  • 161. Data: 2016-04-07 16:22:56
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:ne5m6n$bel$...@n...news.atman.pl...
    J.F. wrote:

    >A jak egzamin zdaje się obecnie na 5-biegowym Yarisie, a jeździ na
    >wersji 6-biegowej, to niby problemu nie ma? Ja mało bratu nie
    >załatwiłem
    >Corsy poprzez przyzwyczajenia... A skoro to tylko kwestia
    >przyzwyczajeń,
    >to z należytym obrzydzeniem sprzęgłem wachlował będę, jak zajdzie
    >konieczność, ale po co robić z tego "wpis do akt"?

    A jak pierwszy raz wsiadles za kierownice, to tez ci tak swietnie szlo
    wachlowanie sprzeglem ?
    To skad pewnosc, ze potrafisz przy uzyciu sprzegla ruszyc i chocby
    przejechac skrzyzowanie, a nie stanac w polowie i zablokowac droge
    rozpedzonej ciezarowce ?

    Przyzwyczajenie do 3 pedalow tez ciekawe - czy taki "automatyczny od
    poczatku" bedzie potrafil zahamowac, czy z przyzwyczajenia lewa noga
    lewy pedal ...

    Co prawda w druga strone tez to grozi - ja mu w gaz, a noga zaraz
    sprzeglo wcisnie aby bieg przerzucic :-)

    Skrzynie to osobny problem, mogliby cos zrobic z tym wstecznym, bo
    faktycznie - mozna sie pomylic od roznych ukladow.
    Nawiasem mowiac - jak czasem wsiadalem do malucha, to czesto mi sie
    zdarzalo wrzucic "5 bieg", mimo ze jezdzilem wtedy samochodami ktore
    mialy tylko 4.
    Jakos tan dzwiek silnika zachecal do zmiany biegu na wyzszy i reka
    automatycznie przestawiala dzwignie.

    >A to akurat automat załatwi najlepiej.

    Ale my o tych, co z automatu wsiedli do recznej skrzyni, no bo PJ maja
    i sie nie boja :-)
    I jezdza potem 20/h i truja powietrze :-)

    >Ale tam ogólnie jest większy poziom realizmu w postrzeganiu
    >rzeczywistości. Jadę zgodnie z normą, albo nie jadę i wara
    >egzaminatorowi od tego, czy mam silnik, czy napęd nożny
    >a la Flinstonowie.

    Tam takze praktycznie nie ma recznych skrzyn, wiec problemu tez nie ma
    :-)

    >Tak to chyba wygląda -- nowy egzamin, jak się chcesz pozbyć
    >skrzyniowych ograniczeń z papierów.

    Egzaminowi nie mowie nie, tylko zamiast stwierdzic ze delikwent sobie
    radzi ze zmiana biegow, to u nas pewnie beda najpierw badania
    lekarskie, potem kurs, zaswiadczenia, 45 minut jazdy po miescie,
    manewry na placu ... to juz lepiej od razu zrobic pelne PJ.
    Fotografie, wnioski, decyzje, oplaty ...

    A na dobra sprawe wystarczyloby aby licencjonowany instruktor wystawil
    zaswiadczenie "przeszkolony na recznej skrzyni" i na tej podstawie
    wpis do PJ ... na tyle, to instruktorom chyba mozemy wierzyc.
    Zakladajac oczywiscie, ze ktos bedzie chcial sie uczyc zmiany biegow u
    instruktora.

    J.

  • 162. Data: 2016-04-07 17:08:05
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07.04.2016 o 00:34, Marek pisze:

    > W matematyce wyborów.

    Ale Ty ją przeniosłeś na ogół, w którym nie ma wyborów, tylko życie.
    Naprawdę nie rozumiesz różnicy?

  • 163. Data: 2016-04-07 17:10:50
    Temat: Re: wyrabianie dobrego nawyku.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07.04.2016 o 11:34, Polonek pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > To gdzie ty jeździsz, w miasteczku do nauki jazdy przyszłych kierowców ?

    Po pierwsze - jeśli o mnie chodzi to właśnie zsiadam i przeprowadzam.
    Po drugie - zdanie pedalarzy się nie liczy, jak im się nie podoba, to
    dwukołowca zostawić w domu.
    A po przejściu dla pieszych się nie jeździ i już.

    > Powód jest jeden - wyrabianie dobrego nawyku.
    > Przejeżdżanie powoli i z uwagą nie zawsze udaje się
    > i dlatego są wypadki.

    Zazwyczaj nawet nie zwalniają....

  • 164. Data: 2016-04-07 17:46:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 7 Apr 2016 15:55:13 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > Lubisz codziennie sobie przeczytać ze 20 reklam Avasta?

    Nie nie możesz w czytniki wyłączyć wyświetlanie sygnaturek?

    --
    Marek

  • 165. Data: 2016-04-07 17:46:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 06.04.2016 23:03, J.F. wrote:

    > zredukowac jak zredukowac, ale:

    > -Airbus w Warszawie - pilot wlaczyl odwracacze ciagu, ale komputer
    > uznal, ze sa jeszcze w powietrzu i nie nalezy odwracac. No i pasa
    > zabraklo.

    Z tym, że nie tylko rewersów a i hamulców. I słusznie. Bo załaczenie
    hamulców, jak jedną stronę masz w powietrzu skutkowałoby natychmiastowym
    wylotem z pasa - czyli to samo, tylko przy wiekszej predkości.

    Warto też dodać, że podchodzili za szybko, przyziemili za daleko i
    jedyną prawidłową reakcją było dać pełny ciąg i odejść po dotknięciu
    pasa z za duża prędkością i za daleko, a już zwłaszcza jak nie zaczął
    hamować. I jakby to robił google, to zapewne tak by się stało, bo
    procedura jest dość dobrze na te przypadki opisana.

    > - slynny lot pokazowy w Miluzie - pilot sterowal recznie, ale komputer
    > czuwal, i wzniesc sie nie pozwolil :-)

    I to jest chyba jedyny w miarę udokumentowany przypadek kiedy komp
    przedobrzył. Z tym, że warto zwrócić uwagę, że błąd ujawnił się
    (spektakularnie, bo spektakularnie) ale na początku eksploatacji serii
    (a w sumie chyba nawet całego fly by wire w lotnictwie cywilnym) i
    pozostał jednostkowym przypadkiem. Całkiem nieźle, w porównaniu z innymi
    przyczynami katastrof.

    Shrek

  • 166. Data: 2016-04-07 17:53:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07.04.2016 o 15:54, SW3 pisze:

    > I właśnie to jest źle.

    Dobrze.
    Rower nie jest od jeżdżenia po chodnikach i przejściach dla pieszych.

  • 167. Data: 2016-04-07 17:55:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 07.04.2016 11:34, Polonek wrote:

    > Powód jest jeden - wyrabianie dobrego nawyku.
    > Przejeżdżanie powoli i z uwagą nie zawsze udaje się
    > i dlatego są wypadki.

    Ale to jest "overkill". Skoro wjeżdza na pełnej kurwie na przejście, to
    nic nie pomoże wymaganie, żeby wogole nie wjeżdzał;)

    Tak jak z pomysłem, że skoro np część rowerzystów w dupie ma
    oświetlenie, to nakażmy im jeżdzić w kamizelkach. Wtedy będą mieli w
    dupie i oświetlenie i kamizelki, czyli niby coś zrobiliśmy, ale nic nie
    osiągneliśmy:P

    Shrek.

  • 168. Data: 2016-04-07 18:46:11
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Cavallino wrote:

    > Rower nie jest od jeżdżenia po chodnikach i przejściach dla pieszych.

    Amen, bracie!

    Pozdrawiam, Piotr

  • 169. Data: 2016-04-07 19:02:39
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 07.04.2016 o 17:10 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Zazwyczaj nawet nie zwalniają....

    Niektórzy rowerzyści nieostrożnie przejeżdżają po przejściach więc każmy
    wszystkim zsiadać z roweru.
    Niektórzy kierowcy nie przepuszczają pieszych na zielonej strzałce więc
    każmy wszystkim bezwzględnie stawać przed strzałką.
    Niektórzy kierowcy jadą 100 na ograniczeniu do 70 więc postawmy 40.

    --
    SW3
    ----

  • 170. Data: 2016-04-07 19:15:34
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07.04.2016 o 19:02, SW3 pisze:

    > Niektórzy rowerzyści

    Nie napisałem że niektórzy.
    Napisałem, że poza mną w tym roku nie widziałem ani jednego jadącego
    zgodnie z przepisami.