-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
Subject: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
Date: Thu, 7 Apr 2016 17:46:06 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 34
Message-ID: <ne5vbn$45o$1@node1.news.atman.pl>
References: <ndv360$fq$1@dont-email.me> <ndvta5$pds$1@news.agh.edu.pl>
<ne01ss$kh0$1@dont-email.me> <ne161k$35q$10@node1.news.atman.pl>
<ne1fig$6da$1@node2.news.atman.pl> <ne1g7f$708$1@node2.news.atman.pl>
<ne1ina$9g7$1@node2.news.atman.pl> <ne27lj$sbs$1@node2.news.atman.pl>
<ne2i7q$6un$1@node2.news.atman.pl> <ne35ao$ire$1@dont-email.me>
<ne3933$vq5$1@node2.news.atman.pl> <ne3dsh$lf9$1@dont-email.me>
<12j2g0s508mnd.krv624vr8tw5$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1460043959 4280 83.142.198.226 (7 Apr 2016 15:45:59 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Apr 2016 15:45:59 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.2.0
In-Reply-To: <12j2g0s508mnd.krv624vr8tw5$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:698013 pl.misc.samochody:2579872
[ ukryj nagłówki ]On 06.04.2016 23:03, J.F. wrote:
>>> Ale, rzeczywiście chyba takie przypadki były, że autopilit się zaparł i
>>> nie wyłączył.
>> Chyba?
>
> zredukowac jak zredukowac, ale:
> -Airbus w Warszawie - pilot wlaczyl odwracacze ciagu, ale komputer
> uznal, ze sa jeszcze w powietrzu i nie nalezy odwracac. No i pasa
> zabraklo.
Z tym, że nie tylko rewersów a i hamulców. I słusznie. Bo załaczenie
hamulców, jak jedną stronę masz w powietrzu skutkowałoby natychmiastowym
wylotem z pasa - czyli to samo, tylko przy wiekszej predkości.
Warto też dodać, że podchodzili za szybko, przyziemili za daleko i
jedyną prawidłową reakcją było dać pełny ciąg i odejść po dotknięciu
pasa z za duża prędkością i za daleko, a już zwłaszcza jak nie zaczął
hamować. I jakby to robił google, to zapewne tak by się stało, bo
procedura jest dość dobrze na te przypadki opisana.
> - slynny lot pokazowy w Miluzie - pilot sterowal recznie, ale komputer
> czuwal, i wzniesc sie nie pozwolil :-)
I to jest chyba jedyny w miarę udokumentowany przypadek kiedy komp
przedobrzył. Z tym, że warto zwrócić uwagę, że błąd ujawnił się
(spektakularnie, bo spektakularnie) ale na początku eksploatacji serii
(a w sumie chyba nawet całego fly by wire w lotnictwie cywilnym) i
pozostał jednostkowym przypadkiem. Całkiem nieźle, w porównaniu z innymi
przyczynami katastrof.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.16 17:46 Marek
- 07.04.16 17:53 Cavallino
- 07.04.16 17:55 Shrek
- 07.04.16 18:46 Piotr Wyderski
- 07.04.16 19:02 SW3
- 07.04.16 19:15 Cavallino
- 07.04.16 19:27 Liwiusz
- 07.04.16 20:31 ACMM-033
- 07.04.16 21:22 re
- 07.04.16 21:42 re
- 07.04.16 21:48 re
- 07.04.16 22:18 Gregor
- 07.04.16 23:12 Marek
- 08.04.16 03:15 Pszemol
- 08.04.16 03:17 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
Najnowsze wątki
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-31 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-31 Błonie => Administrator systemów <=