  • 11. Data: 2016-04-12 22:48:53
    Temat: Re: Autonomiczny traktor
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:570d4432$0$701$65785112@news.neostrada.pl...
    > A co do samego projektu - autonomiczne maszyny rolnicze mogą wydawać się
    > prostsze do zbudowania - w końcu zwykle wykonują proste manewry na
    > kawałku pola. Problem w tym, że taka maszyna może mieć naprawdę spory
    > niszczycielski potencjał, jeśli straci się nad nią panowanie. Myślę, że
    > producenci nie chcą ryzykować szybkiego wdrażania i na razie oferują
    > tylko pewne udogodnienia. Jednak kto wie - może efektem ubocznym prac
    > nad autonomicznymi samochodami będzie właśnie kolejna rewolucja w
    > rolnictwie?

    Jakiś czas temu czytałem coś o dość leciwym już... programie? projekcie?
    Co do traktora, było tam coś w rodzaju watchdoga, jeśli przestał reagować na
    impulsy z "centrali", to przestawał tym samym dostawać sygnał "wsio w
    parjadkie". I wyłączał wtedy silnik. Dość prosto i słusznie, tak to w
    przybliżeniu wyglądało. A może jakoś inaczej ustalał, że komunikację szlag
    trafił? Nie pomnę.

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego

  • 12. Data: 2016-04-12 23:11:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > w parjadkie". I wyłączał wtedy silnik. Dość prosto i słusznie, tak to
    > w przybliżeniu wyglądało. A może jakoś inaczej ustalał, że komunikację

    Zdaje się, że qń funkcjonuje w oparciu o podobną zasadę.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2016-04-13 13:23:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Zdaje się, że qń funkcjonuje w oparciu o podobną zasadę.

    Ale qnie idące z targu czy innej knajpy, jak dostały rozkaz od woźnicy
    "do domu wio", to wykonywały zadanie do końca. Woźnica w tym czasie
    pracował nad metabolizmem alkoholu będąc w fazie REM.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2016-04-13 15:19:25
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-04-13 13:23, Adam wrote:

    > Ale qnie idące z targu czy innej knajpy, jak dostały rozkaz od woźnicy
    > "do domu wio", to wykonywały zadanie do końca. Woźnica w tym czasie
    > pracował nad metabolizmem alkoholu będąc w fazie REM.

    I to tłumaczy wiele zachowań kierowców na drogach od kiedy od pary
    koń/woźnica odjeto inteligencję konia.
    Powyższe jest też przyczynkiem do nasycania aut "inteligencją".

    Włodek

  • 15. Data: 2016-04-13 22:40:10
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    "jacek pozniak" <j...@f...pl> wrote in message

    > Wszyscy dziś tak robią, wszak nikt nie projektuje swoich mikroprocesorów.

    http://phys.org/news/2016-03-open-source-microproces
    sor.html#jCp
    :)
    przy tej okazji miałem dziś rozkminkę, czy ma sens zrobienie monolitycznago
    układu drukarką 3d - mogłaby mieć kilka dysz i kłaść kilka materiałów -
    jakis metaliczny stop lub amalgamat, analogiczne ale domieszkowane
    półprzewodnikowe (wiem że te domieszki to na poziomie 10^-6 więc sprawy
    zanieczyszczania, utleniania trzaby sprytnie obejść) i jakies szkliwo czy
    polimer do izolacji. taki układ drukowany w domowych warunkach byłby
    "wielki" bo kilka tys tranzystorów pewnie miałoby objętość kapsla, ale to i
    tak mniej niż większość używalnych gadżetów, poza tym możnaby obdrukować
    peryferiami już istniejące rynkowe układy, uzyskując większy monolit,
    mechanicznie nie do zepsucia, i z racji gabarytów chyba o lepszych
    parametrach rf niż są teraz w zasięgu. co wy na to?

  • 16. Data: 2016-04-13 23:24:46
    Od: v...@g...com

    użytkownik adamschodowy napisał:

> [...]
    > jakis metaliczny stop lub amalgamat, analogiczne ale domieszkowane
    > półprzewodnikowe (wiem że te domieszki to na poziomie 10^-6

    Sądzimy że fantazjujesz.

    Swoja drogą, w telewizorni opowiadali jak to Czochralski
    pomylił się i zamiast w kałamarzu, zamoczył pióro w ciekłej
    cynie z której wyjął pierwszy monokryształ, a próby z krzemem
    robił później.

  • 17. Data: 2016-04-14 08:45:54
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    v...@g...com wrote:

> [...]
    > pomylił się i zamiast w kałamarzu, zamoczył pióro w ciekłej
    > cynie z której wyjął pierwszy monokryształ, a próby z krzemem

    No nie wiem czy tak do końca fantazjuje.
    Jak się w google wpisze transistor DIY to wyskakuje całkiem sporo linków :-)
    np. https://www.youtube.com/watch?v=w_znRopGtbE

    jp

  • 18. Data: 2016-04-14 13:19:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "jacek pozniak" <j...@f...pl> wrote in message

    > Wszyscy dziś tak robią, wszak nikt nie projektuje swoich mikroprocesorów.

    Tak w ogóle jeśli komuś się wydaje że tutaj problemem jest
    głównym zrobienie "customowej" płytki z procesorem to
    ma blade pojęcie o skali problemu... :-)

  • 19. Data: 2016-04-14 13:26:51
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    v...@g...com wrote:

    > Swoja drogą, w telewizorni opowiadali jak to Czochralski
    > pomylił się i zamiast w kałamarzu, zamoczył pióro w ciekłej
    > cynie z której wyjął pierwszy monokryształ

    Niezły musiał mieć bajzel na biurku. :-)
    Niestety, moje nie lepsze...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2016-04-14 13:29:28
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Atlantis wrote:

    > Tak swoją drogą jest coś dziwnego w polskiej mentalności - zdecydowana
    > większość naszego społeczeństwa wywodzi się od chłopów i robotników, ale
    > jego spora część myśli o rolnikach jako o ludziach wykonujących
    > podrzędny zawód, nieprzynoszący dużego zysku.

    O podrzędności się nie wypowiem, praca jak praca. Ale co do zysku
    to tak to właśnie do niedawna wyglądało w skali masowej: trzy kury,
    dwie krowy, koń. To na czym miał zarabiać?

    Duże, specjalizowane prywatne gospodarstwa to nowość u nas.

    Pozdrawiam, Piotr