  • Data: 2016-04-13 03:03:17
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > To skad pewnosc, ze potrafisz przy uzyciu sprzegla ruszyc i chocby
    > przejechac skrzyzowanie, a nie stanac w polowie i zablokowac droge
    > rozpedzonej ciezarowce ?

    Ja nie mam w tej sprawie żadnej pewności.

    > Przyzwyczajenie do 3 pedalow tez ciekawe - czy taki "automatyczny od
    > poczatku" bedzie potrafil zahamowac, czy z przyzwyczajenia lewa noga
    > lewy pedal ...

    Moim "ulubionym" odruchem było pomaganie sobie gazem na zakrętach.

    > Skrzynie to osobny problem, mogliby cos zrobic z tym wstecznym, bo
    > faktycznie - mozna sie pomylic od roznych ukladow.

    Ale po co Ci w ogóle ta skrzynia w obecnej formie, Jarku?
    Ideałem jest DSG, jeżeli w ogóle czujesz potrzebę zabawy przekładnią
    -- biegi zmieniasz inkrementalnie, a w standardowej bez problemu
    z jedynki wejdziesz na piątkę, co sens ma średni. Albo podczas
    jazdy do przodu wrzucisz sobie wsteczny. :->

    > Egzaminowi nie mowie nie, tylko zamiast stwierdzic ze delikwent sobie
    > radzi ze zmiana biegow, to u nas pewnie beda najpierw badania lekarskie,
    > potem kurs, zaswiadczenia, 45 minut jazdy po miescie, manewry na placu
    > ... to juz lepiej od razu zrobic pelne PJ.
    > Fotografie, wnioski, decyzje, oplaty ...

    Właśnie dokładnie o tym piszę. Dla mnie to jest tego samego
    typu sprawa, co specjalne uprawnienia do kierowania samochodem
    ze światłami do jazdy dziennej. Nie ma czegoś takiego, bo każdy
    normalny człowiek włączy sobie takie, jakie w samochodzie ma.
    Chodzi o to, że ma być widoczny, a nie o środki uzyskania tego efektu.

    > Zakladajac oczywiscie, ze ktos bedzie chcial sie uczyc zmiany biegow u
    > instruktora.

    Mnie ze wszystkich środków transportu najbardziej odpowiada
    taksówka. Docierasz z punktu A do B w stanie dowolnym, po
    dotarciu problem parkowania Cię nie interesuje i wychodzi
    stosunkowo tanio -- nigdy mi się nie zdarzyło wyjeździć
    tyle, ile wynosi roczna składka na ubezpieczenie samochodu,
    koszty paliwa w ogóle pomijając. No ale ja za podróżami w ogóle
    nie przepadam.

    Pozdrawiam, Piotr