eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutonomiczne samochody i kolizja Google-car › Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Date: Thu, 7 Apr 2016 17:46:06 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 34
    Message-ID: <ne5vbn$45o$1@node1.news.atman.pl>
    References: <ndv360$fq$1@dont-email.me> <ndvta5$pds$1@news.agh.edu.pl>
    <ne01ss$kh0$1@dont-email.me> <ne161k$35q$10@node1.news.atman.pl>
    <ne1fig$6da$1@node2.news.atman.pl> <ne1g7f$708$1@node2.news.atman.pl>
    <ne1ina$9g7$1@node2.news.atman.pl> <ne27lj$sbs$1@node2.news.atman.pl>
    <ne2i7q$6un$1@node2.news.atman.pl> <ne35ao$ire$1@dont-email.me>
    <ne3933$vq5$1@node2.news.atman.pl> <ne3dsh$lf9$1@dont-email.me>
    <12j2g0s508mnd.krv624vr8tw5$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1460043959 4280 83.142.198.226 (7 Apr 2016 15:45:59 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Apr 2016 15:45:59 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.2.0
    In-Reply-To: <12j2g0s508mnd.krv624vr8tw5$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:698013 pl.misc.samochody:2579872
    [ ukryj nagłówki ]

    On 06.04.2016 23:03, J.F. wrote:

    >>> Ale, rzeczywiście chyba takie przypadki były, że autopilit się zaparł i
    >>> nie wyłączył.
    >> Chyba?
    >
    > zredukowac jak zredukowac, ale:

    > -Airbus w Warszawie - pilot wlaczyl odwracacze ciagu, ale komputer
    > uznal, ze sa jeszcze w powietrzu i nie nalezy odwracac. No i pasa
    > zabraklo.

    Z tym, że nie tylko rewersów a i hamulców. I słusznie. Bo załaczenie
    hamulców, jak jedną stronę masz w powietrzu skutkowałoby natychmiastowym
    wylotem z pasa - czyli to samo, tylko przy wiekszej predkości.

    Warto też dodać, że podchodzili za szybko, przyziemili za daleko i
    jedyną prawidłową reakcją było dać pełny ciąg i odejść po dotknięciu
    pasa z za duża prędkością i za daleko, a już zwłaszcza jak nie zaczął
    hamować. I jakby to robił google, to zapewne tak by się stało, bo
    procedura jest dość dobrze na te przypadki opisana.


    > - slynny lot pokazowy w Miluzie - pilot sterowal recznie, ale komputer
    > czuwal, i wzniesc sie nie pozwolil :-)

    I to jest chyba jedyny w miarę udokumentowany przypadek kiedy komp
    przedobrzył. Z tym, że warto zwrócić uwagę, że błąd ujawnił się
    (spektakularnie, bo spektakularnie) ale na początku eksploatacji serii
    (a w sumie chyba nawet całego fly by wire w lotnictwie cywilnym) i
    pozostał jednostkowym przypadkiem. Całkiem nieźle, w porównaniu z innymi
    przyczynami katastrof.

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: