  • Data: 2016-04-07 16:22:56
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:ne5m6n$bel$...@n...news.atman.pl...
    J.F. wrote:

    >A jak egzamin zdaje się obecnie na 5-biegowym Yarisie, a jeździ na
    >wersji 6-biegowej, to niby problemu nie ma? Ja mało bratu nie
    >załatwiłem
    >Corsy poprzez przyzwyczajenia... A skoro to tylko kwestia
    >przyzwyczajeń,
    >to z należytym obrzydzeniem sprzęgłem wachlował będę, jak zajdzie
    >konieczność, ale po co robić z tego "wpis do akt"?

    A jak pierwszy raz wsiadles za kierownice, to tez ci tak swietnie szlo
    wachlowanie sprzeglem ?
    To skad pewnosc, ze potrafisz przy uzyciu sprzegla ruszyc i chocby
    przejechac skrzyzowanie, a nie stanac w polowie i zablokowac droge
    rozpedzonej ciezarowce ?

    Przyzwyczajenie do 3 pedalow tez ciekawe - czy taki "automatyczny od
    poczatku" bedzie potrafil zahamowac, czy z przyzwyczajenia lewa noga
    lewy pedal ...

    Co prawda w druga strone tez to grozi - ja mu w gaz, a noga zaraz
    sprzeglo wcisnie aby bieg przerzucic :-)

    Skrzynie to osobny problem, mogliby cos zrobic z tym wstecznym, bo
    faktycznie - mozna sie pomylic od roznych ukladow.
    Nawiasem mowiac - jak czasem wsiadalem do malucha, to czesto mi sie
    zdarzalo wrzucic "5 bieg", mimo ze jezdzilem wtedy samochodami ktore
    mialy tylko 4.
    Jakos tan dzwiek silnika zachecal do zmiany biegu na wyzszy i reka
    automatycznie przestawiala dzwignie.

    >A to akurat automat załatwi najlepiej.

    Ale my o tych, co z automatu wsiedli do recznej skrzyni, no bo PJ maja
    i sie nie boja :-)
    I jezdza potem 20/h i truja powietrze :-)

    >Ale tam ogólnie jest większy poziom realizmu w postrzeganiu
    >rzeczywistości. Jadę zgodnie z normą, albo nie jadę i wara
    >egzaminatorowi od tego, czy mam silnik, czy napęd nożny
    >a la Flinstonowie.

    Tam takze praktycznie nie ma recznych skrzyn, wiec problemu tez nie ma
    :-)

    >Tak to chyba wygląda -- nowy egzamin, jak się chcesz pozbyć
    >skrzyniowych ograniczeń z papierów.

    Egzaminowi nie mowie nie, tylko zamiast stwierdzic ze delikwent sobie
    radzi ze zmiana biegow, to u nas pewnie beda najpierw badania
    lekarskie, potem kurs, zaswiadczenia, 45 minut jazdy po miescie,
    manewry na placu ... to juz lepiej od razu zrobic pelne PJ.
    Fotografie, wnioski, decyzje, oplaty ...

    A na dobra sprawe wystarczyloby aby licencjonowany instruktor wystawil
    zaswiadczenie "przeszkolony na recznej skrzyni" i na tej podstawie
    wpis do PJ ... na tyle, to instruktorom chyba mozemy wierzyc.
    Zakladajac oczywiscie, ze ktos bedzie chcial sie uczyc zmiany biegow u
    instruktora.

    J.