warszawa => Expert IT Recruiter 360 <=
- 2025-01-23 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne